Przetarg odpady

Dubicze Cerkiewne: ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY DUBICZE CERKIEWNE
Numer ogłoszenia: 69959 - 2013; data zamieszczenia: 09.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dubicze Cerkiewne , ul. Główna 65, 17-204 Dubicze Cerkiewne, woj. podlaskie, tel. 085 6827981, faks 085 6827980.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dubicze-cerkiewne.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY DUBICZE CERKIEWNE.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017.Szczegółowe dane dotyczące liczby zabudowań jednorodzinnych, wielorodzinnych gospodarstw domowych, szacunkowych ilości odpadów , przedstawiają się następująco : Gminę Dubicze Cerkiewne zamieszkuje 1484 stałych mieszkańców (1719 osób zameldowanych) oraz 153 mieszkańców zamieszkujących czasowo w okresie maj - wrzesień (dane szacunkowe). Łącznia liczba mieszkańców (osoby zamieszkałe na stale + zamieszkałe czasowo) - 1637 osób. Ludność zamieszkuje w 651 lokalach w tym w 647 lokalach jednorodzinnych oraz w 4 lokalach wielorodzinnych: blok mieszkalny 6 rodzinny w Dubiczach Cerkiewnych ul. Główna 1 A, budynek po byłej Lecznicy Weterynaryjnej w Dubiczach Cerkiewnych, ul Główna 1- zamieszkuje 2 rodziny, Gminny Ośrodek Zdrowia (część mieszkalna) w Dubiczach Cerkiewnych, ul. Główna 65 - zamieszkuje 2 rodziny, budynek mieszkalny Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej - Placówka POSG w Dubiczach Cerkiewnych - 2 rodziny. W Gminie jest 28 miejscowości , w tym występuje tzw. zabudowa kolonijna (7 miejscowości) W zabudowie kolonijnej zamieszkuje 91 osób. Objazd wszystkich wsi Gminy Dubicze Cerkiewne od miejscowości Dubicze Cerkiewne łącznie z zabudową kolonijną to około 150 km.1. Przyjęty wskaźnik produkcji odpadów komunalnych, do dalszych wyliczeń, to: 160 kg/rok/mieszkańca Produkcja odpadów w okresie miesięcznym na 1 mieszkańca: 160 kg : 12 = 13,33 kg. Produkcja odpadów w okresie miesięcznym przez ogół mieszkańców: 13,33 kg x 1484 os. st. zam. = 19 786 kg.+ 153 os. czas. x 13,33kg = 2 039 kg Produkcja odpadów w okresie 18-miesięcznym przez ogół mieszkańców: 19 786 kg x 18 miesięcy = 356,15t tony.+ 2 039 kg x 8 m-cy (zam. lipiec - wrzesień 2013r , maj -wrzesień 2014r) = 16,31t Razem 356,15 t + 16,31 t = 372,46 ton Z 372,46 ton - 25 %(przyjęto wskaźnik ze sprawozdania za 2012 rok) stanowią odpady przeznaczone do recyklingu (papier i tektura, szkło, metale i tworzywa sztuczne, wielomateriałowe) - 93,12 ton.Na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej obowiązywać będzie pojemnikowo -workowy system zbiórki odpadów. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach 120 litrowych. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę - 1 raz w miesiącu. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenie zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej będzie się odbywać w systemie workowym - częstotliwość wywozu 1 raz na 2 miesiące. Odpady zielone nie są przedmiotem niniejszego postępowania. Właściciele nieruchomości zostali zobowiązani do składowania ich na kompostowniku Odpady wielkogabarytowe,tekstylia, opony i inne wyroby gumowe - odbiór - 1 raz w roku wyeksploatowany sprzęt elektryczny i elektroniczny - 1 raz w roku Odpady budowlane - nie są przedmiotem niniejszego postępowania, odbiór odbywać się będzie w oparciu o indywidualne umowy cywilno - prawne zawarte pomiędzy właścicielami nieruchomości a uprawnionymi do odbioru odpadów wykonawcami. Wykaz materiałów do gromadzenia odpadów. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów: na odpady z tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych, makulatury: materiał: folia polietylenowa LDPE, pojemność 120 cm3, kolor: żółty, grubość: co najmniej 60 mikronów. na szkło: materiał: folia polietylenowa LDPE, pojemność 80 cm3, kolor: zielony, grubość: co najmniej 80 mikronów. Ilości worków na odpady (zapotrzebowanie na okres 18 m-cy) Zabudowa jednorodzinna i wielorodzinna: żółte - na odpady z tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych 647 budynki zamiesz. + 12 rodzin/bud. wielorodzinne = 659 szt./miesięcznie x 9 (odpady odbierane 1 raz na 2m-ce) + 107 budynki zam.czasowo x 4 = 5931 + 428 = 6 359 szt. zielone - na szkło: 647 budynki zamiesz. + 12 rodzin/bud. wielorodzinne = 659 szt./miesięcznie x 9 (odpady odbierane 1 raz na 2m-ce) + 107 budynki zam.czasowo x 4 = 5931 + 428 = 6 359 szt. Wykonawca wyposaży Gminny Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych ( GPSZOK) i ustawi we skazanym przez Zamawiającego miejscu w pojemniki i kontenery tj.kontener KP 7 na odpady selektywnie zbierane( plastyk, metal, wielomateriałowe,makulatura) kontener KP 7 na szkło pojemnik plastykowy 120 l (zamykany) na zużyte baterie pojemnik plastykowy 120 l (zamykany) na przeterminowane lekarstwa pojemnik 240 l plastykowy 240l na zużyte żarówki i świetlówki kontener 1,1 m³ - na chemikalia kontener 1,1 m³ - na sprzęt elektroniczny Do obowiązków umownych Wykonawcy należy obowiązek odbioru i zagospodarowania odpadów z GPSZOK w Dubiczach Cerkiewnych - odbiór po zapełnieniu kontenerów i pojemników na zgłoszenie telefoniczne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 18.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. Kwota wadium wynosi 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancji bankowych, 4) gwarancji ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz.275 z późn. zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto Zamawiającego - 08 8071 0006 0018 8519 2000 0070 BS Hajnówka. Wadium musi być wniesione przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. przed dniem 27 maja 2013 r godz. 10.00 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie kwota wadium znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć łącznie z ofertą jako załącznik do oferty.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - posiadają wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), - posiadają zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach ( Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz.1243 z późn. zm.) lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21))

