Protokół nr VII/07 z dnia 3 lipca 2007

Protokół Nr V/07

 

z obrad  Sesji  Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,

która odbyła się  w dniu  27 kwietnia    2007r

w sali Gminnego Ośrodka Kultury

w Dubiczach Cerkiewnych .

 

 

 

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

Stan rady – 15

Obecnych- 14 radnych

Radni Rady Gminy obecni na sesji :

1.   Berezniak Władysław

2.   Czykwin Mikołaj

3.   Guryn Mikołaj

4.   Korch Wieczysław

5.   Szymaniuk Grzegorz

6.   Szymaniuk Irena

7.   Troc Aleksy

8.   Żak Jan

9.   Oksentiuk Nina

10. Karpiuk Andrzej

11. Karpiuk Jerzy

12. Boguń Wiktor

13. Jakoniuk Włodzimierz

14. Holonko Mikołaj

 

Radny nieobecny na sesji:

1. Kazimieruk Andrzej

 

Ponadto w sesji udział wzięli :

1. Onopiuk Mikołaj          – Przedstawiciel  Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewne

2.  Mikołaj Ławrynowicz   - Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne

3.  Anna Kulik                 - Skarbnik Gminy

4.  Kułaj Jerzy                 - Dzielnicowy  Posterunku Policji w Kleszczelach

5.  Leon Małaszewski       – Radny Powiatu Hajnowskiego

6.  Bielewiec Helena        – Sołtys  wsi Dubicze Cerkiewne

7.  Kot Michał                 – Sołtys wsi  Istok

 

 

Do pkt. 1

        Przewodniczący Rady Gminy  Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył V Sesję  Rady Gminy,  powitał gości zaproszonych i   radnych, a następnie  na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę  15 radnych na sali obrad jest  14 radnych,  co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady.

 Listy obecności radnych, sołtysów i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1, 2, 3).

 

 

 

Do  pkt 2

      Przewodniczący Rady przedstawił projekt porządku dziennego obrad, do którego zaproponował dodanie w pkt.7 p/punktu 3 dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego".  Dodał, że  w związku z naszą deklaracją, Starostwo Powiatowe  wystąpiło z wnioskiem o  podjęcie uchwały intencyjnej przez Radę w powyższej sprawie.


Innych propozycji  dotyczących zmian porządku obrad nie było.

       Rada Gminy w głosowaniu jawnym  jednogłośnie przyjęła  zaproponowane zmiany przez Przewodniczącego Rady  a następnie  jednogłośnie  przyjęła całość porządku obrad  w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego Rady. 

 

 Przewodniczący Rady w  oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:

1.Otwarcie sesji.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Informacja o realizacji wniosków  z poprzedniej sesji.

5. Interpelacje i zapytania radnych.

6. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006r. i podjęcie uchwały

   w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1) przyjęcia programu usuwania  wyrobów zawierających azbest na terenie gminy    Dubicze Cerkiewne

  2) zmian w budżecie gminy na 2007r.

  3) deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego".

8.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

9.Sprawyróżne.
10. Zamknięcie  V Sesji Rady Gminy.

 

 

 

Do pkt. 3.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół  z  IV Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi uważam, że protokół został przyjęty.

 

Do pkt. 4

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.

Informacja ta stanowi załącznik do protokołu.

 

Do przedstawionej informacji głos zabrali:

 Radny Korch po zabraniu głosu nawiązał  do równania dróg  stwierdził, że  nie wszystkie drogi gminne  zostały  należycie  wyrównane  a część dróg w ogóle nie była równana. Wnioskował o ich poprawienie .

 Do wniosku radnego ustosunkował się Pan Leon Małaszewski, który osobiście był obecny podczas  równania  dróg. Stwierdził, że faktycznie  pozostało do wyrównania wiele innych dróg ale polnych tzw. pozostałych. Równane były tylko drogi, które zostały zaliczone do dróg gminnych. Równanie innych dróg  wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Poinformował o zapewnieniu  Pana Tadeusz Stankiewicza Kierownik  Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce, że  równanie dróg powiatowych     zostanie poprawione a w szczególności te drogi , które były  nawożone.

