prot_XXVI_27-03-2006

Protokół Nr XXVI/06

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 27 marca 2006 roku
w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Dubiczach Cerkiewnych .

Obradom przewodniczył Pan Mikołaj Czykwin -Z-ca Przewodniczącego Rady Gminy.

Radni Rady Gminy obecni na sesji :

1. Jakoniuk Włodzimierz
2. Sajewicz Piotr
3. Guryn Mikołaj
4. Boszko Halina
5. Stepaniuk Mirosław
6. Czykwin Mikołaj
7. Sajewicz Jan
8. Mikulicz Leon
9. Korch Wieczysław
10. Szymaniuk Grzegorz
11. Gierasimiuk Jarosław
12. Szymaniuk Piotr

Radni nieobecni na sesji:

1. Surel Jan
2. Niczyporuk Mirosław
3. Prokopiuk Włodzimierz

Ponadto w sesji udział wzięli :

 

1 Jan Niczyporuk – Komendant Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych
2. Anatol Pawłowski - Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne
3. Mikołaj Ławrynowicz – Sekretarz Gminy

 

Przewodniczący Rady Gminy Jan Surel o godz. 1000 otworzył XXVI Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, a następnie na podstawie listę obecnośc i stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych, w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

 

D o pkt 2

 

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt porządku obrad dzisiejszej sesji, a następnie zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu porządku obrad. Jednocześnie poinformował, że zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy o samorządzie gminnym, zmiany w porządku obrad mogą być wprowadzone bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady (50%+1).

 

Po tym do przedstawionego porządku obrad zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad w pkt.7 o ppkt.7 podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/137/05 Rady Gminy z dnia 1 marca 2006r. w sprawie odpłatności za pomoc w formie posiłku.

 

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła autopoprawkę zgłoszoną przez Przewodniczącego Rady, a następnie w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła całość porządku obrad w brzmieniu przedstawionym przez Przewodniczącego Rady z uwzględnieniem zmian, a mianowicie:

 

1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
5. Wnioski i interpelacje radnych
6. Uchwalenie budżetu gminy na 2006r.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie .
2) regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków
3) planu rozwoju lokalnego gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2006 – 2013.
4) programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
5) ustalenia wynagrodzenia Wójtowi Gminy
6) statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubiczach Cerkiewnych
7) zmiany uchwały Nr XXV/137/06 Rady Gminy z dnia 1 marca 2006r. w sprawie przyznania pomocy w formie posiłku.
8. Przedstawienie przez Wójta Gminy informacji o realizacji uchwał za 2005r.
9. Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
10.Sprawy różne.

 

Do pkt. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XXV Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi protokół zostanie przyjęty.

 

Do pkt. 4 Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.

 

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.

 

Informacja ta stanowi załącznik do protokołu.

 

Przedstawioną informację radni przyjęli bez uwag.

 

Do pkt. 5 Wnioski i interpelacje radnych.

 

W tym punkcie niżej wymieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach:

 

1. Radny wsi Grabowiec – Szymaniuk Grzegorz

 

Zwrócił się z prośbą o zmianę włączania zapalania oświetlenia ulicznego w m. Grabowiec. Obecnie jest włączone od godz. 2000 do 2200. Poinformował, że mieszkańcy wsi Grabowiec wnioskują o zmianę godzin zapalania oświetlenia ulicznego o 1 godz. wcześniej tj. od 1900 do godz. 2100 . Pozostali radni poparli wniosek radnego wsi Grabowiec – Grzegorza Szymaniuka

 

2. Radny wsi Wiluki – Piotr Sajewicz

 

Wnioskował o wycięcie drzew (olszyny) rosnących na skarpie drogi gminnej na odcinku od Wiluk do m. Krągłe, drugi wniosek dotyczył remontu drogi gminnej Wiluki – Werstok.

 

3. Radny wsi Witowo – Korch Wieczysław

 

Po zabraniu głosu nawiązał do uchwalonego na dzisiejszej sesji regulaminu utrzymania w czystości i porządku w gminie. Zapytał w jaki sposób z regulaminem zapoznają się mieszkańcy gminy .

