protokol z sesji XIV-08

Protokół Nr XIV/08

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 21 kwietnia 2008r
w sali Urzędu Stanu Cywilnego
w Dubiczach Cerkiewnych .

 

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

 

 

 

Stan rady – 15 radnych

Obecnych –13 radnych.

 

 

Radni Rady Gminy obecni na sesji :

 

1. Karpiuk Jerzy

2. Czykwin Mikołaj

3. Guryn Mikołaj

4. Korch Wieczysław

5. Szymaniuk Grzegorz

6. Szymaniuk Irena

7. Troc Aleksy

8. Żak Jan

9. Karpiuk Andrzej

10. Berezniak Władysław

11. Boguń Wiktor

12. Holonko Mikołaj

13. Jakoniuk Włodzimierz

 

 

Radni Rady Gminy nieobecni na sesji :

  1. Kazimieruk Andrzej

  2. Nina Oksentiuk

Ponadto w sesji udział wzięli :

 

1. Anatol Pawłowski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne

1. Mikołaj Ławrynowicz - Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne

2. Anna Kulik - Skarbnik Gminy

 

Do pkt. 1

 

Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył XIV Sesję Rady Gminy, powitał radnych, a następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych na sali obrad jest 13 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady.

Listy obecności radnych i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1,2 i 3).

 

Do pkt 2

Następnie przedstawił porządek obrad i zwrócił się z zapytaniem, czy radni mają propozycje jego zmiany lub uzupełnienia. Radni nie wnieśli żadnych zmian.

Rada Gminy jednogłośnie ( 13 głosów „za” ) przyjęła całość porządku obrad XIV Sesji Rady Gminy w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego Rady jak niżej:

1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008r.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie XIV Sesji Rady Gminy.

Do pkt.3.

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XIII Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi uważa, że protokół został przyjęty.

 

Do pkt. 4

 

W sprawie przyjęcia zmian w budżecie głos zabrał Sekretarz Gminy Mikołaj Ławrynowicz poinformował że do 25 kwietnia 2008r należy złożyć wnioski na przebudowę dróg gminnych w miejscowości Tofiłowce, Werstok – Wiluki oraz Grabowiec - Dubicze Cerkiewne, a także przebudowę, rozbudowę oraz wyposażenie Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych do Departamentu Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego ze środków EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. W budżecie gminy po sporządzeniu budżetu projektu dot. przebudowy GOZ w Dubiczach Cerkiewnych w związku z rozszerzeniem zakresu robót oraz planowanym zakupem sprzętu medycznego zaszła konieczność zwiększenia wydatków (udziału własnego gminy) na pokrycie kosztów przyszłych inwestycji.

Wójt Gminy poinformował radnych, że jeżeli otrzymamy dofinansowanie na remont Gminnego Ośrodek Zdrowia, będzie to najnowocześniejszy Ośrodek w regionie.

Następnie Pani skarbnik Gminy Anna Kulik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok informując radnych o zmianach w poszczególnych rozdziałach..

 

Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie powzięła

 

Uchwałę nr XIV/71/08

(w załączeniu)

 

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok

 

 

 

 

Do pkt. 5

W sprawach różnych głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy, który zapytał Wójta Gminy o audyt oświetlenia ulicznego na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.

Wójt poinformował, że audyt został przeprowadzony i są wstępnie obliczenia kosztorysu na zainstalowanie oświetlenia ulicznego energooszczędnego na terenie naszej gminy.

Następnie wójt poinformował radnych że w autokarze którym dowożono dzieci do szkoły została uszkodzona rama i autokar nie nadaje się do użytku. Potrzebny jest drugi autobus do dowożenia dzieci. Napisany został wniosek do Komendanta Wojewódzkiej Policji w Białymstoku o przekazanie autokaru. Komendant wyraził zgodę na bezpłatne przekazanie autokaru dla naszej Gminy. Autobus Policyjny to rocznik 1988 „Autosan” stan dobry.

Druga propozycja to autokar „TAM” rocznik 1985 z Trzebini za który trzeba zapłacić 15.000,00 zł

Wójt poprosił radnych, aby zadecydowali, który autokar zamawiać.

Po krótkiej dyskusji Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek wójta.

W głosowaniu jawnym większością głosów radni zadecydowali o przyjęciu autokaru z Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku. Radni zaproponowali też ogłoszenie sprzedaży autobusu poprzez internet( na części zamienne).

Wójt Gminy poinformował ,że w gminie do 30 kwietnia dyżury pełnią pracownicy Urzędu Skarbowego w Hajnówce, rozliczają i przyjmują roczne rozliczenia PIT.

Przewodniczący Rady zaproponował ustawienie przed Niedzielą Przewodnią dużych pojemników na śmieci firmy ASTWA przy cmentarzach parafialnych. Wójt poinformował ,że nie dysponuje trzema dużymi pojemnikami ,a także wskazał na konieczność opłaty za te pojemniki przez parafie.

Radny wsi Jagodniki Mikołaj Holonko zapytał czy istnieje możliwość zrobienia podkładów geodezyjnych pod budowę oczyszczalni przydomowych we wsi Jagodniki. Wójt poinformował, że można wykonać podkłady i opłacić je z rezerwy budżetowej.

Przewodniczący Rady Jerzy Karpiuk zgłosił też potrzebę zrobienia podkładów geodezyjnych pod budowę ulicy we wsi Werstok.

Radni zaproponowali, aby na przyszłą sesję zaprosić przedstawiciela Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Hajnówce.

 

Do pkt. 6

 

Uwag i poprawek do protokółu z XIII Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

 

Przewodniczący Rady o godz. 1150 zamknął obrady XIV Sesji, dziękując radnym za aktywny udział w obradach.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

                                                                                                                     Przewodniczący Rady Gminy

 

 

 

                                                                                                                               Jerzy Karpiuk

Protokołowała:

Ludmiła Pietruczuk

Metryka strony

Udostępniający:

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2008-05-14

Data modyfikacji: 2008-05-14

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2008-05-14