 

 

Do pkt. 5

 

W tym punkcie  niżej wymieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach :

 

Radny wsi Grabowiec – Szymaniak Grzegorz

1.      Poruszył sprawę  wałęsających się psów w m. Grabowiec, które  stają się dokuczliwe dla mieszkańców wsi, a w szczególności dla dzieci. Wnioskował podjęcie działań w tym zakresie.

2.      W kolejnym wniosku  zwrócił się o naprawienie drogi i zjazdu z drogi  wojewódzkiej w m. Grabowiec w kierunku  Kruszewa poprzez nawiezienie w kilku miejscach i wyrównanie.

3.      Wnioskował też o naprawienie motopompy  w OSP w Grabowcu.

 

Radny wsi Witowo – Wieczysław Korch

1.      Wnioskował o rozebranie ogrodzenia posesji przy świetlicy w m. Witowo. Dodał, że wniosek ten był uzgodniony z mieszkańcami wsi.   nieruchomość podzielić na kilka działek i sprzedać. Część uzyskanych środków z sprzedaży przeznaczyć na  inwestycje  we wsi Witowo.

2.      W drugim wniosku powrócił do drogi powiatowej na odcinku Witowo – Długi Bród, której pobocza i jezdnia   porośnięte akacją . Wnioskował o uporządkowanie tego odcinka drogi.

 

Radna wsi Stary Kornin – Oksentiuk Nina

1. Zapytała  na jakim  etapie   działania związane z budową  kanalizacji wsi  Stary Kornin.

2. W drugim wniosku  zwróciła się o  wyrównanie odcinka drogi w m. Stary Kornin obok

    Punktu Skupu Mleka w Starym Korninie oraz  odcinka drogi  obok wysypiska śmieci 

    ( przy moście powstała wyrwa)

 

Radny  sołectwa Zabagonie – Andrzej Karpiuk

1.      Zwrócił się o wyrównanie odcinka drogi Werstok – Wilki i uprzątnięcie z  jej z kamieni, które zalegają na całej szerokości drogi i stwarzają utrudnienie  użytkownikom  pojazdów.

2.      Drugi wniosek dotyczył wyrównania wraz z nawiezieniem odcinka drogi  dojazdowej do łąk w Zabagoniu.

3.      W kolejnym wniosku zapytał czy w m. Zabagonie będzie robione  oświetlenie uliczne (chociaż kilka lamp). Dodał, że  wniosek w tej sprawie został już dawno złożony.

 

Radny wsi Dubicze Cerkiewne – Mikołaj Czykwin

1.      Zwrócił się z wnioskiem o naprawienie drogi w m. Rutka  na odcinku Grabowiec – Reduty, poprzez  oboranie, wytyczenie i wyrównanie.

2.      Wnioskował też o dokonanie przeglądu oświetlenia ulicznego w m. Dubicze Cerkiewne.

3.      Kolejny wniosek  dotyczył wyrównania  drogi w uroczysku „Kniażyna” na terenie wsi Tofiłowce.

 

Radny wsi Dubicze Cerkiewne Jakoniuk Włodzimierz

1.      Zwrócił się o uzupełnienie  ubytków na ulicy w m. Dubicze Cerkiewne przy zjeździe z drogi wojewódzkiej  w szczególności od strony Witowa.

 

Radny wsi Tofiłowce – Jan Żak

1.      Wnioskował o wyrównanie  odcinka drogi gminnej od Tofiłowiec  w kierunku Rutki w szczególności na początku od wsi Tofiłowce i na końcu  tego odcinka drogi. Dodał, że mogą to zrobić pracownicy interwencyjni ręcznie.

2.      Drugi wniosek dotyczył wyrównania    zagłębień na drogach polnych (wykaz posiada Pan Małaszewski) poprzez nawiezienie żwiru.

 

Radny wsi Koryciski – Aleksy Troc

1. Wnioskował o  miejscowe nawiezienie wraz z wyrównaniem odcinka drogi  przebiegającej   poza stodołami wsi Koryciski tzw.” obwodnicę”.

