prot_kom_rew_25_05_2011

Protokół Nr 1.2011

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej w dniu 25 maja 2011 roku

W posiedzeniu udział wzięli:

1. Członkowie Komisji Rewizyjnej – zgodnie z listą obecności:

–        Stefan Pietrzak – przewodniczący

–        Michał Kot – zastępca przewodniczącego

–        Aleksander Bańkowski – członek komisji

–        Mikołaj Rybak- członek komisji

–        Anatol Kazimieruk – członek komisji

2.   Goście zaproszeni:

–         Anna Kulik – Skarbnik

–         Mikołaj Ławrynowicz - Sekretarz

Porządek dzienny:

1.       Rozpatrzenie sprawozdania z działalności finansowej gminy za 2010 rok.

2.       Wystąpienie z wnioskiem do Rady Gminy o udzielenie (nieudzielenie) absolutorium z tego tytułu Wójtowi Gminy.

3.       Sprawy bieżące.

            Posiedzenie Komisji Rewizyjnej otworzył o godz. 10.00 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Stefan Pietrzak.

            Na wstępie zapoznał zebranych z proponowanym porządkiem dziennym i zapytał jednocześnie czy są propozycje zmian, czy porządek zostanie przyjęty w wersji, jaką otrzymali członkowie komisji w zaproszeniu.

Porządek dzienny został przyjęty w wersji otrzymanej przez  członków  komisji.

Ad. 1

            Realizując pierwszy punkt porządku dziennego głosu udzielono Pani Annie Kulik – Skarbnik Gminy, która przedstawiła informację opisową z wykonania budżetu za 2010 rok. zwracając uwagę m.in. na :

Uchwałą Rady Gminy Dubicze Cerkiewne Nr XXXI/142/09 z dnia 28 grudnia 2009 roku zatwierdzono budżet na 2010 rok , który stanowił kwoty:

Dochody budżetu gminy – 5 416 554 zł

Wydatki budżetu gminy – 6 442 523 zł

Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu  Spójności – 2 544 787 zł.

Przychody – 1 457 537 zł

Rozchody – 431 568 zł

W przeciągu roku dokonywane były zmiany w budżecie i po zmianach budżet stanowił kwoty:

Dochody – 5 131 435 zł

Wydatki – 6 392 504 zł

            Dochody budżetowe gminy za 2010r wykonano w 101,97 % tj. na plan 5 131 455 zł wykonano 5 232 530,93 zł. Dochody własne gminy na plan 1 492 686 zł wykonanie 1 601 506,08 zł, tj. 107,29 %.

            Realizacja wydatków następowała w granicach kwot określonych w budżecie z uwzględnieniem dokonywanych przeniesień, zgodnie z planowanym przeznaczeniem w sposób celowy i oszczędny. Wydatki budżetu gminy wykonano w 95,17 %.

Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 025 969 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie      1 025 969 zł.

Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych oraz na dofinansowanie zadań własnych zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem.

W 2010 roku założono lokatę w kwocie 200 000 zł w Banku Spółdzielczym w Bielsku Podlaskim. Lokata ta nie została zerwana na koniec 2010r.

Zostały spłacone zaciągnięte pożyczki w latach ubiegłych w kwocie 121 8000 zł. Spłata dotyczyła 3 pożyczek zaciągniętych na:

1)     budowę biologicznej oczyszczalni ścieków w Dubiczach Cerkiewnych,

2)     budowę II etapu kanalizacji sanitarnej wraz z przepompowaniami i przykanalikami w Dubiczach Cerkiewnych

3)     modernizację oświetlenia ulicznego na terenie gminy Dubicze Cerkiewne.

Gmina zaciągnęła w 2010r pożyczkę długoterminową na rozbudowę sieci wodociągowej w m. Górny Gród – Nikiforowszczyzna w kwocie 121 043,56 zł oraz pożyczkę na wyprzedzające finansowanie w kwocie 202 609 zł.

Zadłużenie gminy na dzień 31 grudnia 2010 roku stanowi kwotę 807 288,00 zł. Poziom długu w stosunku do wykonanych dochodów wynosi 15,43 % przy dopuszczalnym 60% limicie.

