Budowa sieci wodociągowej 23.07.2010

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA


Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości poniżej 5 150 000 EURO prowadzone w oparciu o przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz.1655 z późn. zm.) zwaną w dalszej części „ustawą” lub „Pzp”.

Spis treści

I. Dane zamawiającego

II. Tryb udzielenia zamówienia

III. Opis przedmiotu zamówienia

IV. Oferty częściowe

V. Zamówienia uzupełniające

VI. Umowa ramowa

VII. Dynamiczny system zakupów

VIII. Aukcja elektroniczna

IX. Oferty wariantowe

X. Termin realizacji zamówienia

XI. Wadium przetargowe

XII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

XIII. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

XIV. Wymagane dokumenty w przypadku gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę

XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu

XVII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

XIX. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

XX. Termin związania ofertą

XXI. Opis sposobu przygotowania oferty

XXII. Termin i miejsce składania ofert

XXIII. Termin otwarcia ofert

XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny ofertya

XXV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej

XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści  zawieranej umowy

XXVII. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

XXVIII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

XXIX. Podwykonawcy

XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

XXXI. Przesłanki unieważnienia postępowania


I. Zamawiający : Gmina   Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne , ul. Główna 65

reprezentowany przez  Anatola Pawłowskiego - Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne

tel.085 682 79 81 fax: 085 682 79 80

strona:www.bip.dubicze-cerkiewne.pl

e-mail gmina@dubicze-cerkiewne.pl

NIP: 603 00 14 518

REGON: 050659266

Adres do korespondencji:

Gmina   Dubicze Cerkiewne, 17-204 Dubicze Cerkiewne , ul. Główna 65

Faks: 085 682 79 80

Urząd Gminy jest czynny w dniach

Poniedziałek – piątek od godz. 8°° do godz 16°°

II. Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony

Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 Prawa zamówień publicznych.

Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1) Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz.1655 z późn. zm.))

2) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 604),

3) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych ( Dz.U. Nr 241, poz. 1763),

4) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie kwot wartości zamówień oraz konkursów, od których jest uzależniony obowiązek przekazywania ogłoszeń Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich (Dz.U. Nr 241, poz. 1762).


III. Przedmiot zamówienia
: Budowa sieci wodociągowej w m. Górny Gród - Nikiforowszczcyzna-Wygon  oraz  64 szt przydomowych oczyszczalni cieków na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne w ramach  projektu   współfinansowanego z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 -  pn " Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Górny Gród-Nikiforowszczyzna-Wygon budowa przyzagrodowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Dubicze Cerkiewne oraz budowa zbiorczej kanalizacji sanitarnej wraz z  lokalną oczyszczalnią ścieków w m. Jagodniki obejmujący swoim zakresem budowę:

1. sieć wodociągowa:

- sieci wodociągowej  z rur PCV PN 10 z uszczelką gumową o śr. zewn. 110 mm - 1762m

- sieci wodociągowej  z rur PCV PN 10 z uszczelką gumową na wcisk  o śr. zewn. 90 mm - 1360m

- zamontowanie hydrantów nadziemnych pożarowych o śr. 80 mm- 9szt.

- przepusty drogowe z rur osłonowych - 25 m

- ułożenie rur stalowych  osłonowych o śr. 63 mm- 5,0m

- rurociągi z tworzyw sztucznych PE o śr. 32 mm - 14 m

- prace geodezyjne – wytyczenie trasy  wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą .


Uwaga

Zamawiający przewiduje na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy prawo zamówień publicznych i odrębnej umowy  udzielenie w ramach w/w zadania  Wykonawcy , którego oferta zostanie wybrana  robót uzupełniających, które należy wycenić  w formie  dodatkowego kosztorysu ofertowego na podstawie załączonych dodatkowo przedmiarów robót i dokumentacji projektowej oraz stanu faktycznego. Cena robót uzupełniających nie będzie brana pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. Przy obliczaniu ceny robót uzupełniających  należy zastosować wskaźniki cenotwórcze oraz cenę materiałów na poziomie zamówienia podstawowego.


