Protokół z sesji nr V z dnia 27 kwietnia 2007 r

 Protokół Nr V/07
z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne,
która odbyła się w dniu 27 kwietnia 2007r
w sali Gminnego Ośrodka Kultury
w Dubiczach Cerkiewnych .

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk

Stan rady – 15
Obecnych- 14 radnych

 Radni Rady Gminy obecni na sesji :

1. Berezniak Władysław
2. Czykwin Mikołaj
3. Guryn Mikołaj
4. Korch Wieczysław
5. Szymaniuk Grzegorz
6. Szymaniuk Irena
7. Troc Aleksy
8. Żak Jan
9. Oksentiuk Nina
10. Karpiuk Andrzej
11. Karpiuk Jerzy
12. Boguń Wiktor
13. Jakoniuk Włodzimierz
14. Holonko Mikołaj
 
Radny nieobecny na sesji:
1. Kazimieruk Andrzej
 
Ponadto w sesji udział wzięli :
1. Onopiuk Mikołaj – Przedstawiciel Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerk
2. Mikołaj Ławrynowicz - Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne
3. Anna Kulik - Skarbnik Gminy
4. Kułaj Jerzy - Dzielnicowy Posterunku Policji w Kleszczelach
5. Leon Małaszewski – Radny Powiatu Hajnowskiego
6. Bielewiec Helena – Sołtys wsi Dubicze Cerkiewne
7. Kot Michał – Sołtys wsi Istok
 
 
Do pkt. 1
Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 1000 otworzył V Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, a następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych na sali obrad jest 14 radnych, co stanowi quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady.
Listy obecności radnych, sołtysów i pozostałych osób uczestniczących w obradach w załączeniu do protokołu (załączniki Nr 1, 2, 3).
 
 
 
Do pkt 2
Przewodniczący Rady przedstawił projekt porządku dziennego obrad, do którego zaproponował dodanie w pkt.7 p/punktu 3 dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego". Dodał, że w związku z naszą deklaracją, Starostwo Powiatowe wystąpiło z wnioskiem o podjęcie uchwały intencyjnej przez Radę w powyższej sprawie.

Innych propozycji dotyczących zmian porządku obrad nie było.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła zaproponowane zmiany przez Przewodniczącego Rady a następnie jednogłośnie przyjęła całość porządku obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego Rady.
 
Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie i przedstawia się następująco:
1.Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja o realizacji wniosków z poprzedniej sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006r. i podjęcie uchwały
w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.
7. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) przyjęcia programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Dubicze Cerkiewne
2) zmian w budżecie gminy na 2007r.
3) deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego".
8.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9.Sprawyróżne.
10. Zamknięcie V Sesji Rady Gminy.
 
 
Do pkt. 3.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z IV Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi uważam, że protokół został przyjęty.
 
Do pkt. 4
Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.
Informacja ta stanowi załącznik do protokołu.
 
Do przedstawionej informacji głos zabrali:
Radny Korch po zabraniu głosu nawiązał do równania dróg stwierdził, że nie wszystkie drogi gminne zostały należycie wyrównane a część dróg w ogóle nie była równana. Wnioskował o ich poprawienie .
Do wniosku radnego ustosunkował się Pan Leon Małaszewski, który osobiście był obecny podczas równania dróg. Stwierdził, że faktycznie pozostało do wyrównania wiele innych dróg ale polnych tzw. pozostałych. Równane były tylko drogi, które zostały zaliczone do dróg gminnych. Równanie innych dróg wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Poinformował o zapewnieniu Pana Stankiewicza z Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce, że drogi powiatowe jeszcze raz zostaną poprawione a w szczególności te, które były nawożone ponieważ po nawiezieniu żwiru należy jeszcze raz te drogi wyrównać.
 
