Protokół Nr VII-07

Protokół Nr VII/07

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 3 lipca 2007r
w sali Urzędu Stanu Cywilnego
w Dubiczach Cerkiewnych .

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

Stan rady – 15

Obecnych- 15 radnych.


Radni Rady Gminy obecni na sesji :

1. Berezniak Władysław

2. Czykwin Mikołaj

3. Guryn Mikołaj

4. Korch Wieczysław

5. Szymaniuk Grzegorz

6. Szymaniuk Irena

7. Troc Aleksy

8. Żak Jan

9. Oksentiuk Nina

10. Karpiuk Andrzej

11. Karpiuk Jerzy

12. Boguń Wiktor

13. Jakoniuk Włodzimierz

14. Holonko Mikołaj

15. Kazimieruk Andrzej

 

Ponadto w sesji udział wzięli :

1. Mikołaj Onopiuk – Przedstawiciel Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerk

2. Mikołaj Ławrynowicz - Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne

3. Anna Kulik - Skarbnik Gminy

4. Kułaj Jerzy - Dzielnicowy Posterunku Policji w Kleszczelach

5. Leon Małaszewski – Radny Powiatu Hajnowskiego

Do pkt. 1

Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył VII Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, a następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych na sali obrad jest 15 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady.

Listy obecności radnych, sołtysów i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1, 2, 3).


Do pkt 2

Przewodniczący obrad  przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Rada jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) przyjęła porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego Rady, a mianowicie:

1.Otwarcie sesji.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Informacja o realizacji wniosków z poprzedniej sesji.

5. Interpelacje i zapytania radnych.

6. Przedstawienie sprawozdania z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami w okresie od 2004

– 2006r.

7.Podjęcie uchwał w sprawie:

1) ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości

jednego punktu do określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników

samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Dubicze Cerkiewne.

2) zmian w budżecie gminy na 2007r.

3) zamiany nieruchomości gminnej.

8. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

9. Sprawy różne.

10. Zamknięcie VII Sesji Rady Gminy.


Do pkt.3.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z VI Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi uważam, że protokół został przyjęty.

Do pkt. 4

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy. Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono.

Informacja ta stanowi załącznik nr 4 do protokołu.


Do pkt. 5

W tym punkcie niżej wymieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach :

Radny wsi Witowo - Korch Wieczysław

1) dokonanie naprawy zastawki melioracyjnej na kanale Istok – Koryciski na wysokości wsi Witowo. Nadmienił, że pomimo ubiegłorocznej naprawy zastawki, podobna awaria miała miejsce w bieżącym roku. Istnieje zagrożenie powstania wyrwy w przepuście.

2) równanie dróg powiatowych żwirowych Witowo- Istok, Witowo- Długi Bród i Witowo Piaski.


Radny wsi Jagodniki – Holonko Mikołaj

3) równanie odcinka drogi „Morgowaja”


Radny wsi Czechy Orlańskie – Berezniak Władysław

4) naprawienie przepustu na drodze z Czech Orlańskich obok siedliska bobrów. Powstała wyrwa i wymaga naprawy.

5) Następnie powtórzył wniosek sprzed kilku sesji w sprawie poszerzenia drogi w m. Czechy

Orlańskie w kierunku Grabowca (obok posesji Bondaruka i Wasiluka)


Radny wsi Grabowiec – Szymaniak Grzegorz

6) odkrzaczenie rowu na drodze wojewódzkiej Hajnówka – Kleszczele na odcinku od drogi gminnej wyjeżdżając z m. Grabowiec od strony Jelonki na drogę wojewódzką ( po prawej stronie ).

7) miejscowe nawiezienie gruzem i żużlem drogi Grabowiec - Rutka na odcinku drogi ukośnej w kierunku łąk i pastwisk (bliżej m. Rutka).


Radny wsi Koryciski – Troc Aleksy

7) kompleksowe odkrzaczenie rowów i poboczy dróg powiatowych przebiegających przez teren naszej gminy. Wymienił odcinek drogi, który również wymaga odkrzaczenia ( zupełny brak widoczności) na skrzyżowaniu z Korycisk z drogą Dubicze Cerkiewne - Stary Kornin


Radny wsi Jelonka – Kazimieruk Andrzej

8) wykonanie przedłużenia oświetlenia ulicznego w m. Jelonka na tzw. ulicy Krakowskiej.