2. oczyszczalnie ścieków - 64 szt. - wykonawstwo  w oparciu o typowy powtarzalny projekt naturalnej oczyszczalni ścieków z filtrem gruntowo- roślinnym o zakresie robót dla każdej oczyszczalni:

 - Roboty ziemne

   a) wykopy jamiste

   b) wykopy i przekopy - zasypywanie

   c) formowanie i zagęszczanie nasypów

- Roboty montażowe

   a) osadnik gnilny z tworzyw sztucznych

  b) studzienki kanalizacyjne systemowe

  c) studzienki rewizyjno- regulacyjne

  d) kanały z PCV o śr. zewn. 110 mm

  e) rurociągi z PCV kanalizacyjne o  śr. 50 mm

  f) ułożenie drenażu

- Złoża filtracyjne

   a) Złoża filtracyjne piaskowo- żwirowe wykonane ręcznie

   b) złoża filtracyjne piaskowe i  wiórowo drzewne wykonane ręcznie

   Uwaga

   poz. w przedmiarach  robót KNR 2-28 0705-01 Złoża filtracyjne- kora sosnowa , torf, wióry  

  drzewne wykonane ręcznie zastępuje się  poz. KNR 2 -28 0705/01Złoża filtracyjne - żwir płukany o uziarnieniu  2-16 mm( ewentualnie 8-16 mm) o miąższości 20 cm.

 Wielkości dot. przewidzianych do zastosowania materiałów pozostają bez zmian.

c) Sadzenie wierzby,trzcin,pałki wodnej

- Roboty elektryczne

– wytyczenie trasy  wraz z inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą

 Uwaga

  Szczegółowy zakres prac do wykonania określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz oferta Wykonawcy stanowią integralne części umowy. Załączony przedmiar robót Wykonawca zobowiązany jest sprawdzić ze stanem faktycznym i dokonać niezbędnej weryfikacji jednocześnie zawiadamiając Zamawiającego o różnicach wynikających z przedmiaru robot zgodnie z art. 38 ust.1 Ustawy. Przedmiary przekazane Wykonawcom pełnią funkcję jedynie pomocniczą (informacyjną) przy kalkulacji ceny przy składaniu ofert przez Wykonawców. Przygotowując oferty Wykonawcy powinni sprawdzić zgodność przedmiarów z pozostałymi częściami dokumentacji projektowej. Nie wniesienie zastrzeżeń przez Wykonawcę w ww. zakresie skutkuje obowiązkiem wykonania przez Wykonawcę robót zgodnie z dokumentacją techniczną i wiedzą techniczną  stosownie do   art. 647 k.c. W przypadku , gdy w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia , to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia , które one zastępują.
 

Oferty równoważne

Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w siwz i w załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego , posiadały wymagane atesty ,spełniały normy. Oferta równoważna nie może powodować konieczności zmian w projekcie wykonawczym.


Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy, który jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane ( w tym m.in. proponowane materiały, urządzenia) spełniają wymagania określone przez zamawiającego. siwz

W takim wypadku należy załączyć do oferty opis tych materiałów i urządzeń aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w siwz.

Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień CPV wg. kodu:

 - 45231300-8  - roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do 

                           odprowadzania ścieków

- 45232 421-9 - roboty w zakresie oczyszczania ścieków


IV. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.


V. Zamawiający  przewiduje udzielenie  zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych do 50%  wartości zamówienia podstawowego.

VI. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

VII. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów

VIII. Zamawiający przy wyborze ofert najkorzystniejszych nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej

IX. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych;

X. Wymagany termin wykonania zamówienia :

1)  Budowa sieci wodociągowej -  od daty podpisania umowy do 31 grudnia  2010r.

2) Budowa 64 szt.  naturalnych oczyszczalni ścieków -  od daty podpisania umowy do 31 sierpnia 2011r.

XI. WADIUM PRZETARGOWE

1. Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości 15  000,00 zł (słownie: piętnaście  tysięcy  złotych)

2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.).

3. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Gminy Dubicze Cerkiewne   – BS Hajnówka nr:76 8071 0006 0018 8519 2000 0010 Wadium powinno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 20  sierpnia  2010r. do godz. 10.00 Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj. 20 sierpnia     2010 r. do godz.10. 00 w sekretariacie Urzędu Gminy Dubicze Cerkiewne ul. Główna 65( pokój nr 6 ) UWAGA! Nie dołączać  oryginałów  dokumentów  dotyczących wadium  do oferty.

4. ZWROT WADIUM :

1) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli:

a) upłynął termin związania ofertą;

b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

c) zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a odwołania  zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia.