 
Do pkt. 5
 
W tym punkcie niżej wymieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach :
 
Radny wsi Grabowiec – Szymaniak Grzegorz
  1. Poruszył sprawę wałęsających się psów w m. Grabowiec, które stają się dokuczliwe dla mieszkańców wsi, a w szczególności dla dzieci. Wnioskował podjęcie działań w tym zakresie.
  2. W kolejnym wniosku zwrócił się o naprawienie drogi i zjazdu z drogi wojewódzkiej w m. Grabowiec w kierunku Kruszewa poprzez nawiezienie w kilku miejscach i wyrównanie.
  3. Wnioskował też o naprawienie motopompy w OSP w Grabowcu.
 
Radny wsi Witowo – Wieczysław Korch
  1. Wnioskował o rozebranie ogrodzenia posesji przy świetlicy w m. Witowo. Dodał, że wniosek ten był uzgodniony z mieszkańcami wsi. Tę nieruchomość podzielić na kilka działek i sprzedać. Część uzyskanych środków z sprzedaży przeznaczyć na wieś Witowo.
  2. W drugim wniosku powrócił do drogi powiatowej na odcinku Witowo – Długi Bród, której pobocza i jezdnia są porośnięte akcją . Wnioskował o uporządkowanie tego odcinka drogi.
 
Radna wsi Stary Kornin – Oksentiuk Nina
1. Zapytała na jakim etapie są działania związane z kanalizacją wsi Stary Kornin.
2. W drugim wniosku zwróciła się o wyrównanie odcinka drogi w m. Stary Kornin obok
Punktu Skupu Mleka w Starym Korninie oraz odcinek drogi obok wysypiska śmieci
Wyrównać ( przy moście powstała wyrwa)
 
Radny sołectwa Zabagonie – Andrzej Karpiuk
  1. Zwrócił się o wyrównanie odcinka drogi Werstok – Wilki i uporządkowanie jej z kamieni, które zalegają na całej szerokości drogi i stwarzają utrudnienie użytkownikom pojazdów.
  2. Drugi wniosek był w sprawie wyrównania wraz z nawiezieniem odcinka drogi dojazdowej do łąk w Zabagoniu.
  3. W kolejnym wniosku zapytał czy w m. Zabagonie będzie robione oświetlenie uliczne (chociaż kilka lamp). Dodał, że wniosek w tej sprawie został już dawno złożony.
 
Radny wsi Dubicze Cerkiewne – Mikołaj Czykwin
  1. Zwrócił się z wnioskiem o naprawienie drogi w m. Rutka na odcinku Grabowiec – Reduty, poprzez oboranie, wytyczenie i wyrównanie.
  2. Wnioskował też o dokonanie przeglądu oświetlenia ulicznego w m. Dubicze Cerkiewne.
  3. Kolejny wniosek dotyczył wyrównania drogi w uroczysku „Kniażyna” na terenie wsi Tofiłowce.
 
Radny wsi Dubicze Cerkiewne Jakoniuk Włodzimierz
  1. Zwrócił się o uzupełnienie ubytków na ulicy w m. Dubicze Cerkiewne przy zjeździe z drogi wojewódzkiej w szczególności od strony Witowa.
 
Radny wsi Tofiłowce – Jan Żak
  1. Wnioskował o wyrównanie odcinka drogi gminnej od Tofiłowiec w kierunku Rutki w szczególności na początku od wsi Tofiłowce i na końcu tego odcinka drogi. Dodał, że mogą to zrobić pracownicy interwencyjni ręcznie.
  2. zawiezienie zagłębień na drogach polnych (wykaz posiada Pan Małaszewski)
 
Radny wsi Koryciski – Aleksy Troc
1. Wnioskował o miejscowe nawiezienie wraz z wyrównaniem odcinka drogi przebiegającej poza stodołami wsi Koryciski tzw.” obwodnicę”.
 
Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk
  1. Wnioskował o naprawienie odcinka drogi w Wojnówce „Nadworskie” od kamienia w kierunku Białej Straży poprzez miejscowe nawiezienie i wyrównanie oraz wycięcie drzew na tej drodze.
 