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunki na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust.1

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenie spełnienia tego warunku, Wykonawca dołączy do oferty oświadczenie iż spełnia wszelkie wymogi nałożone Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunki na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust.1

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie warunki na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust.1

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Przewiduje się możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1)w przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy - może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku . 2) w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian dotyczących danych stron umowy, w tym zmiany teleadresowe, zmiany w nazwie firmy, itp., 3) w przypadku wystąpienia zmiany formy wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 4) gdy jest to korzystne dla Zamawiającego lub spowodowane okolicznościami, za które ponosi on odpowiedzialność, 5) w przypadku wystąpienia innych okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć w chwili jej zawarcia, pomimo zachowania należytej staranności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.dubicze-cerkiewne.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne , ul Główna 65 pokój Nr 15.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne , ul Główna 65 pokój Nr 6.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

Załącznik 1

Załącznik 2

Załącznik 3

Załącznik 4

Załącznik 5

Załącznik 6

Załącznik 7

Załącznik 8

Metryka strony

Udostępniający: Mikołaj Ławrynowicz

Wytwarzający/odpowiadający: Igor Kondratiuk

Wprowadzający: Igor Kondratiuk

Data wprowadzenia: 2013-05-09

Data modyfikacji: 2013-05-10

Opublikował: Igor Kondratiuk

Data publikacji: 2013-05-09