Protokół z 11 sesji z dnia 21 listopada 2011r

Protokół Nr 11.2011
z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne, która odbyła się w dniu 21 listopada 2011r. w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych .
Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk.

Stan rady – 15
Obecnych radnych – 15

Radni Rady Gminy obecni na sesji:

1.    Aleksander Bańkowski
2.    Andrzej Karpiuk
3.    Irena Szymaniuk
4.    Anatol Kazimieruk
5.    Mikołaj Rybak
6.    Emilia Michałowska
7.    Mirosław Chodakowski
8.    Mikołaj Holonko
9.    Wieczysław Korch
10.    Jerzy Karpiuk
11.    Aleksy Troc
12.    Mikołaj Leoniuk
13.    Michał Kot
14.    Stefan Pietrzak
15.    Nina Oksentiuk

Ponadto w sesji udział wzięli :

1.    Leon Małaszewski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne
2.    Markiewicz Bożena – Dyrektor Zespołu Szkół w Dubiczach Cerkiewnych
3.    Kulik Anna – Skarbnik Gminy
4.    Mikołaj Ławrynowicz – Sekretarz Gminy
5.    Jerzy Aleksiejuk – Prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp.zo.o. w Hajnówce
6.    Alina Oniszczuk-  Główna Księgowa Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. zo.o. w Hajnówce
7.    Małgorzata Bondaruk –Kierownik Marketingu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Hajnówce
8.    Grzegorz Tomaszuk – Dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce

oraz sołtysi wsi:

1.    Irena Kiryluk – sołtys wsi Dubicze Cerkiewne
2.    Leon Mikulicz – sołtys wsi Koryciski
3.    Marek Chmara – sołtys wsi Długi Bród
4.    Jan Skiepko – sołtys wsi Jagodniki
5.    Halina Niczyporuk – sołtys wsi Jelonka
6.    Halina Boguń – sołtys wsi Starzyna
7.    Anna Charytoniuk – sołtys wsi Stary Kornin
8.    Jan Leoniak – sołtys wsi Rutka
9.    Jan Pietroczuk – Sajewicz – sołtys wsi Wojnówka
    Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 10.00 otworzył 11 zwyczajną Sesję Rady Gminy. Stwierdził obecność 15 radnych, co umożliwia podejmowanie prawomocnych uchwał. Przywitał zaproszonych gości, Wójta Gminy, radnych, sołtysów oraz wszystkich pozostałych osób uczestniczących w sesji.
    Listy obecności radnych i pozostałych osób uczestniczących w obradach stanowią załącznik do protokołu .
    Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z 10 Sesji znajduje się na stoliku protokolanta. Stwierdził on, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.

Do pkt. 3

    Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad radni otrzymali w zaproszeniach na sesję.  Następnie Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że porządek obrad radni otrzymali w zaproszeniach na sesję. Zwrócił się, o zgłaszanie ewentualnych wniosków i propozycji zmian lub poprawek do zaproponowanego porządku obrad. Jednocześnie poinformował, że Wójt Gminy złożył wniosek o zmianę brzmienia treści tytułu uchwały zapisanej w projekcie porządku obrad w pkt. 7 podpunktu 1 – w brzmieniu  podjęcia uchwały w sprawie uchwalenia taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie gminy Dubicze Cerkiewne, a wstawienie w to miejsce uchwały w sprawie uchwalenia taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę  na terenie gminy Dubicze Cerkiewne oraz  w pkt. 7 podpunktu 7 – o wykreślenie  podjęcia uchwały dotyczącej określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
    Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie (15 obecnych, 15 głosów "za") przyjęła wniosek zgłoszony przez  Przewodniczącego Rady a następnie całość porządku obrad został poddany pod głosowanie:
Rada Gminy w głosowaniu jawnym jednogłośnie (15 obecnych, 15 głosów "za") przyjęła następujący porządek obrad:
1.    Otwarcie sesji.
2.    Przyjęcie porządku obrad.
3.    Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4.    Omówienie zasad funkcjonowania Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych po remoncie.
5.    Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.
6.    Interpelacje i zapytania radnych.
7.    Podjęcie uchwał w sprawie:
      1) uchwalenia taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Dubicze Cerkiewne;
      2) zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2022;
      3) zmian w budżecie gminy na 2011 rok;
      4) podatku od nieruchomości;
      5) stawek podatku od środków transportowych;
      6) obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego.
8.    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
9.    Sprawy różne.
10.    Zamknięcie 11 Sesji Rady Gminy.