2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;

3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust.1 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania  jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:

1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;

2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

4) w odpowiedzi na  dodatkowe wezwanie ( art. 46 .ust.4a) nie złoży dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie udziału w postępowaniu, chyba ,że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

XII. Warunki ubiegania się o udzielenie zamówienia:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust1 Prawa zamówień publicznych :

1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia

- Wykonawca musi wykazać ,że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej  2 roboty w zakresie budowy sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej  o wartości min. 300 tys. zł każda  oraz wykonanie robót  przy  budowie przydomowych  naturalnych oczyszczalni ścieków z filtrem  gruntowo-roślinnym o ogólnej wartości min. 100 tys. zł potwierdzone protokołami odbioru końcowego robót.

- Wykonawca musi wykazać ,że przy wykonywaniu zamówienia będzie dysponował pracownikami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym dysponował będzie kierownikiem budowy  o uprawnieniach do kierowania robotami budowlanymi w zakresie  instalacji  sanitarnych , sieci  wodociągowych lub  kanalizacyjnych

- Wykonawca musi dysponować sprzętem koniecznym do prawidłowego wykonania zamówienia. Wymagane jest posiadanie lub dysponowanie (dzierżawa, wynajem) następującego sprzętu: Koparko-spycharki o pojemności łyżki 0,25 m3 , samochód samowyładowczy o ładowności do 5 t, spalinowa zagęszczarka do gruntu, ręczna zagęszczarka płaszczyznowa, ręczna ubijarka, samochód dostawczy do 0,9 t, dźwig na podwoziu samochodowym.

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

· Wykonawca musi wykazać ,że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 400 000,00 złotych (słownie: czterysta   tysięcy złotych)

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.

5) Wykonawca udzieli co najmniej 36-cio miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane objęte przedmiotowym zamówieniem.

6) Wykonawca  zaakceptuje 30 dniowy termin rozliczenia faktur.

Ocena spełnienia powyższych warunków będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane dokumenty i oświadczenia dołączone do oferty .

Z treści przedłożonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż wymagane przez

zamawiającego warunki Wykonawca spełnia.

XIII. Wymagane dokumenty od wykonawców, które należy załączyć do oferty:

1.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenia o wpisie do ewidencji

działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub

zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6

miesięcy przed upływem terminu składania ofert

Uwaga

 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty ( wymienione wyżej) dla każdego z nich.

2) podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków zawartych w art. 22 ust.1 upzp i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 upzp, stanowiące załącznik nr 2 do

niniejszej siwz

Uwaga

 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców oświadczenie ma być podpisane przez każdego z wykonawców.

3) wypełniony druk oferty stanowiący załącznik nr 3 do niniejszej siwz (wykonawca może złożyć ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do siwz)

4) na potwierdzenie wymaganego doświadczenia wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wykaz ( należy wypełnić załącznik nr 5 do niniejszej siwz) wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, robót odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonał co najmniej   2 roboty w zakresie budowy sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej  o wartości min. 300 tys. zł każda  oraz wykonanie robót  przy  budowie przydomowych  naturalnych oczyszczalni ścieków z filtrem  gruntowo-roślinnym o ogólnej wartości min. 100 tys. zł potwierdzone protokołami odbioru końcowego robót.

5) Polisa a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ,że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z potwierdzeniem opłaty.

6) aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy  Rolniczego Ubezpieczenia  Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenia ,że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

5) wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia ,także zakres wykonywanych przez nich czynności- (należy wypełnić załącznik nr 6 do niniejszej siwz)

-Wykonawca zobowiązany jest do powyższego wykazu załączyć uprawnienia( potwierdzające specjalizację)  dla kierownika budowy z których będzie wynikało, że jest uprawniony do kierowania tego rodzaju  robotami budowlanymi   oraz aktualne zaświadczenia potwierdzające wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego wykazanych w wykazie osób

6) na potwierdzenie dysponowania potencjałem technicznym koniecznym do prawidłowego wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest do oferty załączyć wykaz sprzętu – należy wypełnić załącznik nr 8 do niniejszej siwz.

7) na potwierdzenie sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia -informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 400.000,00 zł ( słownie: czterysta   tysięcy złotych ) wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

8) Kosztorysy ofertowe zamówienia podstawowego( oddzielnie dla każdego zadania) i robót uzupełniających

XIV. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt XIII -1 niniejszej specyfikacji, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę

lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Uwaga

  Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu o którym mowa w pkt XIV zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

UWAGA

Dokumenty mogą być przedstawione w formie kopii (kserokopii) poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.

Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu w oryginały dokumentów.

UWAGA

Zamawiający informuje, iż zgodnie z art.96 ust. 3 w zw. z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wszystkie oferty składane w postępowaniu są jawne od chwili ich otwarcia, za wyjątkiem informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępnione. // Zgodnie z art.11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 z późn. zm.- Tajemnica przedsiębiorstwa – rozumie się przez to nie ujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, handlowe lub organizacyjne przedsiębiorstwa, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

Wykonawca, który chce skorzystać z tego uprawnienia winien złożyć na formularzu ofertowym stosowne zastrzeżenie informujące o tym, że w jego ofercie w odrębnej nieprzejrzystej oprawie/kopercie znajdują się strony oferty, które podlegają klauzuli poufności z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa. Brak takiego zastrzeżenia spowoduje, że cała oferta może zostać ogólnie udostępniona.

Wykonawca nie może zastrzec informacji takich jak: jego nazwa (firma) oraz adres, a także informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

XV. Oferta składana przez więcej niż jednego wykonawcę:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2. Dopuszcza się możliwość złożenia jednej oferty przez dwóch lub więcej wykonawców pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:

1) wykonawcy, składający ofertę wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy

2) w odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego, każdy z wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 i spełniają wymogi art.22 ust.1 ustawy .

W zakresie doświadczenia co najmniej jeden z wykonawców wspólnych musi udowodnić, że spełnia warunek udziału w postępowaniu tj. wykonał w okresie ostatnich 5 lat co najmniej 2 roboty w zakresie budowy sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej  o wartości min. 300 tys. zł każda oraz wykonanie robót  przy  budowie przydomowych  naturalnych oczyszczalni ścieków z filtrem  gruntowo-roślinnym o ogólnej wartości min. 100 tys. zł potwierdzone protokołami odbioru końcowego robót.

Wykonawcy wspólnie muszą udowodnić ,że :

· przy wykonywaniu zamówienia dysponować będą osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym kierownikiem budowy uprawnionym do kierowania  w specjalności  instalacje sanitarne, wodociągowe lub kanalizacyjne.

· dysponują sprzętem niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia

· Na potwierdzenie wiarygodności finansowej wykonawcy muszą wspólnie wykazać ,że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 400.000 zł ( słownie: czterysta   tysięcy złotych)

3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,

4) wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają zgodnie z art. 23 ust.2 pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Odpowiednie oświadczenie zawierające imię i nazwisko pełnomocnika należy załączyć do oferty.

5) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z wykonawcą występującym jako pełnomocnik pozostałych .

6) wniesione wadium musi wyraźnie wskazywać na wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę.

XVI. Wykluczenie wykonawców z udziału w postępowaniu:

1. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa,przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu

lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a  także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej  grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi

gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo

przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10)wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:

1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji

2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;

3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 Prawa zamówień publicznych

4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą.

3. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

XVII. Sposób porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje mają być przekazywane pisemnie lub  faksem.

2. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków zawiadomień oraz informacji za pomocą

faksu każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

XVIII. Wyjaśnienia dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1. Wykonawca może pisemnie lub faksem zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Prośbę o wyjaśnienia należy przesłać na adres:

Urząd Gminy  Dubicze Cerkiewne ul. Główna 65 , 17-204 Dubicze Cerkiewne tel/fax (085) 682 79 80, 682 7993

2. Zamawiający obowiązany jest niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba, że prośba

o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynęła do zamawiającego na mniej niż 6 dni przed

terminem otwarcia ofert pod warunkiem o wyjaśnienie jej treści wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia , w którym upływa termin składania ofert.

3. Zamawiający jednocześnie przesyła treść wyjaśnień wszystkim wykonawcom, którym

doręczono specyfikację istotnych warunków zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.

Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami zamieszcza na stronie internetowej

www.bip. dubicze-cerkiewne.pl

4. Zmiany w treści SIWZ

1) W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść niniejszej SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym Zamawiający przekazał niniejszą SIWZ.

2) Modyfikacje są każdorazowo wiążące dla Wykonawców.

3) Zamawiający przedłuży termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści niniejszej SIWZ.

