Urząd Stanu Cywilnego

Katarzyna Dmitruk

Z-ca Kierownika USC

tel. 085 682-79-96

 

Zadania i kompetencje - Urząd Stanu Cywilnego

1. Prowadzenie spraw rejestracji stanu cywilnego

2. Przyjmowanie oświadczeń mających wpływ na stan cywilny wynikających z Prawa

3.Przyjmowanie pisemnych zapewnień o braku przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa (cywilnego, wyznaniowego, i zawieranego za granicą) od nupturientów;

4. Wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód prawnych do zawarcia związku małżeńskiego;

5.Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;

6.Wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo;

7.Rejestracja małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez parafie;

8.Wydawanie zezwoleń skracających ustawowy, miesięczny termin oczekiwania na zawarciemałżeństwa; 

9.Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zmiany imion i nazwisk;

10.Przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie;

11.Transkrypcja, uzupełnienie i sprostowanie aktów stanu cywilnego;

12.Wydawanie odpisów zupełnych, skróconych, wielojęzycznych aktów stanu cywilnego;

13.Obsługa uroczystości zawarcia związku małżeńskiego i jubileuszu pożycia małżeńskiego;

14.Składanie wniosków o przyznanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie;

15. Rejestracja zgonów, sporządzanie aktów zgonu i ich odpisów;

16.Obsługa dowodów osobistych;

17.Współpraca z Konsulatami, Ambasadami, Sądami, Archiwami, innymi Urzędami Stanu Cywilnego  w sprawach z zakresu zadań i kompetencji USC;

18.Sporządzanie dla potrzeb GUS danych statystycznych.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data wytworzenia: 2021-12-07

Wprowadzający: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne

Data wprowadzenia: 2007-03-02

Data modyfikacji: 2023-02-23

Opublikował: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne

Data publikacji: 2007-03-02