Protokół Nr XX/08 z dnia 23 października 2008
z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 23 października 2008r
w sali Urzędu Stanu Cywilnego
w Dubiczach Cerkiewnych .
Stan rady – 15
Obecnych radnych - 13
Radni Rady Gminy obecni na sesji :
- Szymaniuk Grzegorz
- Czykwin Mikołaj
- Korch Wieczysław
- Szymaniuk Irena
- Troc Aleksy
- Żak Jan
- Oksentiuk Nina
- Kazimieruk Andrzej
- Karpiuk Jerzy
- Boguń Wiktor
- Jakoniuk Włodzimierz
- Holonko Mikołaj.
- Guryn Mikołaj
Radni Rady Gminy nieobecni na sesji :
- Karpiuk Andrzej
- Berezniak Władysław.
Ponadto w sesji udział wzięli :
- Anatol Pawłowski - Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne
- Wojciech Halicki - Instytut Ekologii Stosowanej w Skórzynie.
- Artur Zając - Instytut Ekologii Stosowanej w Skórzynie.
- Leon Małaszewski – Radny Powiatu Hajnowskiego
- Marat Aneta - Placówka Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych.
- Jerzy Kułaj – Posterunek Policji w Kleszczelach.
Do pkt. 1
Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył XX zwyczajną Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, a następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych na sali obrad jest 13 radnych, co stanowi ustawową ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Listy obecności radnych i pozostałych osób uczestniczących w obradach stanowią załącznik do protokołu ( Nr 1, 2 )
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt porządku obrad. Przypomniał, że został on radnym przedstawiony w zaproszeniu na sesję. Zwrócił się z zapytaniem, czy do projektu porządku obrad będą zgłaszane uwagi bądź propozycje zmian.
Propozycji zmian nie zgłoszono.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie ( 13 głosów „za" ) przyjęła proponowany porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego Rady, jak niżej :
- Otwarcie sesji.
- Przyjęcie porządku obrad.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
- Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
- Interpelacje i zapytania radnych.
- Przedstawienie programu Gospodarki Wodno - Ściekowej na terenie gminy Dubicze Cerkiewne
- Podjęcie uchwał w sprawie:
1) zmian w budżecie gminy na 2008r.
2) upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych
do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.
3) Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych. - Przedstawienie informacji z dokonanej analizy, przez Urząd Skarbowy w Hajnówce, oświadczeń majątkowych za 2007r.
- Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
- Sprawy różne.
- Zamknięcie XX Sesji Rady Gminy.
Do pkt.3
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XIX Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził on, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.
Do pkt. 4.
Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy. Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli uwag.
Informacja ta stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
Do pkt. 5
W tym punkcie niżej wymienieni radni zgłosili wnioski i zapytania w sprawach :
Zwrócił się z prośbą o dokonanie zmiany zapalania oświetlenia ulicznego w m. Grabowiec rano od godz. 6 00 natomiast wieczorem zapalać od godz. 17.
W kolejnym wniosku zwrócił się o wyrównanie 5 zjazdów z drogi wojewódzkiej w m. Grabowiec na pola,poinformował też, że obok Placówki Straży Granicznej w m. Dubicze Cerkiewne w drogowej tablicy informacyjnej jest błąd literowy.
Radny wsi Dubicze Cerkiewne - Mikołaj Czykwin
Nawiązał do złożonych wniosków przez gminę Dubicze Cerkiewne o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na zaplanowane inwestycje do realizacji. Zapytał czy złożone projekty zostały zakwalifikowane przez władze wojewódzkie do dofinansowania..
Radny wsi Jagodniki - Mikołaj Holonko
Wnioskował o włączanie oświetlenia ulicznego w m. Jagodniki w porze porannej od godz. 5 do godziny 6 poinformował też , że w miejscowości Jagodniki występują problemy z wałęsającymi się psami, zagryzionych zostało u jednego z rolników kilka owiec.
Radny wsi Jelonka – Kazimieruk Andrzej
Zwrócił się o odkrzaczenie drogi w m. Jelonka w obrębie budki telefonicznej oraz o naprawienie poprzez nawiezienie drogi w kierunku Cerkwi w m. Jelonka.
Radny wsi Bobinka – Wiktor Boguń.
Nawiązał do drogi w Bobince, która jest w stanie opłakanym i wymaga naprawy poprzez nawiezienie. Dodał, że doły można byłoby uzupełnić gruzem.