Radna wsi Grabowiec – Szymaniak Irena

9) miejscowe nawiezienie gruzem i żużlem drogi Grabowiec - Reduty w ur. „Ostrawo”


Radny wsi Dubicze Cerkiewne – Jakoniuk Włodzimierz

10) miejscowe naprawienie odcinka drogi przy poligonie w uroczysku „zady”


Radna wsi Stary Kornin – Nina Oksentiuk

11) miejscowe naprawienie poprzez nawiezienie gruzem i żużlem drogi w m. Stary Kornin obok wysypiska śmieci.


Radny wsi Dubicze Cerkiewne – Czykwin Mikołaj

12) potwierdził wniosek radnego Jakoniuka o potrzebie realizacji ale zdaniem radnego drogę tę należy naprawić w ostatniej kolejności naprawiania dróg w obrębie wsi Dubicze Cerkiewne.


Radny wsi Bobinka – Boguń Wiktor

13) miejscowe zawiezienie odcinka drogi w m. Starzyna przy DPS-ie (po deszczu zawsze zbiera się woda tworząc kałużę).


Radny wsi Werstok – Przewodniczący Rady Gminy.

14) wyrównać odcinek drogi gminnej Werstok – Wilki

15) naprawienie wyrw w nawierzchni bitumicznej drogi asfaltowej powiatowej Wojnówka –
Orzeszkowo na odcinku Wojnówka – Długi Bród.

16) odkrzaczenie kompleksowe rowów przydrożnych dróg powiatowych.

Przewodniczący Rady Gminy zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi na zgłoszone zapytania w miarę możliwości w pkt 8 dzisiejszego porządku obrad.


Do pkt.6

Realizację tego punktu rozpoczął Pan Makarewicz. Stwierdził, że celem sprawozdania jest przedstawienie Radzie Gminy postępów w realizacji zadań zawartych w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami. Realizacja zadań ma na celu prowadzenie prawidłowej gospodarki odpadami, której zasady są ujęte w art. 5 ustawy o odpadach i dotyczą:

  • zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczenie ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko przy wytwarzaniu produktów, podczas i po zakończeniu ich użytkowania,
  • zapewnienia zgodnego z zasadami ochrony środowiska odzysku, jeżeli nie udało się zapobiec powstawaniu odpadów,
  • zapewnienia zgodne z zasadami ochrony środowiska unieszkodliwianie odpadów, których powstaniu nie udało się zapobiec lub których nie udało się poddać odzyskowi.

Podkreślił, że w art. 14 ustawy o odpadach ust.12b ustawodawca określił termin sprawozdania z realizacji planu gospodarki odpadami, które powinno być sporządzone w okresie dwóch lat kalendarzowych, według stanu na dzień 31 grudnia roku kończącego ten okres.

Przedłużając swą wypowiedź stwierdził, że Gminny Plan Gospodarki Odpadami na lata 2004 – 2015 dla gminy Dubicze Cerkiewne przyjęty został Uchwałą Rady Gminy Dubicze Cerkiewne w dniu 26 listopada 2004r. po pozytywnym zaopiniowaniu przez Zarząd Powiatu Hajnowskiego.

Sprawozdanie obejmuje zadania wykonane w okresie od 1 stycznia 2005 do 31 grudnia 2006r. Na terenie gminy Dubicze Cerkiewne dotychczas prowadziły usługi Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Hajnówce i Przedsiębiorstwo Usługowo-Asenizacyjne ASTWA w Białymstoku i ponownie złożyły nowe wnioski o wydanie zezwolenia na świadczenie usług na terenie gminy.` Na dzień 31 grudnia 2006r. zorganizowaną zbiórką odpadów objęto 175 gospodarstw gminy. Do dnia wykonania sprawozdania doszły jeszcze 47 gospodarstw. Na 878 gospodarstw w tym 790 zamieszkałych na stałe objęto zbiórką odpadów zaledwie 28% gospodarstw zamieszkałych. Zbierane są tylko odpady komunalne zmieszane w pojemnikach. W ramach organizowania gospodarki odpadami opakowaniowymi, w tym selektywnego zbierania w każdej wsi na terenie gminy zostały ustawione pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów obejmujące zbiórkę opakowań szklanych i butelek plastikowych. W roku 2006 zebrano selektywnie – szkła 26,4 ton i tworzyw sztucznych – 3,7 t. Dodatkowym zadaniem w celu objęcia zorganizowaną zbiórką odpadów było zakupienie koszy ulicznych w ilości 5 szt. ustawionych na przystankach autobusowych i w m . Dubicze Cerkiewne. Odnośnie składowisk odpadów zaznaczył, że zostały zamontowane piezometry, które są niezbędne do przeprowadzania monitoringu oddziaływania składowiska odpadów na jakość wód podziemnych. W celu realizacji tego zadania okresowo pobierana jest woda do badań z zainstalowanych piezometrów.