Do pkt.4

    W tym punkcie głos zabrał  Pan Grzegorz Tomaszuk Dyrektor Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce. Podziękował za pięknie wyremontowany Gminny Ośrodek Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych. Następnie przedstawił godziny funkcjonowania Gminnego Ośrodka Zdrowia. Dodał, że być może po nowym roku Pan dr Kida raz na tydzień będzie przyjmował pacjentów w godzinach popołudniowych oraz raz na 2 tygodnie będzie przyjeżdżał lekarz z Hajnówki wykonywać  badania USG. Na badanie zgłaszać się można ze skierowaniem od  lekarza pierwszego kontaktu. Mówił też, że raz w tygodniu jest pobierana krew na badania. Jednocześnie poinformował radnych, że ZOZ poszukuje lekarza do Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych. Niestety brak jest odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenie.
Radny Stefan Pietrzak zwrócił się do dyrektora o przestrzegania przez Panią dr  Woś godzin urzędowania Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych.
Pan dyrektor odpowiedział, że wniosek Pana radnego zostanie przekazany Pani doktór.    

Na zakończenie Wójt Gminy podziękował dyrektorowi za wykonanie nieodpłatnych badań lekarskich zawodnikom drużyny piłkarskiej z Dubicz Cerkiewnych
W trakcie obrad sesji Pan Dyrektor opuścił salę obrad.             

Do pkt. 5

    Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy. Uwag do przedstawionej informacji nie było. Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że informacja została przyjęta przez Radę i stanowi załącznik do protokołu.

Do pkt. 6

W tym punkcie niżej wymienieni radni zgłosili wnioski i interpelacje w sprawach:
Radny Aleksander Bańkowski
Zgłosił wniosek o sprzątnięcie pozostałości po plakatach wyborczych na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne.
Radny Wieczysław Korch
Ponowił wniosek ustawienia skrzynki przeciwpożarowej w m. Kraśkowszczyzna.
W drugim wniosku zwrócił się o ustawienie tablicy ogłoszeniowej w m. Kraśkowszyzna.
Następnie wnioskował po raz kolejny o  uporządkowanie dzikiego wysypiska śmieci w obrębie wsi Witowo.
Radna Emilia Michałowska
Wnioskowała o wyrównanie drogi gminnej Starzyna -  Bobinka.( w kierunku posesji Pani Nazaruk Lilii)
Radna Irena Szymaniuk
Zwróciła się z wnioskiem o zapewnienie środków w budżecie gminy na 2012r na budowę drogi gminnej Grabowiec – Dubicze Cerkiewne. Dodała, że budowa drogi z projektu ,, schetynówka” nie zostanie zrealizowana.
Następnie ponowiła wniosek naprawy przystanku autobusowego w m. Grabowiec (jadąc w kierunku Hajnówki).
Radny Andrzej Karpiuk
Zwrócił się z wnioskiem o zapewnienie środków w budżecie na 2012r umożliwiających ułożenia dywanika asfaltowego na odcinku drogi Długi Bród- Witowo przy wspólnym partycypowaniu w kosztach budowy wraz ze Starostwem Powiatowym w Hajnówce.
Radny Mikołaj Holonko
Wnioskował o ujęcie w budżetu gminy na 2012r. środków finansowych umożliwiających budowę drogi powiatowej Jagodniki – Dubicze Osoczne przy wspólnym partycypowaniu w kosztach budowy wraz ze Starostwem Powiatowym w Hajnówce.
Następnie zwrócił się o naprawę tablicy ogłoszeniowej w m. Jagodniki ( koło mleczarni )
Radny Jerzy Karpiuk
Zwrócił się o ustawienie pojemników do segregacji odpadów w bardziej ustronnych miejscach na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.
Następnie ponowił wniosek wykonanie harmonogramu opróżniania koszy na śmieci na przystankach autobusowych na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.
Radny Michał Kot
Zgłosił wniosek o zapewnienie w budżecie gminy na 2012r środków finansowych na wykonanie instalacji elektrycznej w świetlicy wiejskiej w m. Istok. Dodał, że instalacja elektryczna nie zostanie wykonana z funduszu sołeckiego ponieważ zostanie wykonany strop w świetlicy.
Radny Stefan Pietrzak
Wnioskował o ujęcie w budżetu gminy na 2012r. środków finansowych umożliwiających wykonanie dokumentacji technicznej na budowę drogi na ulicy: Osiedlowej, Słonecznej i Polnej w Dubiczach Cerkiewnych.
    Ponadto radni zwrócili się o ujednolicenie zapalania się oświetlenia ulicznego w godzinach rannych i wieczornych dla wszystkich miejscowości na terenie gminy Dubicze Cerkiewne:
- w godzinach rannych od 5.30 do – 40 min przed wschodem słońca,
- w godzinach wieczornych + 20 min po zachodzie słońca z okresem świecenia do godz. 22.00.
    Przewodniczący Rady Gminy zobowiązał Wójta Gminy o udzielenie w miarę możliwości odpowiedzi na zgłoszone wnioski i interpelacje w pkt. 8 dzisiejszego porządku obrad.

