Protokół z 10 sesji z dnia 26 października 2011r

Protokół Nr 10.2011

z obrad Sesji Rady Gminy Dubicze Cerkiewne, która odbyła się w dniu 26 października  2011r. w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Dubiczach Cerkiewnych .

Obradom Sesji przewodniczył Przewodniczący Rady Gminy – Jerzy Karpiuk.

Stan rady – 15

Obecnych radnych – 14

Radni Rady Gminy obecni na sesji:

     1. Aleksander Bańkowski

     2. Andrzej Karpiuk

     3. Irena Szymaniuk

     4. Anatol Kazimieruk

     5. Mikołaj Rybak

     6. Nina Oksentiuk

     7. Mirosław Chodakowski

     8. Mikołaj Holonko

     9. Wieczysław Korch

   10. Jerzy Karpiuk

   11. Aleksy Troc

   12. Stefan Pietrzak

   13. Michał Kot

   14. Emilia Michałowska  

Radni Rady Gminy nieobecni na sesji:

1. Mikołaj Leoniuk

Ponadto w sesji udział wzięli :

1.    Leon Małaszewski – Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne

2.    Bożena Maria Markiewicz – Dyrektor Zespołu Szkół

3.    Jarosław Gerasimiuk – Radny Powiatu Hajnowskiego

4.    Jarosław Iwaniuk – Kierownik Posterunku Policji w Kleszczelach

5.    Kulik Anna – Skarbnik Gminy

6.    Mirosława Siemieniuk – Morawska – Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej

oraz sołtysi wsi:

1.    Irena Kiryluk – sołtys wsi Dubicze Cerkiewne

2.    Leon Mikulicz – sołtys wsi Koryciski

3.    Tomasz Sajewicz – sołtys wsi Wiluki

4.    Włodzimierz Masalski – sołtys wsi Czechy Orlańskie

5.    Anna Charytoniuk – sołtys wsi Stary Kornin

6.    Halina Boguń – sołtys wsi Starzyna

Na podstawie listy obecności (załącznik do protokołu)    Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Karpiuk o godz. 12.00 otworzył 10 zwyczajną Sesję Rady Gminy. Stwierdził obecność 14 radnych,  co stanowi quorum, przy którym Rada Gminy  może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

   Przywitał zaproszonych gości, Wójta Gminy, radnych, sołtysów oraz wszystkich pozostałych osób uczestniczących w sesji.

   Listy obecności radnych i  osób uczestniczących w obradach stanowią załącznik do protokołu .

Do pkt. 3

    Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że protokół z 9 Sesji znajduje się na stoliku prezydialnym. Stwierdził on, że jeżeli do końca sesji nie zostaną zgłoszone poprawki lub uwagi będzie uważał, że protokół został przyjęty.

Przewodniczący Rady przypomniał, że porządek obrad wszyscy radni otrzymali. Przewodniczący Rady zapytał, czy będą pytania związane z porządkiem obrad.

W związku z brakiem uwag Przewodniczący Rady poddał porządek obrad sesji pod głosowanie. Przedstawiony porządek obrad  X sesji Rady Gminy został przez radnych przyjęty jednogłośnie ( 14 głosów „za”).

Prządek obrad brzmi:

1. Otwarcie sesji.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Realizacja wniosków z poprzedniej sesji.

5. Interpelacje i zapytania radnych .

6. Przedstawienie analizy oświadczeń majątkowych przez uprawnione  podmioty.

7. Podjęcie uchwał w sprawie:

1)zmiany wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021.

2)zmiany w budżecie gminy na 2011r.

3)nadanie nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne

4)wyrażenie intencji przystąpienia Gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II  administracja samorządowa”

8. Przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2010-2011 w Gminie Dubicze Cerkiewne

9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

10. Sprawy różne.

11. Zamknięcie 10 sesji Rady Gminy.

Do pkt. 4.

Informację o realizacji wniosków z poprzedniej sesji przedstawił Wójt Gminy. Do przedstawionej informacji radni nie wnieśli uwag. Informacja stanowi załącznik do protokołu.

Do pkt.5.

Interpelacje radnych na sesji Rady Gminy w dniu  26.10.2011r.

Radny Stefan Pietrzak

1.    Zaproponował spotkanie radnych z dyrektorem ZOZ w Hajnówce w sprawie funkcjonowania  Gminnego Ośrodka Zdrowia w Dubiczach Cerkiewnych, zatrudnienia lekarza  oraz wykorzystania sprzętu medycznego, który został zakupiony w ramach projektu i powinien służyć mieszkańcom.

Jednocześnie nadmienił, że obecnie Ośrodek Zdrowia jest czynny co najwyżej       trzy     razy w tygodniu, a powinien być dostępny codziennie     wyłączając sobotę i niedzielę.

