Protokół z Sesji nr XXX z dnia 28 lipca 2006r

Protokół Nr XXX/06

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
która odbyła się w dniu 28 lipca 2006 roku
w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Dubiczach Cerkiewnych

Obradom przewodniczył Pan Jan Surel – Przewodniczący Rady Gminy

Radni Rady Gminy obecni na sesji:

1. Jan Surel
2. Jakoniuk Włodzimierz
3. Sajwicz Piotr
4. Guryn Mikołaj
5. Boszko Halina
6. Stepaniuk Mirosław
7. Czykwin Mikołaj
8. Sajewicz Jan
9. Mikulicz Leon
10.Korch Wiaczysław
11.Szymaniuk Grzegorz
12.Gierasimiuk Jarosław

Radni nieobecni na sesji

1. Szymaniuk Piotr
2. Niczyporuk Mirosław
3. Prokopiuk Włodzimierz

Ponadto w sesji uczestniczyli:
 

1. Jan Niczyporuk – Komendant Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych
2. Anatol Pawłowski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne
3. Anna Kulik – Skarbnik Gminy
4. Leon Małaszewski – Kierownik Referatu Gospodarki Komunalnej, Budownictwa, Rolnictwa i Ochrona Środowiska.
5. Sławomir Kulik- Radny powiatu Hajnowskiego.
6. Jerzy Kułaj – Posterunek Policji w Kleszczelach
Przewodniczący Rady Jan Surel o godz. 10 .00 otworzył XXX Sesję Rady Gminy, powitał gości zaproszonych i radnych, następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na ogólną liczbę 15 radnych, w sesji uczestniczy 12 radnych, co stanowi quorum, przy którym Rada Gminy może obradować i podejmować uchwały.

 

Do pkt 2

 

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt porządku obrad dzisiejszej sesji, a następnie zwrócił się z zapytaniem do radnych, czy mają uwagi lub wnioski do przedstawionego projektu obrad. Jednocześnie poinformował, że zgodnie z art.20 ust.1a ustawy o samorządzie gminnym, zmiany w porządku obrad mogą być wprowadzane bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady (50%+1).

 

Do przedstawionego porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy, zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad w pkt.6 o podpunkt 6 podjęcie uchwały w sprawie: przyjęcia Planu Rozwoju wsi Dubicze Cerkiewne.

 

Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła autopoprawki zgłoszone przez Przewodniczącego Rady Gminy, a następnie w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła całość porządku obrad w brzmieniu przedstawionym przez Przewodniczącego Rady Gminy z uwzględnieniem zmian, a mianowicie:

 

1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokółu z poprzedniej sesji.
4. Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
5. Wnioski i interpelacje radnych.
6. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) Określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy oraz planów finansowych instytucji kultury za I półrocze.
2) Szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Dubicze Cerkiewne oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
3) Zmian w budżecie gminy na 2006 rok
4) Wyrażenie zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w Zespole Szkół w Dubiczach Cerkiewnych.
5) Ustalenie cennika usług Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych.
6) Przyjęcie planu rozwoju wsi Dubicze Cerkiewne.
7.Odpowiedzi na wnioski i interpelacje.
8. Sprawy różne.

Do pkt.3

 

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

 

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z XXIX Sesji znajduje się na stoliku protokólanta. Stwierdził, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi uważa za protokół przyjęty.

 

Do pkt. 4

Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.

 

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy.
Informacja ta stanowi załącznik do protokółu Radni nie wnieśli uwag do przedstawionej informacji przez Wójta Gminy.

 

Do pkt 5

Wnioski i interpelacje radnych.
W punkcie tym niżej wymienieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach:

 

1.Radny wsi Witowo - Korch Wieczysław Wnioskował o naprawę drogi powiatowej Witowo - Długi Dród i odkrzaczenia pobocza tej drogi.
W drugim wniosku zapytał o naprawę ogrodzenia świetlicy wiejskiej w Witowie
2. Radny wsi Wiluki – Sajewicz Piotr Poruszył sprawę nawadniania szkółek leśnych w leśnictwie Czechy Orlańskie przez Nadleśnictwie Bielsk Podlaski. Zaznaczył ,że uprawy leśne są podlewane są w tym roku codziennie z uwagi na suszę , ale skąd pobierana jest woda.
3.Radny wsi Koryciski – Mikulicz Leon Wnioskował o założenie kręgów na budowę przepustu na drodze do uroczyska „Kutowaja”
4.Radny wsi Czechy Orlańskie – Gierasimiuk Jarosław Zwrócił się z zapytaniem dlaczego PUK nie odebrał koszy na śmieci przy świetlicy wiejskiej w Czechach Orlańskich. Następnie wnioskował o wyasfaltowanie drogi we wsi Czechy Orlańskie, wspólnie z
Starostwem Powiatowym w Hajnówce.
5.Radna wsi Stary Kornin – Boszko Halina Poruszyła sprawę wywozu śmieci przez PUK, który nie opróżnia pojemników, a pobiera opłaty jak za wywiezienie.
6.Przewodniczący Rady Gminy – Jan Surel