W dyskusji do przedstawionego sprawozdania głos zabrali:

Przewodniczący Rady zapytał czy nie możliwości podjęcia działań mobilizujących mieszkańców gminy w sprawie nabywania pojemników na odpady.

Pan Makarewicz wyjaśnił, że z prowadzonej analizy wynika, że powoli wzrasta ilość gospodarstw posiadających pojemniki.

Radny Żak po zabraniu głosu mówił, że zawierane umowy nie są korzystne dla gospodarstw natomiast korzystne dla przedsiębiorstwa. Ponieważ obecnie za pusty pojemnik też należy uiścić opłatę.

Ze względu, że innych głosów w dyskusji nie było, Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem z realizacji gminnego planu gospodarki odpadami w okresie od 2004 – 2006r.i nie wnosi żadnych uwag.

 

Do pkt. 7

Pani Bogusława Gawryluk przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości jednego punktu do określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Dubicze Cerkiewne. Nadmieniła, że zasady wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach samorządu terytorialnego. Poprzednia uchwała w tej sprawie była podjęta przez Radę Gminy w 2005r. Przygotowany projekt uchwały na obrady dzisiejszej sesji dotyczy tylko jednostek organizacyjnych gminy jak: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Zespół Szkół i Gminny Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych.

Rozporządzenie zawiera tabelę punktowych rozpiętości dla poszczególnych kategorii zaszeregowania, określonych w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego.

 Miesięczne kwoty wynagrodzenia zasadniczego ustala się jako sumę najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz iloczynu liczby punktów, ustalonych dla poszczególnych kategorii w tabeli stanowiącej załącznik do rozporządzenia i wartości jednego punktu w złotych.

Wartość jednego punktu w złotych ustala pracodawca w porozumieniu odpowiednio z radą gminy.

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie zgłosili uwag i wniosków.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości jednego punktu do określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Dubicze Cerkiewne.

W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych.

W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VII/37/07

( w załączeniu)

w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości jednego punktu do określenia miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy Dubicze Cerkiewne.



2.       Zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. wraz z objaśnieniami do projektu uchwały.

Do przedstawionego projektu uchwały radni nie zgłosili uwag i wniosków.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII / 38 / 07
(w załączeniu)
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.


  1. Zamiany nieruchomości gminnej.

Kolejny projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości gminnej przedstawił Kierownik Referatu Leon Małaszewski. Poinformował, że Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna w Starym Korninie zwróciła się z wnioskiem o zamianę lub wymianę działki o pow. 0,4800ha (drogi) stanowiącej własność RSP Stary Kornin na działkę o powierzchni 0,2394 ha (drogę) stanowiącą własność gminy Dubicze Cerkiewne. RSP proponuje wymianę bez rekompensat – dopłat. Koszty notarialne wymiany wnioskują ażeby pokryła gmina ponieważ RSP poniosła koszty podziału działki w wysokości 2000zł i w wyniku wymiany utraciła 0,25 ha gruntów ornych na rzecz gminy Dubicze Cerkiewne. Dodał, że będzie to ciąg drogowy od RSP Stary Kornin do Tofiłowiec (obok punktu skupu mleka)

(Wniosek RSP Stary Kornin w załączeniu).