 

 Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

1.      Wnioskował o naprawienie  odcinka drogi w Wojnówce „Nadworskie” od kamienia  w  kierunku Białej Straży poprzez miejscowe nawiezienie i wyrównanie  oraz wycięcie drzew na tej drodze.

 

Radny wsi Jagodniki – Holonko Mikołaj

1.   Pierwszy wniosek radnego dotyczył  naprawy drogi z Pasiecznik Dużych po granicy

      gmin Dubicze Cerkiewne- Hajnówka w kierunku posesji Pana Skrzypkowskiego i  

      Juszczuka.

2.      Drugi wniosek również dotyczył naprawy drogi  od drogi „Morgowaja” skośna w kierunku   Pana Skrzypkowskie . Radny   zapytał także  jak  postępują prace związane z zamiarem budowy   kanalizacji wsi Jagodniki .

Przewodniczący Rady zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi w pkt. 8 dzisiejszego porządku obrad.

 

 

 

 

Do pkt. 6. 

 

 Przewodniczący Rady Gminy przechodząc do realizacji tego punktu poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006r. było wysłane wszystkim radnym wraz z pismem informującym o terminie sesji. Ponadto  sprawozdanie z wykonania budżetu było rozpatrywane przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Dubicze Cerkiewne. Stwierdził, że wszyscy radni mieli możliwość zapoznania  się z treścią tego sprawozdania i zaproponował otwarcie dyskusji  dotyczącej   sprawozdania z wykonania budżetu  za 2006rok.

Jako pierwszy głos zabrał radny Czykwin stwierdził, że  zapoznał się z sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2006r.  nie wnosi zastrzeżeń i wnioskuje  o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał  Uchwałę Nr II.0131-1-43/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie  wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2006r., które zostało  zaopiniowane  pozytywnie  oraz  Uchwałę Nr II.0131-2-60/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie  wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Dubicze Cerkiewne  wniosku o udzielenie Wójtowi  absolutorium za 2006r., która stwierdza, że wniosek Komisji Rewizyjnej spełnia wymogi określone w ustawie o samorządzie gminnym i w ustawie o finansach publicznych.

Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku stanowią załącznik do protokołu.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  Pan Grzegorz Szymaniuk odczytał  wniosek komisji o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy  za 2006r.

 

Wniosek Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do protokołu.

  Po tym  zabrał głos Wójt Gminy, który zapoznał zebranych z przebiegiem realizacji budżetu gminy w ubiegłym roku. Stwierdził, że  dochody zostały wykonane  w 98%. Wykonanie poszczególnych dochodów własnych jest zróżnicowane i waha się od 60,56% do 123,84%. Udziały gminy w podatku stanowiącym dochód budżetu państwa wykonano w 103,49%. Wykonanie dochodów z podatku dochodowego od osób fizycznych zostało zrealizowane w 103,49% a udziały w podatku dochodowym od osób prawnych w 106,42%. Wykonanie planu dochodów  własnych byłoby wyższe ale zastosowano w 2006r. umorzenia podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości na kwotę 5 441,24 zł. Ogółem dochody własne wykonane zostały  w 96,20% .

Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych oraz na dofinansowanie zadań własnych zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem.

Wydatki budżetowe zostały wykonane w 92,57%. Realizacja wydatków w poszczególnych działach jest zróżnicowana. W rozdziale  „wybory do rad gmin powiatów…” wydatki wyniosły 57,92%. Zaplanowane wydatki  w tym rozdziale to kwota 18 388zł jako dotacja z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Białymstoku. W całości nie została wydatkowana, gdyż nie było II tury wyborów w gminie Dubicze Cerkiewne.

Podkreślił też, że w ciągu 2006r. gmina spłaciła zobowiązania wynikające z zaciągniętych pożyczek w latach ubiegłych kwocie 91 200zł. Spłata dotyczyła 2 pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku:

·         budowa biologicznej oczyszczalni ścieków w systemie „BIOGEST” w Dubiczach Cerkiewnych

·         budowa II etapu kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami i przykanalikami w Dubiczach Cerkiewnych w kwocie 34 000zł.