Do pkt. 7

    Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że  w tym punkcie porządku obrad, Rada ma uchwalić taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę.
Dodał, że sprawa taryfy opłat za wodę była przedmiotem posiedzenia wszystkich Komisji Rady Gminy. Poprosił Przewodniczącego Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy – Wieczysława Korcha o przedstawienie stanowiska zajętego przez komisję.
Przewodniczący komisji stwierdził, że ta sprawa była przedmiotem obrad komisji która zajęła w tej sprawie stanowisko i zaakceptowała zmianę cen z dniem 1 stycznia 2012r. za wodę dla gospodarstw domowych i innych odbiorców 2,02 zł+ VAT zł/m3 i opłatę abonamentową na odbiorcę z 1,88zł + VAT.
Następnie zabrał głos Prezes Przedsiębiorstwa, który poinformował, że konieczność podniesienia opłat za wodę jest związana z wzrostem kosztów utrzymania i eksploatacji  urządzeń zaopatrzenia w wodę a proponowany wzrost cen za wodę określono  na podstawie niezbędnych przychodów, których wzrost nastąpił o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług zgodnie z ustawą budżetową. Na terenie gminy Dubicze Cerkiewne jest 1201 odbiorców i opłaty za zbiorowe zaopatrzenie w wodę są pobierane na podstawie faktur wystawianych przez  przedsiębiorstwo, odczyty odbiorców indywidualnych przeprowadzane są raz na kwartał natomiast podmiotów gospodarczych co miesiąc. Ilość dostarczanej wody ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego a w przypadku jego braku zgodnie z normami zużycia określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. W minionych 9 miesiącach br. zanotowano 8 przecieków na sieci wodociągowej, w tym: na sieci rozdzielczej – 5 szt i na przyłączach do budynków indywidualnych – 3 szt. Produkcja wody za minione 9 m-cy wyniosła 84456 m3, sprzedaż 55913 m3. Potrzeby technologiczne wynikające z płukania sieci oraz płukania odżelaziaczy wyniosły 18010 m3 straty ogółem stanowiły 12,5 % produkcji wody.
W dyskusji głos zabrali:
Radny Aleksander Bańkowski zapytał jak często są przeprowadzane badanie jakości wody.
Pan Jerzy Aleksiejuk odpowiedział, że przedsiębiorstwo prowadzi stałą kontrolę procesów produkcyjnych, ponadto Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna również sprawuje stały nadzór  nad jakością wody.
Następnie Radny Mikołaj Holonko zgłosił, że w Jagodnikach koło posesji nr 24 przeciek nie został usunięty mimo, iż był zgłaszany w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Hajnówce.
Prezes poinformował, że przeciek zostanie usunięty.
W dyskusji głos zabrał Radny Tofiłowiec, który poinformował, że niektóre hydranty na terenie gminy Dubicze Cerkiewne są niesprawne. Zgłosił wniosek o dokonanie przeglądu oraz odznaczenie niesprawnych  hydrantów na terenie gminy.
Ponadto Sekretarz jeszcze raz zwrócił się o remont budynku  hydroforni w Starym Korninie. W budynku są przecieki a papa która została zakupiona nie została wykorzystana. Mówił też, że do Przedsiębiorstwa należy remont hydroforni.
Radny Stefan Pietrzk zapytał czy środki pieniężne uzyskane ze sprzedaży wody są przeznaczane na inwestycje.
Pan Jerzy Aleksiejuk odpowiedział że, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Hajnówce jest dzierżawcą sieci wodociągowych w Dubiczach Cerkiewnych. Pozyskane środki finansowe są przeznaczane przede wszystkim na eksploatację jak również na małe inwestycje.
Radny Mirosław Chodakowski zapytał czy są przewidziane kary za nielegalny pobór wody oraz czy na terenie gminy została taka kara nałożona.
Osoby  u których zostanie stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalny zrzut ścieków, podlegają karze  do 5 000,00 zł zgodnie z art. 28. Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. W stosunku do osób  u których stwierdzono nieprawidłowości np. brak plomb na wodomierzu, pobór wody przed wodomierzem, brak wodomierza lub nielegalny zrzut ścieków, ustalane są kary dwa, trzy lata wstecz, na podstawie norm ryczałtowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody. Mówił też, że żadna sprawa w tej kwestii nie została skierowana do sądu.
Wobec braku głosów w dalszej dyskusji Przewodniczący Rady Gminy, przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia taryfy opłat na zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Dubicze Cerkiewne na 2012r. a następnie poddał pod głosowanie.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym za przyjęciem uchwały oddała 7 głosów; przeciw 7 głosy i wstrzymały się 1 głosy.
W związku z tym, iż głosowanie nie jest rozstrzygające, głos zabrał Sekretarz Gminy, który poinformował radnych, że w przypadku nie podjęcia uchwały zatwierdzającej nowej taryfy opłat, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji i tak wprowadzi nowe stawki cen natomiast gmina może wypowiedzieć umowę na dalsze zarządzanie, przez przedsiębiorstwo, wodociągami będącymi własnością Gminy Dubicze Cerkiewne.
Następnie Przewodniczący ponownie poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały oddała 12 głosów; przeciw 0 głosy i wstrzymały się 3 głosy.
Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, że Rada Gminy większością głosów powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 11.53.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z dnia 21 listopada 2011 roku
w sprawie uchwalenia taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.