Radny wsi Jagodniki – Holonko Mikołaj
1. Pierwszy wniosek radnego dotyczył naprawy drogi z Pasiecznik Dużych po granicy
gmin Dubicze Cerkiewne- Hajnówka w kierunku posesji Pana Skrzypkowskiego i
Juszczuka.
  1. Drugi wniosek również dotyczył naprawy drogi od drogi „Morgowaja” skośna w kierunku Pana Skrzypkowskiego.
  2. Dalej zapytał jak postępują prace związane z zamiarem budowy kanalizacji wsi Jagodniki .
Przewodniczący Rady zobowiązał Wójta Gminy do udzielenia odpowiedzi w pkt. 8 dzisiejszego porządku obrad.
 
 
 
 
Do pkt. 6.
 
Przewodniczący Rady Gminy przechodząc do realizacji tego punktu poinformował, że sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006r. było wysłane wszystkim radnym wraz z pismem informującym o terminie sesji. Ponadto sprawozdanie z wykonania budżetu było rozpatrywane przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Dubicze Cerkiewne. Stwierdził, że wszyscy radni mieli możliwość zapoznania się z treścią tego sprawozdania i zaproponował otwarcie dyskusji dotyczącej sprawozdania z wykonania budżetu za 2006rok.
Jako pierwszy głos zabrał radny Czykwin stwierdził, że zapoznał się z sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2006r. nie wnosi zastrzeżeń i wnioskuje o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał Uchwałę Nr II.0131-1-43/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006r., który zaopiniował pozytywnie przedłożone nasze sprawozdanie za 2006r. oraz Uchwałę Nr II.0131-2-60/07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Dubicze Cerkiewne wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2006r., który stwierdził, że wniosek Komisji Rewizyjnej spełnia wymogi określone w ustawie o samorządzie gminnym i w ustawie o finansach publicznych
Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku stanowią załącznik do protokołu.
 
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Grzegorz Szymaniak odczytał wniosek komisji o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2006r.
 
Wniosek Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik do protokołu.
Po tym zabrał głos Wójt Gminy, który zapoznał zebranych z przebiegiem realizacji budżetu gminy w ubiegłym roku. Stwierdził, że dochody zostały wykonane w 98%. Wykonanie poszczególnych dochodów własnych jest zróżnicowane i waha się od 60,56% do 123,84%. Udziały gminy w podatku stanowiącym dochód budżetu państwa wykonano w 103,49%. Wykonanie dochodów z podatku dochodowego od osób fizycznych zostało zrealizowane w 103,49% a udziały w podatku dochodowym od osób prawnych w 106,42%. Wykonanie planu dochodów własnych byłoby wyższe ale zastosowano w 2006r. umorzenia podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości na kwotę 5 441,24 zł. Ogółem dochody własne wykonane zostały w 96,20% .
Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych oraz na dofinansowanie zadań własnych zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem.
Wydatki budżetowe zostały wykonane w 92,57%. Realizacja wydatków w poszczególnych działach jest zróżnicowana. W rozdziale „wybory do rad gmin powiatów…” wydatki wyniosły 57,92%. Zaplanowane wydatki w tym rozdziale to kwota 18 388zł jako dotacja z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Białymstoku. W całości nie została wydatkowana, gdyż nie było II tury wyborów w gminie Dubicze Cerkiewne.
Podkreślił też, że w ciągu 2006r. gmina spłaciła zobowiązania wynikające z zaciągniętych pożyczek w latach ubiegłych kwocie 91 200zł. Spłata dotyczyła 2 pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku:
  • budowa biologicznej oczyszczalni ścieków w systemie „BIOGEST” w Dubiczach Cerkiewnych
  • budowa II etapu kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowniami i przykanalikami w Dubiczach Cerkiewnych w kwocie 34 000zł.
Kończąc zaznaczył, że zadłużenie na koniec grudnia 2006r. wyniosło 657 756zł. Planowana pożyczka i kredyt nie została zaciągnięta, gdyż w związku z wydłużeniem terminu weryfikacji wniosków o dofinansowanie inwestycje planowane na 2006r. zostały przesunięte do realizacji na lata przyszłe. Założono tez lokatę na kwotę 150 000zł w BS Hajnówka. Lokata na koniec roku 2006 nie została zerwana.
Wójt Gminy stwierdził, że mając na względzie wykonanie budżetu po stronie dochodów w 98,52% a wydatków w 92,57% wnoszę o przyjęcie informacji o przebiegu wykonania za 2006r.
 
