Urząd Stanu Cywilnego
Katarzyna Dmitruk
Z-ca Kierownika USC
Zadania i kompetencje - Urząd Stanu Cywilnego
1. Prowadzenie spraw rejestracji stanu cywilnego
2. Przyjmowanie oświadczeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z Prawa
3.Przyjmowanie pisemnych zapewnień o braku przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa (cywilnego, wyznaniowego, i zawieranego za granicą) od nupturientów;
4. Wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód prawnych do zawarcia związku małżeńskiego;
5.Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
6.Wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;
7.Rejestracja małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez parafie;
8.Wydawanie zezwoleń skracających ustawowy, miesięczny termin oczekiwania na zawarciemałżeństwa;
9.Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imion i nazwisk;
10.Przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie;
11.Transkrypcja, uzupełnienie i sprostowanie aktów stanu cywilnego;
12.Wydawanie odpisów zupełnych, skróconych, wielojęzycznych aktów stanu cywilnego;
13.Obsługa uroczystości zawarcia związku małżeńskiego i jubileuszu pożycia małżeńskiego;
14.Składanie wniosków o przyznanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie;
15. Rejestracja zgonów, sporządzanie aktów zgonu i ich odpisów;
16.Obsługa dowodów osobistych;
17.Współpraca z Konsulatami, Ambasadami, Sądami, Archiwami, innymi Urzędami Stanu Cywilnego w sprawach z zakresu zadań i kompetencji USC;
18.Sporządzanie dla potrzeb GUS danych statystycznych.
Metryka strony