Przewodniczący ogłosił 10 min. przerwę.
    Do omówienia tego punktu Przewodniczący Rady Gminy oddał głos Pani Annie Kulik  Skarbnikowi Gminy.
    Ponieważ pytań nie zgłoszono, projekt uchwały, po odczytaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy, został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu 1.
Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy większością głosów  powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 11.54.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z dnia 21 listopada 2011 roku
w sprawie zmiany  Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2022

    Następny projekt w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 r. omówiła również Pani Skarbnik informując o zmianach budżetu po stronie dochodów i wydatków.  Poinformowała, że 2 listopada 2011 roku Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne Pan Leon Małaszewski podpisał umowę na realizację przez Gminę Dubicze Cerkiewne projektu edukacyjnego ,,Moja szkoła- moją szansą na sukces”. Projekt jest finansowany z Europejskich Funduszy Społecznych na kwotę 177 452,16 zł w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych. Wszystkie działania są skierowane do uczniów I i II etapu edukacyjnego Zespołu Szkół w Dubiczach Cerkiewnych. Głównym celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podnoszenie jakości kształcenia i oferty edukacyjnej szkoły. Projekt będzie realizowany od listopada 2011 do października 2012r. Na ten cel w tym roku gmina dostała 50 225.28 zł.  Mówiła też, że gmina pozyska od Nadleśnictwa Bielsk Podlaski środki finansowe w kwocie 165 000 zł na budowę ulicy wiejskiej w m. Werstok.
    Ponieważ pytań nie zgłoszono, projekt uchwały, po odczytaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy, został poddany pod głosowanie.
    W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu 0.
Przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy jednogłośnie  powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 11.55.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z dnia 21 listopada 2011 roku
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.


    Przechodząc do kolejnego punktu porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy, ponownie udzielił głosu Panu Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy, który przedstawił stawki podatku od nieruchomości na 2012r. wypracowane przez komisję. Stawki te stanowią załącznik do protokołu.
Innych głosów w dyskusji nie było.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie podatku od nieruchomości na 2012r.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0
    Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 11.56.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z dnia 21 listopada 2011 roku
w sprawie podatku od nieruchomości.

 Przewodniczący ogłosił 15 minutową przerwę.
    Po wznowieniu obrad przystąpiono do omówienia projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki podatku od środków transportowych na 2012r. Stawki zaopiniowane przez komisję również przedstawił Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy.
Ze względu, że głosów w dyskusji nie było Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie stawek podatku od środków transportowych.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -0
    Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 57.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z 21 listopada 2011 roku
w sprawie stawek w podatku od środków transportowych

    Rozpoczynając realizacje tego punktu, Przewodniczący Rady Gminy oddał głos ponownie Panu Wieczysławowi Korch – Przewodniczącemu Komisji Rozwoju Gospodarczego Gminy. Radny Korch poinformował, że komisja na posiedzeniu zajmowała się sprawą obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanego do celów wymiaru podatku rolnego na 2012r. i wnioskuje do Rady Gminy o obniżenie ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego do kwoty 70zł/ za 1 kwintal.
Ze względu, że głosów w dyskusji nie było Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2012r.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -1.
    Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów powzięła uchwałę.