Innych głosów w dyskusji nie było.
Ze względu, że radni nie zgłaszali więcej pytań , Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym na stan 14 radnych za przyjęciem tej uchwały oddała 14 głosów, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady Gminy, w oparciu o wyniki głosowania, stwierdził, że Rada powzięła
 
Uchwałę Nr V/ 31/07
(w załączeniu)
 
w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
 
Wójt Gminy złożył podziękowanie radnym za udzielenie absolutorium. Stwierdził, że to nie tylko jego zasługa ale wszystkich pracowników Urzędu Gminy.
 
Do pkt. 7
 
Ad.pkt.1 Kolejny projekt uchwały przygotowany pod obrady dzisiejszej sesji przedstawił Pan Eugeniusz Makarewicz a był w sprawie zatwierdzenia programu usuwania wyrobów zawierających azbest.
Stwierdził, że podstawą prawną powstania „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest jest program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski” przyjęty przez Radę Ministrów Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 14 maja 2002r. Dlatego gminy mają obowiązek sporządzenia i przyjęcia gminnych programów usuwania wyrobów zawierających azbest do końca br. Opracowując powyższy program gmina Dubicze Cerkiewne przeprowadziła inwentaryzację pokryć azbestowych wraz z oceną ich stanu technicznego możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Program zawiera m.in. kwestię szkodliwości azbestu dla zdrowia ludzi i środowiska, ilość i rozmieszczenie wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Dubicze Cerkiewne, unieszkodliwianie i utylizacja wyrobów zawierających azbest, finansowe aspekty realizacji programu oraz ramowy harmonogram realizacji programu przez gminę Dubicze Cerkiewne. Dodał też, że program usuwania wyrobów zawierających azbest był przedmiotem posiedzenia komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy, na którym został zaopiniowany pozytywnie.
Innych głosów w dyskusji nie było.
Ze względu, że radni nie zgłaszali więcej pytań , Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt tej uchwały.
Rad Gminy w głosowaniu jawnym na stan 14 radnych za przyjęciem tej uchwały oddała 14 głosów, przeciw – 0, wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady Gminy, w oparciu o wyniki głosowania, stwierdził, że Rada powzięła
 
Uchwałę Nr V/ 32/07
(w załączeniu)
sprawie zatwierdzenia programu usuwania wyrobów zawierających azbest.
 
 
Ad. Pkt. 2 W tym punkcie głos zabrała Skarbnik Gminy, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. Skarbnik Gminy omówiła poszczególne zmiany wraz z objaśnieniami
Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada powzięła uchwałę o treści:
Uchwała nr V/33/07
(w załączeniu)
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r.
Ad.pkt.3 Następny projekt uchwały przygotowany pod obrady dzisiejszej sesji był w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego". Wyjaśnień do tego projektu udzielił Wójt Gminy.
Nawiązał do ostatniej sesji, na której był uchwalany budżet gminy na 2007r. i Rada Gminy uchwaliła dofinansować kwotę 20 000zł jako partycypacja gminy w kosztach opracowania dokumentacji technicznej przebudowy dróg powiatowych z terenu naszej gminy : Rutka – Grabowiec, Witowo – Piaski, Witowo – Długi Bród, wieś Czechy Orlańskie , Dubicze Cerkiewne ul. Główna oraz Jagodniki – Dubicze Osoczne. W związku z naszą deklaracją, Starostwo Powiatowe w Hajnówce, zwróciło się o podjęcie uchwały intencyjnej w tej sprawie, która jest niezbędna przy składaniu wniosku o środki finansowe do programu INTERREG IIIA .
Do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono uwag.
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych.
Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada powzięła uchwałę o treści:
Uchwała Nr V/34/07
(w załączeniu)
w sprawie deklaracji intencji finansowania w 2008 roku przedsięwzięć w ramach projektu „ Zwiększenie dostępności obszarów transgranicznych poprzez przebudowę systemu komunikacyjnego Powiatu Hajnowskiego".
 