Radny wsi Tofiłowce – Jan Żak
Wnioskował o wywiezienie gruzu z Witowa z zburzonych budynków na odcinek drogi Dubicze Cerkiewne – Orla za rzeką Orlanka na pobocze drogi powiatowej (działka nr 741- 100m od skrzyżowania z drogą 925).W drugim wniosku zaproponował przyjrzeć się pracy autobusu szkolnego, który po rozwiezieniu dzieci do domu jest garażowany w Hajnówce. Zapytał czy garażowanie autobus w Hajnówce nie zwiększa kosztów związanych z jego utrzymaniem.
Przewodniczący Rady Gminy zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi na zgłoszone wnioski w pkt.9 dzisiejszego porządku obrad,następnie ogłosił 10-cio minutową przerwę.
Do pkt. 6
Przechodząc do omawiania wariantu II Pan Halicki stwierdził, że przewiduje się wybudowanie kanalizacji grawitacyjnej i ciśnieniowej z przepompowniami oraz oczyszczalni lokalnych dla każdej miejscowości położonych zachodniej części gminy tj. w miejscowościach: Tofiłowce, Grabowiec ,Czechy Orlańskie, Koryciski, Jagodniki, Stary Korn. Natomiast dla zabudowy kolonijnej tej części gminy oraz w pozostałych miejscowościach gminnych przewidziano również budowę oczyszczalnie przydomowych, roślinno stawowych. Do wariantu II przedstawił szacunkowe koszty inwestycyjne, koszty eksploatacyjne oraz harmonogram prac dla wariantu II. W uzupełnieniu dodał, że w harmonogramie prac dla wariantu II uwzględniono budowę kanalizacji w 6 miejscowościach z podłączeniem do lokalnych oczyszczalni ścieków oraz budowę 150 oczyszczalni przydomowych.
W III wariancie zakłada się , że na terenie gminy Dubicze Cerkiewne funkcjonować będzie jedna oczyszczalnia a pozostałe miejscowości zostaną wyposażone w oczyszczalnie przydomowe. Dla wariantu III również przedstawił szacunkowe koszty inwestycyjne, eksploatacyjne oraz harmonogram prac.
Pan Halicki poinformował, że został przygotowany również wariant pośredni, w którym założono, że miejscowości Grabowiec, Czechy Orlańskie oraz Tofiłowce zostaną skanalizowane i podłączone do istniejącej oczyszczalni w Dubiczach Cerkiewnych. Kolejnym etapem inwestycji będzie budowa sieci kanalizacyjnej w m. Stary Kornin, Koryciski oraz Jagodniki. Sieć kanalizacyjna w tych miejscowościach podłączona będzie do lokalnych oczyszczalni ścieków zlokalizowanych w każdej z wymienionych miejscowości. Dodał, że dla tych miejscowości założono, podobnie jak w wariancie II, że będą to proste bez obsługowe roślinno-stawowe oczyszczalnie lokalne. Do tego wariantu pośredniego sporządzono również szacunkowe koszty inwestycyjne oraz koszty eksploatacyjne i harmonogram prac. Koszty inwestycyjne przedstawionych 3 wariantów są do siebie zbliżone
Pan Halickie w uzupełnieniu dodał, że wszystkie uwagi zgłoszone na dzisiejszej sesji przez radnych zostaną przyjęte i naniesione do programu w zależności, który wariant zostanie wybrany przez Radę.
Przedstawione warianty rozwiązania gospodarki ściekowej na terenie gminy wraz z kosztami i harmonogramem prac stanowią załącznik do protokołu.
W dyskusji do przedstawionego tematu głos zabrali:
Radny Żak zabierając głos w dyskusji odniósł się do sprawy wkładu własnego mieszkańców , który ma wynosić do 2 tys.zł. Zdaniem radnego mieszkańców we wsiach ubywa i chętnych na budowę oczyszczalni przydomowych może być niewielu. Zaproponował zrobić rozeznanie o ilości chętnych przystąpienia do budowy oczyszczalni we wsiach.
Radny Troc zapytał o sprawę wywożenia osadów po kilku latach funkcjonowania oczyszczalni.
Pan Halicki wyjaśnił, że istnieje możliwość wybudowania poletka np. 1000-1500m2 uszczelnionego folią, gdzie można będzie składować osad przez 10-15lat, po tym okresie może być wykorzystany jako nawóz .
Radny Korch zaznaczył, że program uwzględnia tylko budowę oczyszczalni roślinno-stawowych. Wskazał potrzebę budowania innych typów oczyszczalni jak biologiczno- mechaniczne.