W dyskusji głos zabrali:

Wójt Gminy wnioskował ażeby Rolnicza Spółdzielnia Produkcyjna w Starym Korninie we własnym zakresie pokryła wszystkie koszty związane z zamianą nieruchomości jak koszty oszacowania nieruchomości przez uprawnionego rzeczoznawcę, koszt podziału nieruchomości i sporządzenia dokumentacji geodezyjnej do celów prawnych, wszelkie koszty i opłaty notarialne oraz opłaty sądowe za ujawnienie prawa własności w KW na nieruchomość otrzymaną w wyniku zamiany. Przy tym przypomniał radnym, że Rada podejmowała uchwałę w podobnej sprawie dotyczącej drogi w m. Dubicze Cerkiewne (Pan Onikijuk, Rybak) i wtedy zainteresowani sami ponieśli wszystkie koszty.

Radna Oksentiuk zgłosiła wniosek o obciążenie kosztami po połowie z gminą.

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski w tej sprawie:

1. RSP pokrywa całość kosztów

2. Kosztami obciążyć po połowie z gminą.

W głosowaniu jawnym nad zgłoszonymi wnioskami wzięło udział 15 radnych. Za wnioskiem dot. poniesienia przez RSP Stary Kornin wszystkich kosztów związanych z zamianą nieruchomości oddano 12 głosów, przeciw 2 głosy i wstrzymał się 1 głos.

Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy większością głosów przyjęła wniosek w sprawie poniesienia wszystkich kosztów związanych z zamianą nieruchomości przez RSP Stary Kornin.

Następnie Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości gminnej.

W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. Za podjęciem tej uchwały oddano 13 głosów i wstrzymało się 2 głosy.

Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy większością głosów powzięła uchwałę o treści:


Uchwała Nr VII/39/07

(w załączeniu)

w sprawie zamiany nieruchomości gminnej



Do pkt. 8

Wójt Gminy w tym punkcie zapoznał radnych z opracowaną koncepcją gospodarki ściekowej na terenie gminy Dubicze Cerkiewne. Zaznaczył, że ta koncepcja jest wstępną , ponieważ wykonawca, który opracowywał koncepcję zobowiązany został do opracowania dodatkowych wariantów ze szczególnym uwzględnieniem wybudowania wspólnej oczyszczalni ścieków dla wsi Stary Kornin, Jagodniki i Koryciski. Opracowana koncepcja m.in. zawiera część opisową, dane ogólne normatywne ilości ścieków i ładunki zanieczyszczeń, odbiorniki ścieków, bilans ilości i jakości ścieków oraz zestawienie nakładów inwestycyjnych. Przy obliczaniu ilości ścieków jako podstawę przyjęto informację z gminy dotyczącą ilości mieszkańców w poszczególnych miejscowościach. W koncepcji przyjęto założenie, że w miejscowościach o zabudowie rozproszonej i o liczbie mieszkańców do 100 osób wykonane zostaną oczyszczalnie przydomowe. Jednak każda miejscowość będzie rozpatrywana indywidualnie w zależności od lokalnych warunków gruntowo-wodnych i położenia w stosunku do innych miejscowości.

Na terenie gminy istnieje w Dubiczach Cerkiewnych zbiorcza oczyszczalnia ścieków, do której podłączone są budynki z terenu miejscowości Dubicz Cerkiewnych. Lokalizacja oczyszczalni oraz powierzchnia działki, na której jest wybudowana, stwarza możliwość rozbudowy i modernizacji tej oczyszczalni. Możliwym jest podłączenie wsi Grabowiec i Tofiłowce. Na terenie sąsiedniej gminy Hajnówka w m. Mochnate istnieje czynna oczyszczalnia ścieków. Oczyszczalnia ta w aktualnym układzie technologicznym i wyposażeniu nie może przyjąć zwiększonej ilości ścieków bez jej rozbudowy i modernizacji. Ze względu na niewielką odległość pomiędzy oczyszczalnią Mochnate a miejscowościami z terenu gminy Dubicze Cerkiewne jak : Stary Kornin, Koryciski, Jagodniki były prowadzone rozmowy z gminą Hajnówka o rozważeniu możliwości podłączenia tych miejscowości do oczyszczalni w Mochnatym.