Kończąc zaznaczył, że zadłużenie na koniec grudnia 2006r. wyniosło 657 756zł. Planowana pożyczka i kredyt w roku 2006  nie  były zaciągnięte, ponieważ nie wystąpiła taka potrzeba/ planowane inwestycje ze względu na brak naboru wniosków z programów Unii Europejskiej nie zostały zrealizowane/ Założono tez lokatę na kwotę 150 000zł  w BS Hajnówka. Lokata na koniec roku 2006 nie została zerwana.

Wójt Gminy stwierdził, że mając na  względzie wykonanie budżetu po stronie dochodów w 98,52% a wydatków w 92,57% wnoszę o przyjęcie informacji o przebiegu wykonania  za 2006r.

 

Innych głosów w dyskusji nie było.

Ze względu, że radni nie zgłaszali więcej pytań , Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

Rada Gminy w głosowaniu jawnym na stan 14 radnych za przyjęciem tej uchwały oddała 14 głosów, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 głosów.

Przewodniczący Rady Gminy, w oparciu o wyniki głosowania, stwierdził, że Rada     powzięła

 

Uchwałę Nr V/ 31/07

(w załączeniu)

 

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

            Wójt Gminy złożył podziękowanie radnym za udzielenie absolutorium. Stwierdził, że to nie tylko jego zasługa ale wszystkich pracowników Urzędu Gminy.

 

Do pkt. 7

 

 

Ad.pkt.1  Kolejny projekt uchwały w sprawie  zatwierdzenia programu usuwania wyrobów zawierających azbest przygotowany pod obrady dzisiejszej sesji przedstawił Pan Eugeniusz Makarewicz .

 Stwierdził, że podstawą prawną powstania „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest jest program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski” przyjęty przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 maja 2002r. Dlatego gminy mają obowiązek sporządzenia i przyjęcia  gminnych programów usuwania wyrobów zawierających azbest do  końca br. Opracowując powyższy program gmina Dubicze Cerkiewne przeprowadziła inwentaryzację pokryć azbestowych wraz z oceną ich stanu technicznego możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.  Program  zawiera m.in. kwestię szkodliwości azbestu dla zdrowia ludzi i środowiska, ilość i rozmieszczenie wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Dubicze Cerkiewne, unieszkodliwianie  i utylizacja wyrobów zawierających azbest, finansowe  aspekty  realizacji programu oraz ramowy harmonogram realizacji programu przez gminę Dubicze Cerkiewne. Dodał też, że program  usuwania wyrobów zawierających azbest był przedmiotem posiedzenia komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy, na którym został zaopiniowany pozytywnie.

Innych głosów w dyskusji nie było.

Ze względu, że radni nie zgłaszali więcej pytań , Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

Rad Gminy w głosowaniu jawnym na stan 14 radnych za przyjęciem tej uchwały oddała 14 głosów, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 głosów.

Przewodniczący Rady Gminy, w oparciu o wyniki głosowania, stwierdził, że Rada     powzięła

 

Uchwałę Nr V/ 32/07

(w załączeniu)

sprawie zatwierdzenia programu usuwania wyrobów zawierających azbest.

 

 

Ad. Pkt. 2   W tym punkcie  głos zabrała Skarbnik Gminy, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. Skarbnik Gminy omówiła poszczególne zmiany wraz z objaśnieniami

 Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała nr V/33/07
(w załączeniu)

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.

Ad.pkt.3   Następny projekt uchwały przygotowany pod obrady dzisiejszej sesji   w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego" omówił  Wójt Gminy.

Nawiązał do ostatniej sesji, na  której był uchwalany budżet gminy na 2007r. i Rada Gminy uchwaliła   kwotę  dofinansowania w wysokości 20 000zł jako partycypację gminy w kosztach opracowania dokumentacji technicznej przebudowy dróg powiatowych z terenu naszej gminy : Rutka – Grabowiec, Witowo – Piaski, Witowo – Długi Bród, wieś Czechy Orlańskie , Dubicze Cerkiewne ul. Główna oraz Jagodniki – Dubicze Osoczne. W związku z deklaracją, Starostwo Powiatowe w Hajnówce, zwróciło się o podjęcie uchwały intencyjnej w tej sprawie, która jest niezbędna  przy składaniu wniosku o środki finansowe  do programu INTERREG IIIA .