2.    Następnie zapytał  jakie zostały  podjęte kroki w sprawie opłat za mieszkania czynszowe w bloku mieszkalnym i weterynarii w Dubiczach Cerkiewnych przy ulicy Głównej 1 i 1A. Jednocześnie  zaproponował  spotkanie  mieszkańców z radymi, bądź z  przewodniczącymi Gminnych  Komisji w sprawie przeanalizowania dalszego funkcjonowania i sposobu utrzymania mieszkań czynszowych.

3.    W kolejnym wniosku pan Radny poprosił aby w przyszłym roku w budżecie gminnym zaplanowano środki na przygotowanie i opracowanie  dokumentacji technicznej ul. Osiedlowej oraz na odcinku od krzyżówki w kierunku „Bachmat”, przypominając  jednocześnie iż w Planie Odnowy Miejscowości Dubicze Cerkiewne droga ta zaplanowana jest do realizacji w  2012 roku.

4.    Podziękował za piękny plac zabaw, który ustawiony został nad zalewem Bachmaty , który w przyszłości należało by ogrodzić.

5.    Poprosił też o ustawienie 4-5 śmietników  - koszy na osiedlu w Dubiczach Cerkiewnych.

Radny Mirosław Chodakowski

Zwrócił uwagę na potrzebę zmiany czasu włączania i wyłączania oświetlenia ulicznego na terenie naszej Gminy.

Radna Irena Szymaniuk

Zgłosiła problem zalewania łąk przy rzece Orlanka rolnikom z miejscowości Grabowiec zwróciła się z prośbą o pogłębienie bądź uregulowanie rzeki, aby w przyszłości łąki nie były zalewane.

Radny Aleksander Bańkowski

Poinformował iż na ulicy Parkowej przy parku rośnie kasztanowiec, który zagraża przechodzącym po chodniku pieszym i w związku z tym należałoby  podciąć gałęzie.

W miejscowości Dubicze Cerkiewne przy posesji Pana Aleksego Niewiadomskiego przepływa rów, który przy dużych opadach atmosferycznych podtapia  działkę . Należałoby poczynić kroki w kierunku  oczyszczenia  bądź pogłębienia rowu.

Pan radny dołączył się też do wniosku Pana Chodakowskiego w sprawie zmiany oświetlenia ulicznego.

Radny  Michał Kot

Poinformował, iż położenie pagórkowate terenu w miejscowości Istok  powoduje niszczenie drogi powiatowej i gminnej przez szukającą ujścia wodę deszczową, która wlewa się na teren  posesji, podmywa drogę asfaltową i gminną. Uważam zatem, iż należałoby ułożyć krawężniki i skierować wody  deszczowe poboczem drogi gminnej do pobliskiego rowu melioracyjnego.

Następnie poinformował,  iż na drodze powiatowej w miejscowości Istok przed zakrętem jest przepust, który się zapada powodując niszczenie drogi i pobocza.

Radny Stefan  Pietrzak

Zwrócił uwagę na brakujące oświetlenie uliczne na ulicy Słonecznej i Modrzewiowej i poprosił  o ustawienie tam oświetlenia przy okazji robót energetycznych bądź kontrolnych.

Radna Emilia Michałowska

Po raz kolejny zwróciła uwagę na zły stan mostu w miejscowości Starzyna, a wielokrotne naprawy są dokonywane niedokładnie, doraźnie. Most należałoby gruntownie wyremontować.

Do pkt.6

Analizę oświadczeń majątkowych przedstawił Wójt Gminy – Leon Małaszewski. Poinformował, że zgodnie z przepisami prawnymi o samorządzie gminnym wyznaczeni pracownicy i radni składają coroczne  oświadczenia majątkowe do Urzędów Skarbowych,  przewodniczący rady i wójt gminy  dodatkowo wojewodzie.

Wyniki analiz oświadczeń majątkowych  stanowią załącznik do niniejszego protokołu.

Do pkt.7

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021 przedstawiła Pani Anna Kulik – Skarbnik Gminy Dubicze Cerkiewne.

Ponieważ pytań nie zgłoszono, projekt uchwały po odczytaniu przez Przewodniczącego Rady Gminy, został poddany pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu -1

Przewodniczący Rady w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że Rada większością głosów  powzięła

Uchwałę Nr 10.49.2011

w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dubicze Cerkiewne na lata 2011-2021.

Następny projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok, omówiła również Pani Anna Kulik.

W związku z brakiem pytań Przewodniczący Rady Gminy odczytał projekt  uchwały i poddał pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0

Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie przyjęła

Uchwałę Nr 10.50.2011

w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.

Kolejny projekt uchwały w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne omówił Wójt Gminy .

Poinformował, że nadanie nazw urzędowych ulicom i właściwe oznaczenie nieruchomości  ułatwi życie mieszkańcom poprzez  nadawaniem numerów adresowych, a co za tym idzie terminowe otrzymywanie korespondencji.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

 W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0

Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła

Uchwałę Nr 10.51.2011

w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Dubicze Cerkiewne

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia intencji przystąpienia   Gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II administracja samorządowa”  przedstawił  Przewodniczący Rady i poddał pod głosowanie.