 

W swoim wniosku poruszył sprawę wywozu śmieci i zaproponował aby zaprosić prezesa PUK na następną sesję.

 

Następnie poinformował o złym stanie urządzeń melioracyjnych w Jagodnikach i braku reakcji zarządu spółki wodnej na zgłoszenia w tym zakresie.

 

Do pkt.6.

 

Ad.1) Pani Anna Kulik -Skarbnik Gminy w Dubiczach Cerkiewnych przedstawiła wraz z objaśnieniem projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy oraz planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze. Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie wniesiono.

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, przeciw - 0, wstrzymało się od głosu - 0.

 

Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy oraz planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze została przyjęta jednogłośnie

Uchwała Nr XXX/165/06

 

(stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy oraz planów finansowych instytucji kultury za pierwsze półrocze.

Kolejny projekt uchwały, w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Dubicze Cerkiewne oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych przedstawiła również Pani Anna Kulik – Skarbnik Gminy.

 

Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie wniesiono. W głosowaniu jawnym nad projektem uchwały udział wzięło 12 radnych.

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, przeciw - 0, wstrzymało się od głosu – 0.

 

Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Dubicze Cerkiewne oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa,oraz wskazania organów do tego uprawnionych została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXX/166/06

 

(stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Dubicze Cerkiewne oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja Podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych

Przechodząc do kolejnego punktu Pani Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok wraz z objaśnieniami Do przedstawionego projektu uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu jawnym nad projektem uchwały udział wzięło 12 radnych.

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 12 radnych, przeciw - 0, wstrzymało się od głosu – 0.

 

Przewodniczący stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok została przyjęta jednogłośnie.

Uchwała Nr XXX/167/06

 

(stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok

Kolejny projekt uchwały w sprawie ustalenia cennika usług Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych przedstawiła Pani Jolanta Socha – DyrektorGminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych.

 

Do przedstawionego projektu uchwały w dyskusji głos zabrali:

 

1. Radny Jarosław Gierasimiuk zapytał jak będą pobierane opłaty za wstęp i pobyt na kąpielisku
oraz parkingu w sytuacji gdy ośrodek nie jest ogrodzony.
2. Radny Leon Mikulicz zapytał w jaki sposób będą pobierane opłaty od kąpiących się poza kąpieliskiem.
Wójt odpowiedział, że do pobierania opłat zobowiązani będą pracownicy ośrodka sportu i rekreacji, którzy będą mogli pobierać opłaty na terenie całego zalewu.

 

Następnie Wójt zaproponował wniesienie następujących zmian do projektu uchwały:

 

1. W § 1 (wypożyczalnia sprzętu i korzystanie z kąpieliska dla dzieci i dorosłych ) w pkt 7 dodać oddzielną opłatę dla dzieci i młodzieży w wieku 7-18 lat w wysokości 1,00zł /od osoby.
2. W § 1 ( korzystanie z parkingu niestrzeżonego) w pkt 1 podwyższyć opłatę do 3,00zł. od każdego pojazdu. W głosowaniu jawnym nad projektem uchwały udział wzięło 12 radnych.

 

Za przyjęciem uchwały głosowało 11 radnych, przeciw - 1, wstrzymało się od głosu – 0.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia cennika usług Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych została przyjęta większością głosów przy jednym głosie przeciwnym.

Uchwała Nr XXX/167/06

 

(stanowi załącznik do niniejszego protokołu)

 

w sprawie ustalenia cennika usług Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych

Do pkt.7.

Odpowiedzi na wnioski i interpelacje udzielił Wójt Gminy.