 

4. Radny wsi Tofiłowce – Stepaniuk Mirosław

 

Wnioskował o naprawienie przepustu w m .Tofiłowce na przeciw punktu skupu mleka. W drugim wniosku zwrócił się o pilną potrzebę remontu ulicy w m .Tofiłowce na odcinku tzw. „Siółka”.

 

5. Radny wsi Czechy Orlańskie – Jarosław Gierasimiuk

 

Zapytał Wójta Gminy o kregi na remont przepustu na ur. „Paczujki”, czy są kręgi i czy gmina może udostępnić. Radny zobowiązał się, że sam dokona naprawy przepustu.

 

6. Radny wsi Istok – Mikołaj Guryn

 

Wnioskował o wycięcie drzew (olszyny) 3 szt . rosnących na drodze od drogi wojewódzkiej za żwirownią w kierunku Jagodnik. Drzewa te stanowia przeszkodę w poruszaniu się sprzętu rolniczego podczas wykonywania prac polowych w okresie letnim.

 

7.Radny wsi Dubicze Cerkiewne i Rutki – Mikołaj Czykwin

 

Zwrócił się z prośbą o wyrównanie drogi powiatowej wraz z nawiezieniem na odcinku od drogi Bielsk Podlaski – Dubicze Cerkiewne w kierunku wsi Rutki.

 

Do pkt. 6

 

Przewodniczący obrad rozpoczynając realizację tego punktu oddał głos Wójtowi Gminy.

 

Wójt Gminy poinformował, że uchwalenie budżetu gminy następuje zawsze po uchwaleniu budżetu państwa. Projekt budżetu na 2006 r. został przyjęty Zarządzeniem Nr 36/05 Wójta Gminy 15 listopada ubiegłego roku i został przesłany do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku celem wydania opinii. Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku uchwałą zaopiniowała pozytywnie przedłożony przez Wójta Gminy projekt budżetu na 2006r. Projekt budżetu był przedmiotem posiedzenia wszystkich komisji Rady Gminy, które również zaopiniowały go pozytywnie.

 

Opinie komisji w załączeniu.

 

Budżet na 2006r. po stronie dochodów wynosi 4 577 237 zł, a po stronie wydatków4 584 628 zł . Rezerwę ogólną ustalono w kwocie 36 000 zł.

 

Wójt Gminy stwierdził, że zaplanowane zadnia inwestycyjne na 2006r. są do wykonania pod warunkiem, że gmina pozyska środki unijne. Do realizacji zaplanowanych zadań na 2006r ujęto:

 

-linię wodociągową we wsiach: Górny Gród i Nikiforowszczyzna wartość kosztorysowa tego zadania wynosi 159 948 zł z tego planuje się uzyskać środki w kwocie 106 000 zł z dotacji bezzwrotnych z funduszy celowych i środków własnych 53 000 zł.

 

Drugim zadaniem na 2006r. jest remont zbiornika wodnego w Dubiczach Cerkiewnych ogólny koszt wynosi 1 219 286zł z tego dotacje bezzwrotne z funduszy celowych planuje się uzyskać w kwocie 1 097 357 zł i środki własne 61 929 zł w tym 60 000 zł stanowić będzie zaciągnięty kredyt. Wniosek o dofinansowanie złożono do Urzędu Marszałkowskiego ze środków Kontraktu Wojewódzkiego. Dodał, także że jest to inwestycja turystyczna i służy rozwojowi turystyki w gmine. Stwierdził, że gmina zabezpieczy środki własne na modernizację zalewu i wodociąg poprzez zaciągnięcie kredytu. Obecnie zadłużenie gminy wynosi ok. 20% budżetu gminy.

 

W dalszej części swojej wypowiedzi poinformował, że naszej gminie została zwiększona subwencja oświatowa o kwotę 358 tys zł. W związku z tym można zaplanować dodatkowe wydatki. Zaproponował radzie wydatkowanie środków na realizację niżej wymienionych zadań :

 

1) 20 000 zł na budowę drogi gminnej Werstok – Wiluki

 

2) 20 000 zł na budowę ulicy w m. Tofiłowe na odcinku tzw. „Siółko”. W ramach 20 tys zł wykona się dokumentację techniczną i będzie to wkład własny przy ubieganiu się o środki unijne. Modernizacja świetlicy w m. Grabowiec jest działaniem z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego i taki projekt złożyła Pani Dyrektor GOK.