Do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono uwag.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr V/34/07
(w załączeniu)

 w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego".

 

Do pkt. 8

 

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy.

       Wniosek radnego dotyczący uporządkowania drogi gminnej Werstok – Wiluki zostanie  zrealizowany przez pracowników interwencyjnych.

   Odpowiadając na wniosek radnego wsi Grabowiec dot. naprawy zjazdu z drogi wojewódzkiej , Wójt Gminy wyjaśnił, że zjazd ten był już naprawiany, możliwe, że  był nawożony nieodpowiedni surowiec.  Należałoby rozpatrzyć  sprawę wzmocnienie tego zjazdu  poprzez nawiezienie kamieni.

W sprawie motopompy ,Wójt Gminy zaproponował  wymienić na inną ponieważ  naprawa może drożej kosztować.  Wniosek zostanie przekazany Pani Repko.

W sprawie wniosku radnego Korcha  wyjaśnił, że jeżeli wieś akceptuje takie rozwiązanie to zabudowana nieruchomość / świetlica wiejska/zostanie  podzielona i sprzedana.

Wniosek dot.  odcinka drogi Witowo – Piaski zostanie przesłany do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce w celu realizacji.

 

       W sprawie pierwszego wniosku radnego Holonki wyjaśnił, że  zostaną przeprowadzone rozmowy z gm. Hajnówka w sprawie remontu tego odcinka drogi. Dodał, że mieszkańcy gminy Hajnówka  nie korzystają z drogi  położonej na terenie  naszej gminie. Wstępnie gmina Hajnówka  zadeklarowała wykopanie rowów. Natomiast  w sprawie drugiego  wniosku, Wójt Gminy zaproponował zorganizowanie wsparcia  przez  mieszkańców  naprawy  tej drogi. Dodał, że z tego odcinka drogi korzysta 2 -3 rolników. 

 

    W sprawie kanalizacji wsi wyjaśnił, że  jest podpisana umowa z Panem Wyszkowskim na opracowanie koncepcji. Termin upływa z dniem 30 kwietnia 2007r. Na dzień dzisiejszy  w sprawie koncepcji nic nie może powiedzieć.

 Będąc przy sprawach  kanalizacji, Wójt Gminy wyjaśnił, że został uzgodniony  wyjazd na dzień 7 maja Br.  do m. Przesmyki w woj. mazowieckim  w celu zorientowania się jak  funkcjonują  oczyszczalnie przydomowe w tej gminie. Wszyscy zainteresowani radni mogą pojechać. Zbiórka przed gminą o godz. 8 rano.

 

        W sprawie wniosku radnego Karpiuka wyjaśnił, że  realizacja dróg dojazdowych do pól stanowi duży wydatek dla gminy. Dodał, że odcinek tej drogi był już naprawiany  w br. Przy tym nawiązał do ustaleń Komisji  Rozwoju Gospodarczego Gminy , która  miała ustalić plan napraw dróg gminnych.

           Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy  poinformował, że   komisji zaopiniowała pozytywnie  opracowanie  dokumentacji na  drogę dojazdową do pól i łąk Zabagonie – Pasieczniki Małe. Komisja  wnioskowała o wykonanie  jej  w m-cu sierpniu 2007r.   Komisja  wnioskuje też  remontować po jednej drodze  w każdym sołectwie .

Wójt Gminy  ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Korch dodał, że ustalenia komisji w zakresie dróg  powinna Rada Gminy zatwierdzić  na sesji . Takie ustalenia stanowiłyby podstawę  do podejmowania działań przez Wójta Gminy.

         Radna Oksentiuk po zabraniu głosu  stwierdziła, że należy jeszcze raz  przeanalizować  sprawę dróg gminnych  na posiedzeniu komisji. Zdaniem radnej  zostało to zrobione niedokładnie.