1. Odpowiadając na wniosek radnego wsi Witowo wyjaśnił, że w sprawie naprawy i odkrzaczania drogi powiatowej Witowo – Długi Bród zostanie wysłane pismo do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce. W przypadku gdy droga nie zostanie odkrzaczona przez powiat rozpatrzy się możliwość wykonania tych prac przez pracowników fizycznych Gminy.
2. W kwestii wniosku dotyczącego ogrodzenia świetlicy wiejskiej w Witowie odpowiedział ,że ogrodzenie zostanie naprawione jeśli Urząd Gminy dysponował będzie pracownikami interwencyjnymi.
3. Odpowiadając na wniosek radnego wsi Wiluki stwierdził, że odpowiedź na powyższą interpelację udzielona zostanie na następnej sesji.
4.Odpowiadając na wniosek radnego wsi Koryciski Wójt zaproponował dostarczenie kręgów ,a jednocześnie zapytał czy mieszkańcy wsi podejmą się samodzielnego ich ułożenia.
5. Natomiast w sprawie wniosków radnych wsi Czechy Orlańskie i Stary Kornin wójt poinformował ,że na następną sesję zaproszony zostanie przedstawiciel Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce celem wyjaśnienia zgłaszanych problemów.
6. W odpowiedzi na wniosek radnego wsi Czechy Orlańskie dotyczący wyasfaltowania drogi we wsi Czechy Orlańskie wójt odpowiedział ,że jest to droga powiatowa i gmina sama nie może podejmować takiej inwestycji.
7. Odpowiadając na wniosek dotyczący ustawienia zapory aby spiętrzyć wodę na rzece Orlanka w okolicy miejscowości Czechy Orlańskie odpowiedział, że jest to ciek główny i gmina nie może sama ustawiać zastawek. W celu realizacji wniosku wysłane będzie pismo do WZMiUW w Białymstoku z wnioskiem o założenie zastawki.
8. W odpowiedzi na informację radnego wsi Jagodniki dotyczącą złego stanu urządzeń melioracyjnych w Jagodnikach i braku reakcji po zgłoszeniu szkód radny Czykwin powiedział ,że o powyższym fakcie poinformowany będzie Pan Bazyl Iwacik – pracownik spółki wodnej “Niwa”.

Do pkt. 8

Sprawy różne.

 

Głos zabrał Komendant Placówki Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych Jan Niczyporuk, który wręczył medal zasługi dla Straży Granicznej Pani Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Turystyki Jolanty Socha, wraz z życzeniami dalszej owocnej współpracy.

 

Pani Dyrektor podziękowała za medal i zapewniła ze swej strony ,że dalsza współpraca będzie kontynuowana.

 

W dalszej części spraw różnych głos zabrał Przewodniczący Rady, który poinformował o otrzymanym piśmie ze Starostwa Powiatowego z prośbą o kolejne dofinansowanie budowy drogi powiatowej Jagodniki – Stary Kornin w kwocie 15.000,00 zł.

 

Po krótkiej dyskusji radni zadecydowali, że gmina nie posiada środków finansowych na kolejne dofinansowanie w/w drogi.

 

Następnie głos zabrał Radny Powiatu Sławomir Kulik, przedstawił plan rozwoju lokalnego, w którym ujęta jest droga Istok – Witowo, Witowo – Długi Bród do wyasfaltowania.

 

Pan Leon Małaszewski przedstawił informację o suszy, powołana została komisja do szacowania szkód i prosił rolników o zgłaszanie do Urzędu Gminy wniosków do szacowania.

 

Wójt Gminy przedstawił protokół pokontrolny Najwyższej Izby Kontroli przeprowadzonej w Urzędzie Gminy dotyczący ochrony środowiska i spraw z tym związanych.

 

W końcowej części spraw różnych, Wójt Gminy przedstawił prośbę Prawosławnego Metropolity Warszawskiego i Całej Polski o dofinansowanie występów chórów zagranicznych.

 

Po krótkiej dyskusji radni zadecydowali, że dokonają na ten cel zbiórki pieniędzy( dobrowolnych wpłat) od radnych i pracowników gminy i wpłacą na stosowne konto.

 

Innych głosów wśród radnych do powyższego punktu nie było wobec powyższego Przewodniczący obrad o godz. 13,15 zamknął obrady XXX sesji dziękując radnym za aktywny udział w obradach.

Uwag i poprawek do protokółu z XXIX Sesji nie było wobec czego protokół został przyjęty.

 

Na tym protokół zakończono i podpisano.


 Przewodniczący Rady Gminy
Jan Surel


Protokołowała
Ludmiła Pietruczuk


Metryka strony

Udostępniający: Maria Pietryczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Kamil Chraniuk

Wprowadzający: Kamil Chraniuk

Data wprowadzenia: 2007-05-11

Data modyfikacji: 2008-05-19

Opublikował: Kamil Chraniuk

Data publikacji: 2007-05-11