Protokół Nr XV/08 z dnia 29 kwietnia 2008r

 

Protokół Nr XV/08

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 29 kwietnia 2008r
w sali Urzędu Stanu Cywilnego
w Dubiczach Cerkiewnych .

 




Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk


Stan rady – 15
Obecnych- 14 radnych.


Radni Rady Gminy obecni na sesji :
1. Berezniak Władysław
2. Czykwin Mikołaj
3. Guryn Mikołaj
4. Korch Wieczysław
5. Szymaniuk Grzegorz
6. Szymaniuk Irena
7. Troc Aleksy
8. Żak Jan
9. Oksentiuk Nina
10. Karpiuk Andrzej
11. Karpiuk Jerzy
12. Boguń Wiktor
13. Jakoniuk Włodzimierz
14. Holonko Mikołaj

Radni Rady Gminy nieobecni na sesji :
1. Kazimieruk Andrzej



Ponadto w sesji udział wzięli :


1. Mikołaj Ławrynowicz - Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne
2. Anna Kulik - Skarbnik Gminy
3. Leon Małaszewski - Radny Powiatu Hajnowskiego
4. Jarosław Iwaniuk - KPP Hajnówka, PP Kleszczele
4. Jerzy Kułaj - KPP Hajnówka, PP Kleszczele
5. Sławomir Konopka - POSG PSG w Dubiczach Cerkiewnych
6. Eugenia Malinowska - PT KRUS w Hajnówce
7. Piotr Monach - PUK Hajnówka



Do pkt. 1

Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1200 otworzył XV zwyczajną Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, a następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych na sali obrad jest 14 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady.
Listy obecności radnych i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1, 2,)

Do pkt 2

Przewodniczący Rady  zaproponował dodanie do porządku obrad przyjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy. Następnie przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie w następującym brzmieniu:

1.Otwarcie sesji.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
4.Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Przedstawienie przez przedstawiciela KRUS w Hajnówce programu prewencyjnego - Zdrowie i bezpieczeństwo pracy w gospodarstwie rolnym” - konkurs dla rolników
7.Wystąpienie przedstawiciela Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych.
8.Przyjęcie uchwały w sprawie: udzielenia absolutorium Wójtowi.
9.Przyjęcie uchwały w sprawie: zmian w budżecie.
10.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
11.Sprawy różne.
12.Zamknięcie XV Sesji Rady Gminy.



Do pkt.3.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XIV Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził on, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.

Do pkt. 4

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.
Informacja ta stanowi załącznik nr 3 do protokołu.


Do pkt. 5

W tym punkcie niżej wymienieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach :

1. Wiktor Boguń
Naprawa dróg Starzyna – Bobinka, w Górnym Grodzie, Wiluki – Krągłe – równanie i miejscowe nawożenie.
2. Wiaczesław Korch
Udrożnienie rowu melioracyjnego - ciek główny w miejscowości Witowo.
Wyposażenie świetlicy w ławy do siedzenia (dostosowanie do stołów)
Dofinansowanie drogi powiatowej Istok – Witowo.
Naprawa przepustu na rowie melioracyjnym na drodze Witowo – Pasieczniki Małe
3. Aleksy Troc
Naprawa drogi asfaltowej Istok – Koryciski.
4. Grzegorz Szymaniuk
Naprawa drogi gruntowej przy byłym wysypisku śmieci.
5. Mikołaj Holonko
Wyrównanie drogi Jagodniki – Pasieczniki Duże
Naprawa przepustu lub wykonanie nowego przy zjeździe z drogi wojewódzkiej na drogę gminną przy granicy gmin: Dubicze Cerkiewne - Hajnówka
Przeczyścić przepust przed miejscowością Jagodniki.
Wyrównanie drogi z miejscowości Jagodniki do Dubicz Osocznych.
6. Władysław Berezniak Naprawa przepustu na drodze Grabowiec – Kuraszewo na rzece Orlanka.
7. Jan Żak Wykonanie przepustu w miejscowości Tofiłowce przy posesjach Sergiusza Korcz – Jana Kruk
8. Mikołaj Czykwin
Punktowe nawożenie drogi gruntowej w miejscowości Rutka w kierunku zabudowy kolonijnej Pana Leoniuka.
9. Jerzy Karpiuk
Naprawa stolarki okiennej i remont remizo- świetlicy wiejskiej w Werstoku
Wyasfaltowanie ulicy w miejscowości Werstok.
Naprawa drogi w Werstoku w kierunku Kuraszewa.
Naprawa drogi w miejscowości Wojnówka do uroczyska „Dworskie”


Przewodniczący Rady Gminy zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi na zgłoszone zapytania i interpelacje w miarę możliwości w pkt. 10 dzisiejszego porządku obrad.