Wójt Gminy ustosunkowując się do przedstawionego programu przez Pana Halickiego stwierdził, że ten dokument nie był konsultowany z gminą, dlatego też jest sporo niejasności i uwag, które po uwzględnieniu i naniesieniu do planu wpłyną na obniżenie kosztów inwestycyjnych. Instytut Ekologii Stosowanej w I wariancie zakłada prowadzenie kanału w pasie drogi powiatowej co jest niemożliwe ponieważ gmina będzie musiała ponosić corocznie koszty zajęcia pasa drogowego.. W tej kwestii jest inne rozwiązanie bardziej korzystne dla odbiorców pociągnięcie linii w pasie drogi gminnej przyniesie to dużo niższe koszty. Kończąc dodał, że w przygotowanym planie przez Instytut jest wiele innych niejasności, które należałoby skorygować.
Radna wsi Stary Kornin była za wypracowaniem koncepcji wariantu pośredniego i zaproponowała do oczyszczalni w Dubiczach Cerkiewnych podłączenie m.Tofiłowce, Grabowiec i Czechy Orlańskie a w miejscowościach Stary Kornin, Jagodniki i Koryciński wybudowanie oczyszczalni lokalnych zaś w pozostałych miejscowościach tylko oczyszczalnie przydomowe.
Pan Halicki jeszcze raz nadmienił, że po dzisiejszym spotkaniu wszystkie uwagi zostaną uwzględnione w przedstawionym programie a najkorzystniejszy wariant zaakceptowany przez radnych zostanie szczegółowo przeanalizowany a zakładane koszty zostaną wyszczególnione w harmonogramie rzeczowo-finasowym zaś przebieg trasy kanalizacji przedstawiony graficznie na mapie.
Przewodniczący Rady Gminy zamknął dyskusję w tym temacie. Stwierdził, że po otrzymaniu dokumentów od Instytutu Ekologii Stosowanej, zgodnie z ustaleniami w poniedziałek, Komisja Rozwoju Gospodarczego Gminy powinna zebrać się na posiedzenie w celu zajęcia i wypracowania stanowiska w tej kwestii.
Do pkt. 7
Realizację tego punktu rozpoczął Sekretarz Gminy, który udzielił wyjaśnień do przygotowanego projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008r.Stwierdził, że w dotychczasowej uchwale budżetowej były zabezpieczone tylko środki na remont oświetlenia w kwocie 326 558zł w tym 261 246,00 pożyczka z WFOśiGW w Białymstoku. Zgodnie z opracowaną dokumentacja projektową zaistniała potrzeba dowieszenia lamp oświetleniowych w niektórych miejscowościach na istniejących słupach( bez konieczności dostawiania słupów), ponadto doszły dodatkowe wydatki związane z wykupem od Zakładu Energetycznego w Bielsku Podlaskim zdemontowanych lamp oświetleniowych i zatrudnieniem inspektora nadzoru. Łączna dodatkowa kwota wyniesie 108 tys. Dodatkowe wydatki zostaną pokryte z przesunięcia środków z planowanych w 2008r. do realizacji inwestycji przy dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, które z różnych przyczyn nie będą realizowane tj. nie zostały zakwalifikowane do dofinansowania( Przebudowa budynku GOZ w ramach programu dostosowawczego” lub które nie będą zrealizowane z powodu nie uruchomienia Programu PROW i zbliżający się koniec roku budżetowego( budowa 50 szt. przydomowych oczyszczalni ścieków). W dalszej wypowiedzi Sekretarz nadmienił ,że przetarg nieograniczony na w/w inwestycję został ogłoszony i będzie rozstrzygnięty 31.10.2008r. Omawiając dalej projekt uchwały Sekretarz przedstawił inne proponowane zmiany w poszczególnych działach uchwały budżetowej w zakresie dochodów i wydatków. W uzupełnieniu dodał, że jest planowane dowieszenie lamp w miejscowościach :Klakowo, Wygon i Nikiforowszczyzna oraz jest opracowany program funkcjonalno-użytkowy dobudowy( ustawienia dodatkowych słupów) w m. Tofiłowce i Krugłe ,ale ze względu na obowiązujące procedury administracyjne( zadanie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę) w roku bieżącym nie mogą być zrealizowane.
Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0. Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła
(w załączeniu)
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008r.
Drugi projekt uchwały dotyczył upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych, a wyjaśnień do projektu uchwały udzieliła kierownik GOPS. Poinformowała, że ustawą z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz. 1398 ze zm.) z dniem 1 października 2008 r. gminy zostały zobowiązanie do wykonywania zadania z zakresu administracji rządowej polegającym na przyznawaniu i wypłacie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych. Art. 31 tejże ustawy stanowi, że wypłacanie i wypłata świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych jest zadaniem zleconym gminie.