W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw- 0, wstrzymał się od głosu - 0

Przewodniczący Rady w oparciu o wynik głosowania stwierdził, że Rada jednogłośnie przyjęła

Uchwałę Nr 10.52.2011

w sprawie wyrażenia intencji  przystąpienia gminy Dubicze Cerkiewne do projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”

Do pkt. 8

Przewodniczący Rady Gminy  oddał głos Pani Bogusławie Gawryluk, która  przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych Gminie Dubicze Cerkiewne w roku szkolnym 2010-2011 stanowiącą załącznik do protokołu.

Informacja została przyjęta przez Radę.

Do pkt. 9

 Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych udzielił Wójt Gminy.

Odpowiadając na wniosek radnego Stefana Pietrzaka poinformował, że na najbliższą sesję Rady Gminy zostanie zaproszony Dyrektor Samodzielnego Publicznego ZOZ w Hajnówce Grzegorz Tomaszuk.

Następnie ustosunkował się do wniosku radnego dotyczącego mieszkań czynszowych i zaproponował spotkanie mieszkańców bloku mieszkalnego i weterynarii z komisjami Rady Gminy.

Odnosząc się do prośby o ujęcie w budżecie na 2012r, środków na wykonanie dokumentacji technicznej na budowę ulicy Osiedlowej i drogi od krzyżówki w kierunku „Bachmat” wyjaśnił, że przygotowywany jest projekt budżetu na 2012r. i uwzględnienie tego wniosku uzależnione będzie od posiadanych środków.

Wójt poinformował, że śmietniki zostaną ustawione na osiedlu.

Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Mirosława Chodakowskiego poinformował, że na terenie całej gminy zostaną przestawione zegary i  światło będzie się palić od zmroku do 22 godz. i rano od 5 godz.  do świtu.

Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnej  Ireny Szymaniuk poinformował, że zostanie wysłany wniosek do Wojewódzkiego Zarządu Urządzeń i Melioracji Wodnych w Białymstoku.

Wójt Gminy odpowiadając na wniosek radnego Aleksandra Bańkowskiego poinformował ,że kasztanowiec zostanie podcięty. W sprawie rowu melioracyjnego skierowany zostanie wniosek do Zarządu Dróg Powiatowych w Hajnówce podobnie jak wniosek Pana radnego Michała Kota w sprawie drogi w Istoku oraz wniosek Pani radnej Emilii Michałowskiej w sprawie przepustu w Starzynie.

Do pkt.10

W sprawach różnych głos zabrał Wójt Gminy ,poinformował, że gmina zamierza dokonać zmian w realizowanym projekcie pod nazwą „Rozbudowa sieci wodociągowej w miejscowości Górny Gród – Nikiforowszczyzna – Wygon, budowa 64 sztuk przyzagrodowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne oraz budowa zbiorczej kanalizacji sanitarnej wraz z  lokalną oczyszczalnią ścieków w miejscowości Jagodniki ' polegało by to na budowie jednej oczyszczalni ścieków dla miejscowości Jagodniki , Koryciska i Stary Kornin. Jeśli nie uda się dokonać zmian w projekcie nadal będzie realizowany obecny projekt.

Poinformował też o podpisaniu porozumienia o współpracy z Gminą Widomla na Białorusi  w dziedzinie:

-  wymiana doświadczeń w zakresie rozwoju samorządności.

-  przygotowanie wspólnych projektów w zakresie edukacji, kultury  i ich realizacja w ramach środków UE

-   współpraca na płaszczyźnie gospodarczej, kulturalnej, sportowej i turystycznej

-   ochrona walorów środowiska naturalnego;

- nawiązanie bezpośredniej współpracy między mieszkańcami gminy;

wymiana doświadczeń w zakresie opieki społecznej i spraw socjalnych.  

Następnie głos zabrał sołtys wsi Wiluki ,który zaproponował stworzenie listy chętnych na przydomowe oczyszczalnie ścieków, ponieważ są jeszcze chętni na ich budowę.

Głos zabrał też radny Powiatu Hajnowskiego Jarosław Gerasimiuk, który poinformował ,że w miesiącu listopadzie będą odkrzaczane drogi powiatowe i poprosił o zgłaszanie tych dróg.

Uwag i poprawek do protokółu z 9 Sesji nie było, wobec czego protokół został przyjęty.

Do pkt.11

    W związku z wyczerpaniem porządku obrad, Przewodniczący Rady Gminy, podziękował radnym i osobom zaproszonym za udział w sesji,  po czym o godz.15.15 zamknął 10 Sesję Rady Gminy.


    Na tym protokół zakończono i podpisano.


Przewodniczący Rady Gminy

mgr inż. Jerzy Karpiuk

Protokolant

Ludmiła Pietruczuk







Metryka strony

Udostępniający: Joanna Korcz

Wytwarzający/odpowiadający: Joanna Korcz

Wprowadzający: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data wprowadzenia: 2011-11-22

Data modyfikacji: 2016-08-19

Opublikował: Marcin Siemieniuk-Morawski

Data publikacji: 2011-11-22