Wójt Gminy dodał, że podłączenie do oczyszczalni w m. Mochnate nadal jest pod dużym znakiem zapytania ponieważ gmina Hajnówka planuje do Mochnatego podłączyć wsie Borek, Orzeszkowo i z drugiej strony Czyżyki i Nowokornin i władze Hajnówki nie mogą zająć konkretnego stanowiska odnośnie przyłączenia miejscowości z gminy Dubicze Cerkiewne.

W związku z powyższym zobowiązano wykonawcę do uzupełnienia koncepcji o rozważenie budowy swojej oczyszczalni ścieków na terenie naszej gminy dla m. Stary Kornin, Jagodniki i Koryciski. Budowa może będzie droższa od rozbudowy ale koszty eksploatacji na pewno będą o wiele niższe.

Drugi wariant to rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków w m. Dubicze Cerkiewne i podłączenie wsi Grabowiec i Tofiłowce. W pozostałych wsiach poniżej 100 mieszkańców wykonane będą oczyszczalnie przydomowe.

Radni potwierdzili przedstawione propozycje przez Pana Wójta dotyczące opracowania dodatkowej koncepcji kanalizacji gminy Dubicze Cerkiewne z uwzględnieniem wariantów przedstawionych przez Wójta Gminy.

W dalszej części Wójt Gminy pokrótce przedstawił sprawę Puszczy Białowieskiej. W m-cu czerwcu 2006r. Prezydent RP powołał Zespół do opracowania projektu ustawy regulującej status dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Puszczy Białowieskiej. W wyniku kilkumiesięcznych prac Zespół zarekomendował Panu Prezydentowi powołanie Parku Narodowego Puszczy Białowieskiej funkcjonującego na nowych zasadach oraz przedstawił projekty stosownych ustaw W celu ułatwienia startu i prawidłowego funkcjonowania tworzonego, do chwili wejścia w życie Planu Ochrony PNPB, przygotowano wytyczne do planu ochrony. Zespół uznał za niezbędne aby utworzeniu Parku Narodowego Puszczy Białowieskiej towarzyszył wieloletni program finansowego wsparcia powiatu hajnowskiego. Przygotuje on lokalne społeczności do czerpania korzyści ze zmiany statusu Puszczy przez poprawę i rozbudowę infrastruktury, edukację i aktywizację zawodową mieszkańców oraz rozwój turystyki i sektora usług w oparciu o walory przyrodnicze i kulturowe Puszczy Białowieskiej. Wytyczne te zawierają m.in. główne cele ochrony przyrody, strefy ochronne, otulinę parku, zasady postępowania z pozostałością po gospodarce leśnej, ochrona dziedzictwa kulturowego, współpraca z samorządami lokalnymi i pozyskiwanie funduszy zewnętrznych, zagadnienia komunikacyjno-transportowe oraz program zrównoważonego rozwoju regionu Parku Narodowego Puszczy Białowieskiej w latach 2008 – 2013. Zawiera on zadania do realizacji, cele i priorytety programu oraz źródła i mechanizmy finansowania. W zakresie edukacji, turystyki i nauki oraz w celu zwiększenia atrakcyjności turystycznej puszczańskich miejscowości zaplanowano utworzenie muzeum Kultury i Historii Regionalnej w Hajnówce, centrum informacyjno-edukacyjnego „Park Wilczy” w okolicach Długiego Brodu oraz muzeum literatury i sztuki puszczańskiej „Chata Elizy Orzeszkowej” w Teremiskach.

Na program składają się 3 zasadnicze zadania:

-poprawa i rozbudowa infrastruktury w kierunku poprawy jakości środowiska, rozwoju turystyki i podniesienia jakości życia mieszkańców regionu Parku Narodowego Puszczy Białowieskiej;

Edukacja i aktywizacja lokalnych społeczności w kierunku wykorzystania potencjału stwarzanego przez Park Narodowy Puszczy Białowieskiej; ochrony dziedzictwa kulturowego oraz rozwoju turystyki i sektora usług w oparciu o walory przyrodnicze i kulturowe regionu Parku Narodowego Puszczy Białowieskiej.

Program będzie się opierał na dwóch zasadniczych źródłach finansowania – środki finansowe w postaci dotacji budżetowej będą przeznaczone na pokrycie wkładu własnego, do wysokości 15% kosztów przedsięwzięcia inwestycyjnego realizowanego w ramach funduszy Unii Europejskiej i środków z innych funduszy i programów.