Art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym stanowi, że do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej rada gminy może upoważnić również organy wykonawczy jednostki pomocniczej oraz organy jednostek organizacyjnych gminy. Udzielenie takiego upoważnienie jest niezbędne dla właściwego podejmowania działań wynikających z ustawy, wobec dłużników alimentacyjnych.
Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0.Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła
(w załączeniu)
w sprawie upoważnienia kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych.
Do kolejnego projektu uchwały wyjaśnień udzieliła również Pani Kierownik GOPS. Projekt uchwały dotyczył uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych. Nadmieniła, że Statut GOPS-u był uchwalony w 2005r. od tego czasu zakres zadań realizowanych przez GOPS został rozszerzony i części zadań, które realizuje GOPS nie ma zapisanych w Statucie. Dlatego też w przygotowanym projekcie uchwały na dzisiejszą sesję uwzględniono wszystkie zadania realizowane przez GOPS m.in. wynikające z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. Nr 192, poz. 1398 ze zm.) na podstawie której z dniem 1 października 2008 r. gminy zostały zobowiązanie do wykonywania zadania z zakresu administracji rządowej polegających na przyznawaniu i wypłacie świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz podejmowaniu działań wobec dłużników alimentacyjnych.
Z dniem 1 października 2008 r. traci też moc ustawa z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. Nr 86, poz. 732 ze zm.). Zadania z tej ustawy były realizowane przez GOPS.
Dlatego też wnioskuje się, aby obsługa funduszu alimentacyjnego była realizowana przez GOPS.
Podejmowane działania wobec dłużników alimentacyjnych, świadczenia z funduszu alimentacyjnego i koszty ich obsługi są finansowane w formie dotacji celowej z budżetu państwa.
Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0. Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła
(w załączeniu)
uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubiczach Cerkiewnych.
Do pkt. 8
Kontynuując kolejny punkt porządku dziennego sesji, Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że zgodnie z art. 24h ust. 12 ustawy o samorządzie gminnym, podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do 30 października każdego roku przedstawia Radzie Gminy informację o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, o nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia oraz o działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych. Stwierdził, że wszyscy radni Rady Gminy Dubicze Cerkiewne i pracownicy złożyli oświadczenia majątkowe w terminie. Następnie na podstawie pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Hajnówce i w Bielsku Podlaskim przytoczył nieprawidłowości stwierdzone w analizowanych oświadczeniach majątkowych złożonych przez radnych i pracowników Urzędu Gminy za 2007r.
Treść pisma stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Do pkt. 9
Odpowiedzi na zapytania i wnioski zgłoszone przez radnych udzielił Wójt Gminy.
Wniosek dotyczący naprawy zjazdów z drogi wojewódzkiej w m. Grabowiec zostanie przesłany do Podlaskiego Zarządu Dróg w Białymstoku w celu realizacji.
Wniosek radnego wsi Jelonka dotyczący odkrzaczenia przy budce telefonicznej w m. Jelonka zostanie zrealizowany przez pracowników fizycznych Urzędu Gminy Dubicze Cerkiewne
W sprawie wniosku radnego Żaka, Wójt Gminy wyjaśnił, że autobus szkolny rano jadąc z Hajnówki zabiera dzieci z miejscowości Pasieczniki Duże i następnie w kolejnych wsiach. W przypadku garażowania w Dubiczach Cerkiewnych autobus na pusto musiałby pokonywać dużo więcej kilometrów. Dodał, że decyzja o garażowaniu autobusu w Hajnówce została podjęta ze względu na mniejsze koszty.
Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego wsi Jagodniki potwierdził, że faktycznie z wałęsającymi się psami jest problem i w dodatku kosztowny. Za samo przyjęcie do schroniska trzeba zapłacić 2000zł. od jednego psa, natomiast sprawa zagryzienia owiec przez psy w Jagodnikach została przekazana policji do wyjaśnienia.
Odpowiadając na wniosek radnego wsi Dubicze Cerkiewne wyjaśnił, że złożony projekt na modernizację Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych nie został zakwalifikowany, ponieważ zapadła decyzja na szczeblu województwa, że dofinansowanie otrzymają szpitali. Dlatego wszystkie złożone wnioski dot. remontu wiejskich ośrodków zdrowia zostały odrzucone. Wójt Gminy dodał tylko, że dobrze się stało, że m.in. szpital w Hajnówce został zakwalifikowany i otrzyma środki na zakup wyposażenia.