 

3) kwotę 54 000 zł przeznaczyć na wymianę okien w budynku Urzędu Gminy i GOK-u. W sezonie opałowym 2005/2006 gmina na opał wydatkowała kwotę 100 tys zł . Jeżeli gmina nie dokonana wymiany okien w dalszym ciągu trzeba będzie ponosić tak duży wydatek.

 

4) zwiększenie środków na bezpieczeństwo przeciwpożarowe o 10 000 zł. Jest 6 jednostek OSP na terenie gminy i występują potrzeby w tym zakresie.

 

5) podjecie działań związanych z ochroną zdrowia poprzez termomodernizację i przystosowanie budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych do warunków unijnych. Jeżeli gmina nie dokona modernizacji tego budynku Ośrodek Zdrowia w przyszłości może być zamknięty. Na dzień dzisiejszy nie ma naboru wniosków z programów unijnych o dofinansowanie zadania. Potrzebna jest kwota ok. 100 tys zł. w Ośrodku Zdrowia okna są już wymienione ale budnek należy ocieplić.

 

Budynek Gminnego Ośrodka Kultury również potrzebuje ocieplenia. Zostanie złożony wniosek na dofinansowanie modernizacji tego budynku .

 

Do przedstawionej powyższej propozycji, przez Wójta Gminy w zakresie planowanych wydatków na 2006r., pytań wśród radnych nie było.

 

Przewodniczący obrad stwierdził, że radni przyjęli plan działań przedstawiony przez Wójta Gminy.

 

Po tym Przewodniczący obrad przedstawił projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.

 

Ze względu, że innych głosów w dyskusji nie było, Przewodniczący Rady Gminy, odczytał projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2006r. i poddał pod głosowanie. W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych oddano za- 11 głosów, przeciw-0 głosów i wstrzymał się -1 głos.

 

Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy większością głosów powzięła

 

UCHWAŁĘ Nr XXVI/ 147 /06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie budżetu gminy na 2006 rok.

 

Do pkt. 7

 

Ad.1) Rozpoczynając realizację punktu dot. regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie głos zabrał Pan Makarewicz Eugeniusz – inspektor UG Dubicze Cerkiewne, który omówił przygotowany projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

Zaznaczył, że regulamin utrzymania czystości i porządku w gminie został zaopiniowany pozytywnie przez Powiatowy Inspektor Sanitarny w Hajnówce.

 

Następnie głos zabrał Prezes Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce, który na początku podziękował za zaproszenie na obrady naszej sesji. Następnie nawiązał do ustawionych pojemników na odpady w wsiach naszej gminy. Zaznaczył, że są takie wsie, w których ustawiono pojemniki i nie odnotowano wywozu odpadów tzn. że pojemniki stoją puste. Wymienił tu wieś Wiluki. Dodał, że nasuwa się pytanie czy nie obciążać odbiorców za puste pojemniki. Firma stara się wywozić odpady z pojemników w wyznaczonych terminach. Poinformował, że zostały ustawione pojemniki w kilku wsiach na selektywną zbiórkę odpadów. Asortyment selektywnej zbiórki zamierza się rozszerzyć o świetlówki, baterie i puszki. W pojemniki na pety można wrzucać opakowania po maśle, oleju, worki po kiszonkach , nawozach itp. Jeżeli jest większa ilość worków można je spakować i ustawić obok pojemnika, podczas wywozu zostaną zabrane. Po tym zwrócił się do radnych o zadawanie pytań.

 

W dyskusji głos zabrali:

 

Radny Gierasimiuk nawiązując do przedstawionego projektu uchwały zapytał kto będzie egzekwował realizację tej uchwały. Jeżeli właściciel nie wywiąże się z obowiązku nałożonego tą uchwałą . Jakie będą sankcje.

 

Pan Makarewicz wyjaśnił, że przedstawiona uchwała zawiera zapis pozwalający gminie nakładanie sankcji z tytułu naruszenia postanowień regulaminu i tu przytoczył ,że osoby, które nie wykonują określonych w uchwalonym regulaminie obowiązków podlegają karze grzywny.