Uchwała Nr 11.58.2011
Rady Gminy Dubicze Cerkiewne
z dni 21 listopada 2011 roku
w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego

 

Do pkt. 8

    Wójt Gminy odpowiadając na wnioski radnych dotyczące budowy dróg powiedział, że widzi taka potrzebę niestety ze względu braku środków finansowych nie będą one realizowane. W  budżecie gminy na 2012r została zaplanowana budowa ul. wiejskiej w m. Werstok  Dodał, że dużo inwestycji jest rozpoczętych i należy je dokończyć. Poinformował jednocześnie, że w przypadku pozyskania dodatkowych środków finansowych z tytułu dotacji zostaną realizowane inne inwestycje.
Wniosek radnej Ireny Szymaniuk w sprawie naprawy przystanku autobusowego w m. Grabowiec zostanie  zrealizowany przez pracowników fizycznych.
W sprawie tablic ogłoszeniowych Wójt powiedział, że w m. Jagodniki tablica zostanie naprawiona. Natomiast  tablica ogłoszeniowa do wsi Kraśkowszczyzna zostanie wykonana i ustawiona we wskazanym przez radnego miejscu.
Następnie poinformował, że zostanie wystosowane pismo do Zakładu Sieci Energetycznej w Bielsku Podlaskim o ujednolicenie zapalania się oświetlenia ulicznego dla wszystkich miejscowości gminnych.
W sprawie wniosku radnego Jerzego Karpiuka Wójt poinformował, że problem ze śmieciami rozwiąże się ponieważ została podpisana ustawa o tzw. podatku śmieciowym. Po jej wejściu w życie gmina w drodze przetargu wyłoni firmę wywożącą śmieci, która zagwarantuje dla każdego gospodarstwa domowego pojemnik na odpady. Cena za usługę będzie taka sama dla wszystkich mieszkańców i ustali ją rada gminy. Ustawa wchodzi w życie z początkiem 2012 roku. Od tego momentu samorządy maja rok na uchwalenie odpowiednich przepisów, które zaczną obwiązywać najpóźniej do lipca 2013r. Mówił też, że ustawa rozwiąże problem z dzikimi wysypiskami śmieci.
Radny Jerzy Karpiuk zwrócił się z wnioskiem o wystawienie do sprzedaży nieruchomości, na których obecnie znajdują się dzikie wysypiska śmieci na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.

Do pkt. 9

    W sprawach różnych głos zabrał
    Radny Stefan Pietrzak, który zwrócił uwagę, że wnioski zgłaszane na sesji nie są realizowane na bieżąco. Dodał, że oświetlenie uliczne w Dubiczach Cerkiewnych zostało przestawione po tygodniu od złożenia wniosku na sesji. Mówił też, ze mieszkańcy bloku wielorodzinnego złożyli pismo z zapytaniem czy gmina wydzierżawi   bezpłatnie lokale na okres 2 lat. Ponadto mieszkańcy zobowiązali się do poniesienia wszelkich kosztów związanych z ogrzewaniem budynku i jego utrzymaniem tj. zakupu opału, energii elektrycznej, wywozu nieczystości, usługi kominiarskie i ubezpieczenie budynku. Jednocześnie są zainteresowani wykupem zajmowanych lokali po upływie lub w trakcie trwania umowy dzierżawy. (Pismo stanowi załącznik do protokołu).
Radni zobowiązali Wójta do przygotowania umów dzierżawy.
Następnie sołtys wsi Długi Bród - Marek Chmara zwrócił się o odkrzaczenie pobocza drogi powiatowej Witowo – Długi Bród. Dodał, że powiat nie odkrzaczył na całym odcinku drogi.
Radny Aleksander Bańkowski  zwrócił się o opiekę w okresie zimowym nad osobami starszymi samotnie zamieszkującymi.
Wójt odpowiedział, że osobom samotnie zamieszkującym Gminny Ośrodek Pomocy w Dubiczach Cerkiewnych udziela pomocy finansowej i materialnej.  Dodał też, że pomoc udzielana jest przez cały rok a nie tylko w okresie zimowym.
Innych spraw i wniosków w tym punkcie nie zgłoszono.

Uwag i poprawek do protokółu z 10 Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

Do pkt. 10

    Przewodniczący Rady Gminy, wobec wyczerpania porządku obrad, zamknął obrady 11 Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne o godz.13.35 dziękując radnym za aktywny udział w sesji.
    Na tym protokół zakończono i podpisano.
     
Protokołowała:

Przewodniczący Rady Gminy


Joanna Korcz

mgr inż. Jerzy Karpiuk

Metryka strony

Udostępniający: Joanna Korcz

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Korcz

Wprowadzający: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data wprowadzenia: 2012-01-03

Data modyfikacji: 2016-08-19

Opublikował: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data publikacji: 2012-01-03