Odnośnie projektów złożonych na dofinansowanie środków unijnych na budowę dróg wyjaśnił, że projekty złożone przez gminę przeszły ocenę formalną i zostały zakwalifikowane do oceny merytorycznej. Na tym etapie zostały jednak odrzucone z powodu technologii zastosowanej do wykonania nawierzchni ( potrójne utrwalenie grysami i emulsją asfaltową )Dofinansowanie otrzymały tylko drogi , których przebudowa polegała na ułożeniu nawierzchni z betonu asfaltowego.
Wniosek złożony przez gminę w sprawie dokończenia remontu budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Dubiczach Cerkiewnych- znajduje się na etapie oceny formalnej. Żadnych informacji z Urzędu Marszałkowskiego dot. złożonego wniosku jak dotychczas urząd gminy nie otrzymał.
Radni przyjęli przedstawione przez Wójta Gminy odpowiedzi i wyjaśnienia w zgłoszone zapytania i wnioski radnych.
Do pkt. 10.
W tym punkcie Wójt Gminy zapoznał radnych z propozycją złożoną przez firmę przewozową „Veolia” w Bielsku Podlaskim. Firma ta zaoferowała przejęcie od gminy jednego autobusu wraz z kierowcą, który będzie świadczyła usługi związane z dowożeniem dzieci do szkoły. Gmina musiałaby wykupić bilety, ustalić trasę przejazdu , po której oprócz dzieci mogliby być zabierani pasażerowie mający potrzebę dojazdu do m. Dubicze Cerkiewne. W czasie wolnym od dowożenia kierowca byłby do dyspozycji urzędu. Przedstawiciele firmy obiecują, że transakcja ta przyniesie gminie oszczędności w wys. 30%. W uzupełnieniu Wójt Gminy dodał, że po przekazaniu autobusu zmniejszą się koszty dowożenia związane z zakupem paliwa, remontami , wynagrodzeniem kierowcy.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek, zapytując radnych, kto jest za upoważnieniem Wójta Gminy do podjęciem rozmów wstępnych związanych z przekazaniem jednego autobusu firmie przewozowej „Veolia” w Bielsku Podlaskim.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem wniosku głosowało 12 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -1.
Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada Gminy większością głosów upoważniła Wójta Gminy do prowadzenia rozmów wstępnych związanych z przekazaniem autobusu firmie przewozowej i powierzenia jej dowożenia dzieci do szkoły
Druga sprawa przedstawiona przez Wójta Gminy dotyczyła likwidacji Urzędu Pocztowego w Dubiczach Cerkiewnych. Wójt Gminy odczytał pismo jakie wpłynęło do gminy od Poczty Polskiej Oddział Rejonowy w Białymstoku. W piśmie tym poinformowano, że w IV kwartale br. planowane jest przekształcenie Urzędu Pocztowego w Dubiczach Cerkiewnych w Agencję Pocztową. Zmiany te podyktowane są względami ekonomicznymi poczty. Zamierzają przekazać osobie, która prowadzi działalność gospodarczą np. sklep, w którym byłyby jednocześnie prowadzone usługi pocztowe. Wójt Gminy w uzupełnieniu dodał, że podczas spotkania z przedstawicielem poczty z Oddziału Rejonowego w Białymstoku optował za pozostawieniem urzędu w Dubiczach Cerkiewnych proponując w zamian zwolnienie z opłat czynszu i podatku od nieruchomości.
Radni podczas dyskusji wyrazili niezadowolenie w związku z likwidacją urzędu poczty. Pismo przedstawione przez w tej sprawie stanowi załącznik do protokołu
W dalszej części spraw różnych Wójt Gminy odczytał pismo Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce o zrefundowanie 50% kosztów zakupu 12-stokanałowego aparatu EKG wraz z przystawkami na potrzeby Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych. koszt zakupu aparatu wyniósł 6 000zł.
Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę o przyznaniu kwoty 3000zł na zakup aparatu do Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały
Do przedstawionego projektu uchwały nie wniesiono żadnych uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0. Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła
(załączeniu)
w sprawie udzielenia dotacji celowej dla powiatu hajnowskiego.
Uwag i poprawek do protokółu z XIX Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.
Do pkt. 11.
Przewodniczący Rady Gminy, wobec wyczerpania porządku obrad, zamknął obrady XX Sesji o godz.1515 dziękując radnym za aktywny udział w sesji.
Na tym protokół zakończono i podpisano.
Protokołowała: Maria Pietryczuk
Jerzy Karpiuk
Metryka strony