 

Postępowanie prowadzone będzie według przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia. Poinformował także radę, że wysypisko w m. Dubicze Cerkiewne ma być zamknięte w 2009 roku. Po tym okresie rozpocznie się rekultywację tego wysypiska.

 

Jako drugi głos zabrał radny wsi Wiluki. Wyjaśnił, że wieś jest położona w lesie . W okresie zimowym wszyscy palą w piecach drzewem i zarazem są palone odpady. Dodał, że na wiosną na pewno mieszkańcy wsi będą korzystać z pojemników.

 

Radny Czykwin zwrócił się z zapytaniem do Prezesa PUK w sprawie wywozu odpadów z pojemników, czy pracownicy PUK mogą wchodzić na posesję, czy pojemniki mają stać przed bramką.

 

Prezes wyjaśnił, że były zgłaszane uwagi odbiorców, że pracownicy wchodzą na posesję . W związku z tym ustalono, że pojemniki mają być ustawione przed bramką.

 

Wójt Gminy po zabraniu głosu podziękował Prezesowi za dobrą dotychczasową współpracę.

 

Ze względu, że innych głosów w dyskusji nie było Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

W głosowaniu jawnym na stan 13 radnych za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0 głosów i wstrzymało się -0 głosów .

 

Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

UCHWAŁĘ Nr XXVI/ 148 /06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.

 

Ad.2). Przechodząc do realizacji kolejnego punktu głos zabrał Prezes Przedsiębiorstwa

 

Wodociągów i Kanalizacji w Hajnówce, który zaznaczył, że zmiany przepisów spowodowały opracowanie nowych regulaminów. Uległy uproszczeniu sprawy w zakresie podłączeń.

 

Dotychczas było wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę. Obecnie wystarczy tylko zgoda Wójta Gminy oraz wniosek na podłączenie, do którego należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości oraz aktualną mapkę sytuacyjną określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowych lub kanalizacyjnych.

 

Drugą sprawą zawartą w regulaminie jest usuwanie awarii. Regulamin mówi, że odbiorca powinien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur. Odbiorca jest zobowiązany do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu.

 

Jeśli odbiorca tego nie uczyni w ciągu 5 godzin od jej wystąpienia, Przedsiębiorstwo może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć odbiorcę.

 

Poinformował, że regulamin zawiera warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe. Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci są: powiatowa straż pożarna i ochotnicze straże pożarne. Pobór wody na cele przeciwpożarowe dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem przede wszystkim z hydrantów.

 

Wójt Gminy po zabraniu głosu nawiązał do awarii powstałych na skutek zamarznięcia.

 

Stwierdził, że jeżeli awaria wystąpiła na przyłączu w ziemi to powstaje pytanie kto jest winien odbiorca, czy firma, która realizowała ten wodociąg. Odbiorca nie musi znać na jakiej głębokości powinna przebiegać linia. Dlatego też winnego trudno jest ustalić. Zaproponował aby koszty naprawy nie ponosił sam odbiorca. Zdaniem Wójta Gminy naprawy przełożenia takiego odcinka przedsiębiorstwo powinno wykonać po kosztach własnych .

 

Prezes przedsiębiorstwa zaznaczył, że w takich sytuacjach na pewno dojdziemy do porozumienia stwierdził, że jest to kwestia dogadania się. Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw – 0 głosów , wstrzymał się 0 głosów.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę nr XXVI/149/06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

 

Ad.3) Kolejnym projektem uchwały przygotowanym pod obrady dzisiejszej sesji jest zatwierdzenie planu rozwoju lokalnego gminy na lata 2006-2013.Projekt tej uchwały przedstawił Pan Makarewicz Eugeniusz- inspektor UG Dubicze Cerkiewne. W formie uzupełnienia dodał, że po przystąpieniu do Unii Europejskiej instrumentami warunkującymi rozwój gminy są fundusze strukturalne. Środki pozyskane z funduszy unijnych wpływają bezpośrednio na życie społeczne i gospodarcze jednostek terytorialnych i całego kraju.