Radny Karpiuk Andrzej po zabraniu głosu stwierdził, że  kilkanaście lat jest już sołtysem i „nic nie uzyskał.” Wniosek w sprawie założenia oświetlenia ulicznego   w m. Zaboganie był złożony w tym samym terminie co wieś  Jagodniki. W   Jagodnikach jest już oświetlenie na skrzyżowaniu, natomiast w Zabagoniu dalej nie ma.

Wójt Gminy ustosunkowując się do powyższej wypowiedzi   zwrócił się do radnych o wskazanie skąd można zabrać środki  ażeby móc zrealizować wnioski radnego.  Zaznaczył, że wykonanie projektu i  wstawienie lampy wyniesie około 10 000zł.  Decyzję w tej sprawie pozostawia radzie.

W trakcie  dyskusji w tym temacie Radny Karpiuk dodał, że  słup  może zamontować  we własnym zakresie zostałyby do zakupienia i zamontowania  tylko lampy.

Wójt Gminy dodał, że gmina  nie może „ tak sobie robić „ są przepisy i wymogi, które gmina  musi  stosować przy realizacji inwestycji.

 W tym momencie salę  obrad opuścił radny Karpiuk Andrzej. Pozostało 13 radnych.

Wójt Gminy kończąc udzielanie odpowiedzi na wniosek radnego  Karpiuka Andrzeja  w sprawie oświetlenia ulicznego stwierdził, że zostanie wniosek przesłany  do Zakładu Energetycznego.

Odpowiadając  radnemu  Czykwinowi  wyjaśnił, że zasadność wnioseku zostanie sprawdzona w terenie  a następnie rozważy się możliwość  jego realizacji.

Wniosek w sprawie  oświetlenia ulicznego w Dubiczach Cerkiewnych zostanie telefonicznie przekazany do Zakładu Energetycznego w celu  dokonania przeglądu oświetlenia ulicznego w m. Dubicze Cerkiewne.

 

Wniosek radnego Żaka w sprawie  wyrównania dołów  na drodze gminnej zostanie zrealizowany przez pracowników fizycznych gminy.

 

Odpowiadając na wniosek  Przewodniczącego Rady , Wójt Gminy, wyjaśnił, że wejdzie w kontakt z Burmistrzem Kleszczel, zostanie sprawdzone w terenie jakiego remontu wymaga ta droga a następnie  rozważy się możliwość   partycypowania w kosztach remontu tego odcinka drogi.

 

Do pkt. 9.

 

 

 W sprawach różnych głos zabrał Wójt Gminy, który poinformował, że w dniu 8 maja br. zgodnie z ustaleniami Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku przyjedzie do gminy  autobus internetowy. N@utobus  jest projektem szkoleniowym, którego głównym celem jest kształtowanie świadomości społeczeństwa umiejętności związanych z korzystaniem z Internetu.  Program szkoleń obejmuje zagadnienia związane ze społeczeństwem a w szczególności: dostęp szerokopasmowy do internetu, internet na obszarach wiejskich,, fundusze strukturalne  oraz podstawowe szkolenie z zakresu obsługi komputera oraz internetu. Dodał, że  pobyt autobusu może przyczynić się do promocji regionu. Koordynatorem programu są Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku i Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Zwrócił się do radnych z zapytaniem  w jakiej miejscowości  można byłoby ustawić  autobus.

Po dyskusji radni zaproponowali siedzibę gminy – Dubicze Cerkiewne.

         Radny Powiatu Leon Małaszewski poinformował, że Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce zapewnił, że w najbliższym okresie będą uzupełniane ubytki w nawierzchniach bitumicznych  na drogach powiatowych położonych na terenie naszej gminy.

 

Uwag i poprawek do protokółu  z IV  Sesji nie było,  wobec czego protokół został przyjęty.

 

     Ze względu, że innych  głosów wśród radnych do powyższego  punktu nie było,     Przewodniczący  Rady o godz. 1505  zamknął   V Sesję,  dziękując  radnym za aktywny udział w obradach.

 

 

Na tym  protokół zakończono i podpisano.

 

                                                                             

                                                                           Przewodniczący  Rady Gminy

 

                                                                                         inż.  Jerzy Karpiuk

   

Protokołowała:

Maria Pietryczuk

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2007-08-14

Data modyfikacji: 2007-08-14

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2007-08-14