Do pkt. 6

Przewodniczący Rady oddał głos dla przedstawiciela KRUS.

Pani Eugenia Malinowska poinformowała PT KRUS w Hajnówce, po raz piąty wraz z Komendą Powiatową Straży Pożarnej w Hajnówce, Starostwem Powiatowym, Wójtami Gmin powiatu hajnowskiego organizuje program prewencyjny „Zdrowie i Bezpieczeństwo Pracy w Gospodarstwie Rolnym” i najlepiej wykonane zadanie prewencyjne w programie. Do projektu przystąpiło 5 gmin: Dubicze Cerkiewne, Hajnówka, Czyże, Narew i Narewka.
Celem programu prewencyjnego jest tworzenie bezpiecznych warunków pracy w gospodarstwie
rolnym.
W ciągu czterech lat trwania programu udało się zlikwidować 249 zagrożeń wypadkowych:
- założenie osłon na przekaźniku mocy w sprzęcie rolniczym
- wyrównanie nawierzchni podwórza
- zabezpieczenie drzwi przed samozamykaniem
- zabezpieczenie otworów stropowych

W tym jest również udział rolników z Gminy Dubicze Cerkiewne, którzy w 2007 roku wykonali 39 zadań prewencyjnych. Podsumowanie programu odbyło się na sesji, a wójt oraz PT KRUS przygotowali cenne nagrody.
Pani z KRUS prosiła o dobrowolne zaangażowanie rolników w konkursie i przedstawiła przebieg realizacji konkursu.
zebranie chętnych rolników do 10 maja 2008r.
wizytacje w gospodarstwie (wskazanie na zagrożenia)
ocena likwidacji zagrożeń we wrześniu
Podsumowanie projektu na etapie gminy i powiatu odbędzie się w listopadzie 2008 rok
Wzorem lat ubiegłych Urząd Gminy i KRUS przygotuje nagrody dla uczestników konkursu. Zaproszenie do udziału w konkursie Pani z KRUS prosiła przekazać sołtysom i mieszkańcom gminy Dubicze Cerkiewne, prosząc jednocześnie o liczny udział w konkursie podkreślając że nie muszą to być osoby ubezpieczone w KRUS.
Po krótkiej dyskusji radni zaproponowali aby informacja o konkursie umieścić na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach.


Do pkt. 7

W tym punkcie Przewodniczący Rady Gminy oddał głos dla Pana Piotra Monach przedstawiciela Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce.

Przedstawiciel PUK przedstawił sytuację finansową przedsiębiorstwa. Poinformował, że zostały podniesione koszty wywozu nieczystości stałych, podwyżki związane są również z podwyższeniem opłaty środowiskowej, którą przedsiębiorstwo opłaca.
Następnie głos zabrał radny Wieczysław Korch który zapytał dlaczego podwyższono opłaty za wywóz nieczystości stałych i dzierżawę pojemników bez informowania społeczności lokalnej.
Pan Piotr Monach poinformował że było dodatkowe pismo z informacją, ponadto cenę usług można podnieść o stopień inflacji.
Radny Mikołaj Holonko zapytał czy jeśli nie zostanie wystawiony pojemnik i tak muszą być poniesione koszty w danym miesiącu.
Pan Piotr Monach poinformował, że zgodnie z umową faktura zostanie wystawiona na wywóz i dzierżawę
Pani radna Irena Szymaniuk zapytała czy można wymienić pojemniki w miejscowości Grabowiec na szczelne.
Prezes PUK poinformował iż w miarę możliwości zostaną one wymienione.
Następnie głos zabrał pan Mikołaj Czykwin, z zapytaniem czy pojemniki na śmieci za które płacimy jeśli zostaną wypłacone będą własnością gospodarza.
Pan Piotr Monach odpowiedział, że po autoryzacji można wykupić i cena jednego pojemnika to
140,00 zł.

