Uchwała III/7/2010

 

Uchwała Nr III/7/10

Rady Gminy Dubicze Cerkiewne

z dnia 28 grudnia 2010 roku

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dubicze Cerkiewne na rok 2011.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansów publiczny oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art.242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)

Rada Gminy Dubicze Cerkiewne uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu w wysokości 6 916 431 zł, z tego :

- bieżące w wysokości 4 310 765 zł,

- majątkowe w wysokości 2 605 666 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1.

§ 2

Wydatki budżetu w wysokości 7 551 888 zł, z tego :

- bieżące w wysokości 4 164 726 zł,

- majątkowe w wysokości 3 387 162 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2.

§ 3

W budżecie tworzy się rezerwy:

1)    celową zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w wysokości   - 10 000 zł,

§ 4

1)    Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2011 zgodnie z Załącznikiem nr 3.

2)    Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 6 214 250 zł zgodnie z Załącznikiem nr 4.

§ 5

1.    Deficyt budżetu w wysokości 635 457 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:                                              

1)    zaciąganych kredytów w kwocie  - 555 457  zł,

2)    wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 80 000  zł.

§ 6

Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 755 457 zł,  oraz łączną kwotę rozchodów budżetu  w wysokości 120 000 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 5.

§ 7

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)    sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie    200 000 zł;

2)    sfinansowanie planowanego deficytu budżetu  - w kwocie 555 457 zł;

3)    wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej - w kwocie 2 198 057 zł; 

§ 8

1.    Ustala się dochody w kwocie 16 275 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 16 275 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

2.    Ustala się wydatki w kwocie 1 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

3.    Ustala się dochody w kwocie 10 000 zł i wydatki w kwocie 10 000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska.


§ 9

Wyodrębnia się w budżecie kwotę 101 327 zł, do dyspozycji sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 6 z tego dla :

1.    sołectwa Jagodniki                         kwotę   9 247 zł.

2.    sołectwa Dubicze Cerkiewne         kwotę 11 510 zł.

3.    sołectwa Grabowiec                      kwotę 11 948 zł.

4.    sołectwa Koryciski                         kwotę   7 276 zł.

5.    sołectwa Witowo                          kwotę   7 738 zł.

6.    sołectwa Istok                              kwotę   7 033 zł.

7.    sołectwa Wiluki                            kwotę   6 010 zł.

8.    sołectwa Długi Bród                     kwotę   6 254 zł.

9.    sołectwa Werstok                        kwotę   6 255 zł.

10.    sołectwa Wojnówka                   kwotę  6 180 zł.

11.    sołectwa Tofiłowce                     kwotę  8 468 zł.

12.    sołectwa Rutka                          kwotę 6 108 zł.

13.    sołectwa Czechy Orlańskie        kwotę  7 300 zł.   


§ 10

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z Załącznikiem  nr 7.

§ 11

Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 47 500 zł; wydatki – 47 500 zł, zgodnie z Załącznikiem nr  8.


§ 12

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 13

Upoważnia się Wójta do:


1.    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały.

2.    a) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

b)  przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

3.     dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

4.    dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań,

5.    przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków

6.    przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,

7.    lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 14

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2011 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.


Przewodniczący Rady  Gminy

Jerzy Karpiuk

 

Metryka strony

Udostępniający: Anna Kulik

Wytwarzający/odpowiadający: Igor Kondratiuk

Wprowadzający: Igor Kondratiuk

Data wprowadzenia: 2011-01-05

Data modyfikacji: 2011-01-05

Opublikował: Igor Kondratiuk

Data publikacji: 2011-01-05