Budżet za 2010 rok zamknął się deficytem w kwocie 851 321,07 zł.

Gmina na dzień 31 grudnia 2010r posiada środki wolne w wysokości 516 602,96 zł.

Łączna kwota dochodów budżetowych z mienia komunalnego związanego z obrotem gruntami stanowi 345 203,18 zł. Zwrotu wywłaszczonych nieruchomości odpłatnie w 2010r nie było.

Pytań i wniosków do przedstawionego sprawozdania z wykonania budżetu gminy  za 2010r. członkowie Komisji nie zgłosili.

            Komisja Rewizyjna po zapoznaniu się z informacją o stanie mienia komunalnego oraz rozpatrzeniu całokształtu spraw związanych ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2010r przystąpiła do głosowania . W głosowaniu jawnym udział wzięło 5 członków Komisji.

            Za przyjęciem projektu sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2010  głosowało 5 członków, wstrzymało się od głosu – 0, przeciw – 0.

            Zabierając głos Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił opinię i wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Dubicze Cerkiewne.

            Wniosek w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dubicze Cerkiewne został przyjęty przez komisję jednogłośnie.

Ad. 2

W tym punkcie głos zabrali :

Michał Kot - radny wsi Istok– zapytał czy jest możliwość powołania komisji ( policjant, strażak, urzędnik gminy) której za zadanie będzie kontrolowanie porządku na prywatnych posesjach. Następnie wnioskował o ustawienie kontenera na cmentarzu w m. Istok.

Stefan Pietrzak – radny wsi Dubicze Cerkiewne – wnioskował o wystosowania pisma do mieszkańców m. Dubicze Cerkiewne o sprzątnięcie chodnika przed swoją posesją.

Sekretarz odpowiadając powiedział że gmina wystąpi z takim pismem a kontener zostanie ustawiony przy najbliższych jesiennych porządkach na cmentarzu.

Aleksander Bańkowski – radny wsi Dubicze Cerkiewne– zapytał czy zakupiony przez gminę ciągnik jest używany i czy będą zakupione jeszcze inne sprzęty.

Następnie wnioskował o ustawienie przy zjeździe z drogi wojewódzkiej Hajnówka – Kleszczele dwóch widocznych i estetycznych kierunkowskazów na zalew ,, Bachmaty”.

Sekretarz poinformował zebranych że ciągnik wraz z kosiarką rotacyjną jest wykorzystany do koszenia trawy na zalewie ,, Bachmaty”, znaki zostaną wykonane i ustawione.

Drugi wniosek dotyczył wniesienia opłaty adiacenckiej. Zgodnie z art. 4 pkt. 11 ustawy przez opłatę adiacencką należy rozumieć opłatę ustaloną w związku ze wzrostem wartości nieruchomości spowodowanym budową urządzeń infrastruktury technicznej z udziałem środków Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego albo scaleniem i podziałem nieruchomości, a także podziałem nieruchomości. Opłata nie dotyczy nieruchomości przeznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele rolne lub leśne.

Mikołaj Rybak – radny wsi Tofiłowiec– zabierając głos powiedział że na posesji nr 15 w miejscowości Tofiłowce stoi rozwalający się płot. Poinformował że właścicielki nie ma. Zapytał czy jest możliwość rozebrania owego płotu przez pracowników interwencyjnych.

Sekretarz udzielając odpowiedzi na to pytanie powiedział że pracownicy nie mają takiego prawa, dlatego że jest to własność prywatna.

W związku z wyczerpaniem tematów  posiedzenie Komisji Rewizyjnej zamknięto o godz. 12.20.


Przewodniczący Komisji


Stefan Pietrzak

Protokołowała:


Joanna Korcz


 


Metryka strony

Udostępniający: Joanna Korcz

Wytwarzający/odpowiadający: Igor Kondratiuk

Wprowadzający: Igor Kondratiuk

Data wprowadzenia: 2011-06-16

Data modyfikacji: 2011-06-16

Opublikował: Igor Kondratiuk

Data publikacji: 2011-06-16