Wnioski radnych dotyczące modernizacji i bieżących napraw dróg powiatowych zostaną wysłane do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce w celu realizacji. Przy tym dodał, że na sesji jest obecny radny powiatu, który również przekaże zgłoszone wnioski na dzisiejszej sesji do powiatu.

Będąc przy sprawach remontu dróg, Wójt Gminy poinformował Radę, że w budżecie gminy na br. zaplanowaną kwotę ze sprzedaży działek już wykonano. Środki te miały być przeznaczone na bieżące remonty dróg, ale wynikła druga ważniejsza sprawa, po rozpoczęciu remontu Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych okazało się, że dotychczasowa konstrukcja została skorodowana (tregry) i należy ją wymienić. Zaplanowano zrobić sufit podwieszany, ponieważ wymiana tregrów na nowe byłaby o wiele droższa niż całkowite wykonanie sufitu podwieszanego. Zatwierdzony kosztorys nie zawierał demontażu skorodowanych elementów. Za wykonanie dodatkowych prac trzeba będzie zapłacić z środków własnych gminy.

W związku z powyższym środki uzyskane z sprzedaży działek trzeba będzie przeznaczyć na modernizacje GOK-u.

Wniosek radnego Korcha zostanie wysłany do Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku w celu realizacji.

W sprawie wniosku radnego wsi Czechy Orlańskie wyjaśnił, że na cudzą posesję bez zgody właściciela nie można wejść byłoby to naruszeniem cudzej własności. Brak kontaktu z osobami posesji sąsiadujących z drogą uniemożliwia realizację wniosku.

Radny zobowiązał się, że uzyska numer telefon do właściciela z sąsiadującej z drogą posesji ażeby można było skontaktować się z tą osobą.

W sprawie oświetlenia w m. Jelonka wyjaśnił, że w pierwszej kolejności należy przeprowadzić wizję lokalną w terenie w celu zorientowania się o ilości potrzebnych lamp ulicznych do zamontowania. W przyszłości, jeżeli pozwolą środki finansowe ujmie się do planu inwestycyjnego oświetlenie uliczne w Zabagoniu i Jelonce.

Radni przyjęli udzielone przez Wójta Gminy odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.


Do pkt. 9.

W sprawach różnych Wójt Gminy przytoczył stanowisko Rady Miejskiej w Kleszczelach z dnia 11 czerwca 2007r., w sprawie nocnej i świątecznej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej oraz nocnej i świątecznej ambulatoryjnej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej.

Pismo stanowi załącznik Nr 8 do protokołu.
Radni po dyskusji zajęli stanowisko o pozostawieniu świadczenia usług zdrowotnych w ramach nocnej i świątecznej pomocy wyjazdowej i ambulatoryjnej przez SP ZOZ w Hajnówce i Kleszczelach.

Drugie pismo Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce przedstawione przez Wójta Gminy dotyczyło przyznania w roku bieżącym dotacji na zakup tomografu do szpitala.

Pismo stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

Rada Gminy po dyskusji postanowiła przyznać w br kwotę 2000 zł z przeznaczeniem na zakup tomografu. Ponadto radni zadeklarowali dalszą pomoc w przyszłym roku na ten cel.

Kolejne pismo wpłynęło od Prawosławnego Ordynariusza Wojska Polskiego, w którym dziękując za dotychczasową pomoc zwrócił się o pomoc w zorganizowaniu Święta Wojska Polskiego w Hajnówce i Białowieży w dniu 12 sierpnia 2007r.

Pismo stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

Radni po dyskusji zadeklarowali przyznanie kwoty 500 zł na ten cel.

Uwag i poprawek do protokółu z VI Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

Przewodniczący Rady o godz. 10³o zamknął VI Sesję, dziękując radnym za aktywny udział w obradach.

Na tym protokół zakończono i podpisano.


 

Przewodniczący Rady Gminy

 

inż. Jerzy Karpiuk

Protokołowała:

Maria Pietryczuk


 

Metryka strony

Udostępniający: Pietryczuk Maria

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2008-05-16

Data modyfikacji: 2008-05-16

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2008-05-16