 

Wykorzystanie funduszy strukturalnych wymaga odpowiedniego przygotowania i nakłada na jednostki samorządu lokalnego obowiązek programowania rozwoju, przygotowania projektów oraz zarządzania ich realizacją. Wymóg przygotowania Programu Rozwoju Lokalnego Gminy Dubicze Cerkiewne wynika z zapisów rządowego dokumentu „Uzupełnienie do Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Lokalnego”. Posiadanie lokalnego programu rozwoju jest niezbędne z uwagi na procedurę składania wniosków aplikacyjnych do Urzędu Marszałkowskiego w sprawie uzyskania dofinansowania z funduszy europejskich.

 

Nadmienił , że celem głównym Programu Rozwoju Lokalnego na lata 2006-2013 jest poprawa poziomu zycia mieszkańców poprzez zrównoważony rozwój. Konkretyzacją celu głównego są przyjęte priorytety i zadania prowadzące do realizacji. Niniejszy dokument zawiera informacje o planowanych projektach i zadaniach inwestycyjnych na w/w lata wraz z wskazaniem źródeł ich finansowania.
W dyskusji do przedstawionego projektu uchwały głos zabrali :
Radny Stepaniuk Mirosław zapytał czy ten plan będzie obowiązywał przy nowej kadencji. Sekretarz Gminy wyjaśnił, że będzie obowiązywał ale nowa Rada może wprowadzić swoje zmiany. Dodał, że zadań do realizacji jest dużo i są one podzielone na bloki tematyczne.

 

Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących projektu uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw- 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów..

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę Nr XXVI/149/06

 

(w załączeniu)

 

zatwierdzenie Planu rozwoju lokalnego gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2006-2013.

 

Ad. 4) Dalszy projekt uchwały był w sprawie przyjęcia programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2006r. Projekt tej uchwały przedstawiła Pani kierownik GOPS – Maria Pietryczuk.

 

Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących projektu uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw- 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę Nr XXVI/151/06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie przyjęcia programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2006r.

 

Ad. 5) Następny projekt uchwały przedstawił Sekretarz Gminy – Pan Mikołaj Ławrynowicz.

Wyjaśnił że zmieniło się Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz.U.Nr 146, poz. 1223, Nr 39, poz. 272).

 

W związku z powyższym przygotowano projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy zgodnie z nową tabelą .

 

Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących projektu uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw- 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę Nr XXVI/152/06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne.

 

Ad. 6). Kolejny projekt uchwały również przedstawił Sekretarz Gminy. Poinformował, że radni na ostatniej sesji podjęli uchwałę w sprawie nadania statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubiczach Cerkiewnych. Zgodnie z opinią Wydziału Prawnego i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku podjęta uchwała zawiera uchybienia prawne, które należy sprostować. Wydział Prawny zaproponował podjęcie nowej uchwały a uchwałę podjętą na poprzedniej sesji uchylić. W związku z powyższym na obrady dzisiejszej sesji przygotowano nowy projekt uchwały w sprawie nadania statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubiczach Cerkiewnych.

 

Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących projektu uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw- 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę Nr XXVI/153/06

 

(w załączeniu)

 

w sprawie nadania statutu Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubiczach Cerkiewnych.

 

Ad. 7) Dalszy projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/137/ Rady Gminy w sprawie odpłatności za pomoc w formie posiłku przedstawiła Pani Maria Pietryczuk – kierownik GOPS.

 

Poinformowała, że jest identyczna sytuacja jak z uchwałą w sprawie nadania Statutu Biblioteki Publicznej. Wydział Prawny i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego analizując uchwałę stwierdził, że w uchwale pominięto jedna grupę osób uprawnionych do posiłku tj. osoby samotne.

 

W związku z tym przygotowano projekt zmiany uchwały w sprawie odpłatności za pomoc w formie posiłku, w której dodano osoby samotne.

 

Ze względu, że radni nie zgłaszali pytań i uwag dotyczących projektu uchwały, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.

 

W głosowaniu jawnym na stan 12 radnych za przyjęciem tej uchwały oddano 12 głosów, przeciw- 0 głosów, wstrzymało się – 0 głosów.