Przewodniczący Rady Gminy podziękował za udział w sesji zaproszonym gościom.
Następnie została ogłoszona dziesięcio- minutowa przerwa.

Do pkt. 8

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej pan Grzegorz Szymaniuk poinformował że w dniu 11.04.2008 r. obradowała Komisja Rewizyjna i zaopiniowała pozytywnie wykonanie budżetu gminy za 2007 rok wystąpiła również z wnioskiem do Rady Gminy o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy
Przewodniczący obrad poinformował radnych że otrzymał uchwałę Nr II.0131-2-55/08 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 15.04.2008 r. W sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Dubicze Cerkiewne wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2007 rok
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dubicze Cerkiewne
Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie wniesiono.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie powzięła

UCHWAŁĘ Nr XV/72/08
(w załączeniu)

w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dubicze Cerkiewne




Do pkt. 9

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok przedstawiła Pani Skarbnik Gminy Anna Kulik wraz z objaśnieniem dokonanych zmian.
Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie wniesiono.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.
Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła

UCHWAŁĘ Nr XV/73/08
(w załączeniu)

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok




Do pkt. 10

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy.
Na wniosek radnego wsi Starzyna Wiktora Boguń jak również pozostałych radnych zgłaszających potrzebę równania dróg Wójt Gminy poinformował, że równanie dróg gminnych zostanie wykonana po wyschnięciu dróg
Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Wieczysława Korcha wyjaśnił iż gmina przekaże wniosek do realizacji Wojewódzkiemu Zarządowi Melioracji i Urządzeń Wodnych w Bielsku Podlaskim.
Odpowiadając na drugi wniosek wójt poinformował że Pani Dyrektor GOKSiR zaplanowała remonty świetlic z Projektu „Lider”- kapitał ludzki”i w mirę możliwości zostanie wyposażona świetlica.
Na wniosek radnego Aleksego Troca informacja o naprawie drogi zostanie przekazana Zarządowi Dróg Powiatowych w Hajnówce.
Wójt Gminy poinformował, że naprawa drogi gminnej przy śmietniku będzie realizowana w miarę posiadanych środków.
Wójt Gminy poinformował, że wniosek radnego wsi Czechy Orlańskie Władysława Bereźniaka w sprawie naprawy przepustu na drodze Grabowiec - Kuraszewo zostanie przekazane do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Bielsku Podlaskim.
Odnośnie wniosku Pana Radnego Żaka Wójt poinformował że przepust zostanie ewentualnie wykonany przy budowie drogi.


Do pkt. 11

W sprawach różnych głos zabrał Wójt Gminy poinformował radnych o podjętej uchwale Nr 4/08 Walnego zgromadzenia Członków Stowarzyszenia Samorządów Euroregionu Puszcza Białowieska z dnia 26 marca 2008 roku w sprawie ustalenia dodatkowej jednorazowej składki członkowskiej w kwocie 2 000,00 PLN dla gminy Dubicze Cerkiewne która została przekazana.

Następnie Wójt przedstawił pismo ze Związku Młodzieży Białoruskiej, która zwraca się z propozycją czynnego udziału w realizacji projektu pt. „Podlaski szlak kulturowy – Drzewo i Sacrum”współfinansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Pierwszy etap szlaku będzie przebiegał między innymi przez Gminę Dubicze Cerkiewne gdzie będą zamontowane trzy tablice informacyjne, trzy drogowskazy, dofinansowanie do druku i składu broszury informacyjnej na ogólną kwotę 4.250,00 PLN.
Po krótkiej dyskusji radni poprosili o zapoznanie się z realizacją projektu w innych gminach i wydatkowaniem środków na ten cel.
Kolejne pismo Wójt Gminy przedstawił z PKS Bielsk Podlaski gdzie firma proponuje przejęcie przewozu dzieci do szkoły.
Radni w tej kwestii nie zajęli stanowiska.

Do pkt. 12


Uwag i poprawek do protokółu z XIV Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

Przewodniczący Rady o godz. 15.30 zamknął obrady XV Sesji, dziękując radnym za aktywny udział w obradach.

Na tym protokół zakończono i podpisano.



Protokołowała

Ludmiła Pietruczuk

Przewodniczący Rady Gminy

 Jerzy Karpiuk

 

Metryka strony

Udostępniający: Mikołaj Ławrynowicz

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2008-06-26

Data modyfikacji: 2008-06-26

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2008-06-26