Do pkt. 8
 
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy.
Wniosek radnego dotyczący uporządkowania drogi gminnej Werstok – Wiluki zostanie zrealizowany przez pracowników interwencyjnych.
Odpowiadając na wniosek radnego wsi Grabowiec dot. naprawy zjazdu z drogi wojewódzkiej , Wójt Gminy wyjaśnił, że zjazd ten był już naprawiany, możliwe, że był nawożony nieodpowiedni surowiec. Należałoby rozpatrzyć sprawę wzmocnienie tego zjazdu poprzez nawiezienie kamieni.
W sprawie motopompy ,Wójt Gminy zaproponował wymienić na inną ponieważ naprawa może drożej kosztować. Wniosek zostanie przekazany Pani Repko.
W sprawie wniosku radnego Korcha wyjaśnił, że jeżeli wieś akceptuje takie rozwiązanie to nieruchomość za wyjątkiem świetlicy zostanie podzielona i sprzedana.
Wniosek dot. odcinka drogi Witowo – Piaski zostanie przesłany do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce w celu realizacji.
 
W sprawie pierwszego wniosku radnego Holonki wyjaśnił, że zostaną przeprowadzone rozmowy z Gm. Hajnówka w sprawie remontu tego odcinka drogi. Dodał, że mieszkańcy gminy Hajnówka nie korzystają z drogi położonej na naszej gminie. Wstępnie gmina Hajnówka zadeklarowała wykopanie rowów. Natomiast w sprawie drugiego wniosku, Wójt Gminy zaproponował zorganizowanie wsparcia czynowego mieszkańców przy naprawie tej drogi. Dodał, że z tego odcinka drogi korzysta 2 -3 rolników.
 
W sprawie kanalizacji wsi wyjaśnił, że jest podpisana umowa z Panem Wyszkowskim na opracowanie koncepcji. Termin upływa z dniem 30 kwietnia 2007r. Na dzień dzisiejszy w sprawie koncepcji nic nie może powiedzieć.
Będąc przy sprawach kanalizacji, Wójt Gminy wyjaśnił, że został uzgodniony wyjazd na dzień 7 maja Br. do m. Przesmyki w woj. Siedleckim w celu zorientowania się jak funkcjonują oczyszczalnie przydomowe w tej gminie. Wszyscy zainteresowani radni mogą pojechać. Zbiórka przed gminą o godz. 8 rano.
 