 

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę Nr XXVI/154/06

 

(w załączeniu)

 

sprawie zmiany Uchwały Nr XXV/137/ Rady Gminy w sprawie odpłatności za pomoc w formie posiłku.

 

Do pkt. 8

 

Wójt Gminy przedstawił analizę realizacji Uchwał Rady Gminy za 2005r.

 

Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli uwag. W związku z powyższym Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy przyjęła informację o realizacji uchwał za 2005r.

 

Informacja stanowi załącznik do protokołu.

 

Do pkt. 9.

 

Odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych udzielił Wójt Gminy.

 

Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego wsi Grabowiec w sprawie zmiany zapalania oświetlenia ulicznego wyjaśnił, że zostanie telefonicznie powiadomiony Posterunek Energetyczny w Orli o dokonanie zmiany zapalania oświetlenia ulicznego we wszystkich wsiach.

 

Odpowiadając na wniosek radnego wsi Wiluki w sprawie wycięcia olszyn stwierdził, że pracownicy dokonają oględzin w terenie i zostaną podjęte działania związane z wycięciem drzew.

 

Gmina musi wystąpić do Starostwa w Hajnówce o wydanie decyzji zezwalającej na wycięcie drzew. Ta sama odpowiedź dotyczy wniosku zgłoszonego przez radnego wsi Istok w sprawie wycięcia drzew.

 

Odpowiadając na wniosek radnego Korcha stwierdził, że zostaną przygotowane ulotki informujące o podjętym przez radę regulaminu i dostarczone emerytom i rencistom z terenu gminy.

 

Wójt Gminy stwierdził, że już udzielił odpowiedzi na wniosek radnego wsi Tofiłowce w sprawie modernizacji odcinka ulicy w m. Tofiłowce. Natomiast drugi wniosek w sprawie przepustu obok punktu skupu mleka w m. Tofiłowce zostanie sprawdzony w terenie przez pracowników, którzy na miejscu ocenią jakiej wymaga naprawy.

 

Wniosek radnego wsi Czechy Orlańskie zostanie zrealizowany na wiosnę, gdy zostaną zatrudnieni pracownicy interwencji i wykonają kręgi, które są niezbędne do ułożenia przepustu.

 

Wniosek radnego wsi Dubicze Cerkiewne w sprawie wyrównania drogi powiatowej na odcinku od m. Rutka do drogi Bielsk Podlaski – Dubicze Cerkiewne zostanie przesłany do Powiatowego Zarządu Dróg w Hajnówce w celu realizacji.

 

Pytań i uwag do udzielonych odpowiedzi przez Wójta Gminy radni nie zgłosili.

 

Przewodniczący obrad stwierdził, że radni przyjęli odpowiedzi na wnioski i interpelacje.

 

Do pkt. 10.

W sprawach różnych Wójt Gminy poinformował, że wstępnie ustalono termin wyjazdu do Estonii w dniach 30 kwietnia – 3 maja 2006r. Poinformował, że radni do końca tego tygodnia powinni zgłosić, chęć wyjazdu do Estonii. Wójt Gminy dodał, że chciałby ażeby jak najwięcej radnych pojechało do Estonii.

 

Następnie przedstawił pismo o przyznanie środków na Międzynarodowy Festiwal Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce.

 

W trakcie dyskusji radni proponowali kwotę 1 000 zł.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek radnych o przyznanie 1000 zł na Festiwal Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce.

Radni jednogłośnie potwierdzili potrzebę przyznania środków w kwocie 1000 zł na festiwal Muzyki Cerkiewnej w br.

Innych głosów wśród radnych do powyższego punktu nie było wobec powyższego Przewodniczący obrad o godz. 1435 zamknął obrady XXVI Sesji dziękując radnym za aktywny udział w obradach.

Uwag i poprawek do protokółu z XXV Sesji nie było wobec czego protokół został przyjęty.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Z-ca Przewodniczącego Rady Gminy

Mikołaj Czykwin

Protokołowała:

Maria Pietryczuk

`

Metryka strony

Udostępniający: Maria Pietryczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2007-03-05

Data modyfikacji: 2008-05-19

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2007-03-05