W sprawie wniosku radnego Karpiuka wyjaśnił, że realizacja dróg dojazdowych do pól stanowi duży wydatek dla gminy. Dodał, że odcinek tej drogi był już naprawiany w ubr. Przy tym nawiązał do ustaleń Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy , która miała ustalić plan napraw dróg gminnych.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy poinformował, że komisji zaopiniowała pozytywnie opracowanie dokumentacji na drogę dojazdową do pól i łąk Zabagonie – Pasieczniki Małe. Komisja wnioskowała o wykonanie w m-cu sierpniu 2007r. Komisja też zaopiniowała, że drogi polne remontować po jednej drodze proporcjonalnie w każdym sołectwie a kolejność ustali rada sołecka, przy czym na każde sołectwo przeznacza się kwotę do wykorzystania w wysokości 2 000zł.
Wójt Gminy ustosunkowując się do wypowiedzi Pana Korch dodał, że ustalenia komisji w zakresie dróg powinna Rada Gminy na sesji zatwierdzić. Takie ustalenia stanowiłyby podstawę do podejmowania działań przez Wójta Gminy.
Radna Oksentiuk po zabraniu głosu stwierdziła, że należy jeszcze raz przeanalizować sprawę dróg gminnych na posiedzeniu komisji. Zdaniem radnej zostało to zrobione niedokładnie.
Radny Karpiuk Andrzej po zabraniu głosu stwierdził, że kilkanaście lat jest już sołtysem i nic nie uzyskał. Wniosek w sprawie założenia oświetlenia ulicznego w m. Zaboganie był złożony w tym samym terminie co wieś Jagodniki to w Jagodnikach jest już oświetlenie na skrzyżowaniu, natomiast w Zabagoniu dalej nie ma.
Wójt Gminy ustosunkowując się do powyższej wypowiedzi zwrócił się do radnych o wskazanie skąd można zabrać środki ażeby móc zrealizować wnioski radnego. Zaznaczył, że wykonanie projektu i wstawienie lampy wyniesie około 10 000zł. Decyzję w tej sprawie pozostawia radzie.
W trakcie dyskusji w tym temacie Radny Karpiuk dodał, że słup może zamontować we własnym zakresie zostałyby do zakupienia i zamontowania tylko lampy.
Wójt Gminy dodał, że gmina nie może tak sobie robić są przepisy i wymogi, które gmina musi stosować przy budowie inwestycji.
W tym momencie salę obrad opuścił radny Karpiuk Andrzej. Pozostało 13 radnych.
Wójt Gminy kończąc udzielanie odpowiedzi na wniosek radnego Karpiuka Andrzeja w sprawie oświetlenia ulicznego stwierdził, że zostanie wniosek przesłany do Zakładu Energetycznego.
Odpowiadając radnemu Czykwinowi wyjaśnił, że wniosek zostanie sprawdzony w terenie w jakim zakresie wymaga naprawy a następnie rozważy się możliwość naprawienia.
Wniosek w sprawie oświetlenia ulicznego w Dubiczach Cerkiewnych zostanie telefonicznie przekazany do Zakładu Energetycznego w celu dokonania przeglądu oświetlenia ulicznego w m. Dubicze Cerkiewne.
 
Wniosek radnego Żaka w sprawie wyrównania dołów zostanie zrealizowany przez pracowników fizycznych gminy.
 
Odpowiadając na wniosek Przewodniczącego Rady , Wójt Gminy, wyjaśnił, że wejdzie w kontakt z Burmistrzem Kleszczel, zostanie sprawdzone w terenie jakiego remontu wymaga ta droga a następnie rozważy się możliwość wspólnego partycypowania w kosztach remontu tego odcinka drogi.
 
Do pkt. 9.
 
W sprawach różnych głos zabrał Wójt Gminy, który poinformował, że w dniu 8 maja br. zgodnie z ustaleniami Urzędu Marszałkowskiego w Białymstoku przyjedzie do gminy autobus internetowy. N@utobus jest projektem szkoleniowym, którego głównym celem jest kształtowanie świadomości społeczeństwa umiejętności związanych z korzystaniem z Internetu. Program szkoleń obejmuje zagadnienia związane ze społeczeństwem a w szczególności: dostęp szerokopasmowy do internetu na obszarach wiejskich, fundusze strukturalne oraz podstawowe szkolenie z zakresu obsługi komputera oraz internetu. Dodał, że pobyt autobusu może przyczynić się do promocji regionu. Koordynatorem programu są Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku i Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Zwrócił się do radnych z zapytaniem w jakiej miejscowości można byłoby ustawić autobus.
Po dyskusji radni zaproponowali siedzibę gminy – Dubicze Cerkiewne.
Radny Powiatu Leon Małaszewski poinformował, że Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce zapewnił, że w najbliższym okresie będą uzupełniane ubytki w nawierzchniach bitumicznych na drogach powiatowych położonych na terenie naszej gminy.
 
Uwag i poprawek do protokółu z IV Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.
 
Ze względu, że innych głosów wśród radnych do powyższego punktu nie było, Przewodniczący Rady o godz. 1505 zamknął V Sesję, dziękując radnym za aktywny udział w obradach.
 
 
Na tym protokół zakończono i podpisano.
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
 
inż. Jerzy Karpiuk
 
 
Protokołowała:
Maria Pietryczuk
 

Metryka strony

Udostępniający:

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2007-07-09

Data modyfikacji: 2008-05-16

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2007-07-09