4) O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich Wykonawców, którym przekazał niniejszą SIWZ. Zamawiający informacje o modyfikacji siwz zamieści na stronie internetowej: www.bip. dubicze-cerkiewne.pl

5. Zebranie Wykonawców Zamawiający nie przewiduje zebrania wykonawców

XIX. Osoba uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami:

Mikołaj Ławrynowicz- Sekretarz Gminy Dubicze Cerkiewne  telefon : (085) 682 79 93 faks: (085) 682 79 80

XX. Termin związania ofertą:

1. Wykonawca jest związany ofertą licząc 30 dni od daty upływu terminu składania ofert.

2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, w tym, że zamawiający może tylko raz ,co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

3. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

XXI. Opis sposobu przygotowania oferty:

1.Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą całość zamówienia . Oferta ma być napisana w języku polskim. Wszelkie dokumenty i oświadczenia załączone do oferty mają być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym mają być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę.

2. Oferta powinna być napisana ( zgodnie z wzorem oferty stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji) na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.

3. Przy składaniu ofert wspólnych (konsorcjum, itp.), w miejscu „Wykonawca” należy używać zapisów: „konsorcjum firm”, „oferta wspólna  firm”, itp. oraz podać nazwy i adresy tych firm

4. Oferta powinna być podpisana przez upoważnioną osobę pod rygorem jej nieważności.

5. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się:

1) osoby wykazane w prowadzonych przez sądy rejestrach handlowych;

2) osoby wykazane w zaświadczeniach o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;

3) osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez osoby, o których mowa powyżej, w przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika wykonawcy, oryginał pełnomocnictwa lub jego odpis poświadczony notarialnie musi być dołączone do oferty;

6.Oferta powinna zawierać datę jej sporządzenia .

7.Zaleca się aby wszystkie strony były spięte / zszyte/ w sposób zabezpieczający przed zdekompletowaniem  oferty, a każda strona oferty powinna być ponumerowana kolejnymi numerami.

8.Wszelkie poprawki w ofercie powinny być naniesione czytelnie oraz zaparafowane przez uprawnioną osobę.

9.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

XXII. Termin i miejsce składania ofert.

1. Oferty należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie.

2. Koperta powinna być zaadresowana do zamawiającego, opatrzona pieczęcią wykonawcy lub dokładnym adresem do korespondencji i oznaczona hasłem:

„ Przetarg nieograniczony- budowa sieci wodociągowej w m. Górny Gród- Nikiforowsczyzna-Wygon oraz 64 przydomowych oczyszczalni ścieków na ternie Gminy Dubicze Cerkiewne”. Nie otwierać przed dniem 20sierpnia 2010r. Godz.1000

3. W przypadku braku tej informacji zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z tego braku, np. przypadkowe otwarcie oferty  przed wyznaczonym otwarciem, a w przypadku składania ofert pocztą lub pocztą kurierską za jej nieotwarcie w trakcie sesji otwarcia.

4. Oferty należy składać lub przesłać drogą pocztową – sekretariacie Urzędu Gminy Dubicze Cerkiewne ul. Główna 65 , 17-204 Dubicze Cerkiewne , pokój nr 6

5. Termin składania ofert upływa w dniu  20 sierpnia 2010r. Godz. 1000


Uwaga


 Oferty, które wpłyną po terminie składania ofert, zostaną zwrócone bez otwierania kopert  po upływie terminu przewidzianego na składanie odwołania.

7. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty

1) Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty przed terminem składania ofert.

2) Zmiana złożonej oferty.

Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty muszą być złożone w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisane koperty(paczki) zawierające zmiany należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "ZMIANA". W przypadku złożenia kilku „ZMIAN” kopertę (paczkę) każdej „ZMIANY” należy dodatkowo opatrzyć napisem „zmiana nr .....”.

3) Wycofanie złożonej oferty.

Wycofanie złożonej oferty następuje poprzez złożenie pisemnego powiadomienia podpisanego przez umocowanego na piśmie przedstawiciela Wykonawcy. Wycofanie należy złożyć w miejscu i według zasad obowiązujących przy składaniu oferty. Odpowiednio opisaną kopertę(paczkę) zawierającą powiadomienie należy dodatkowo opatrzyć dopiskiem "WYCOFANIE".

XXIII. Termin otwarcia ofert:

1. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 20 sierpnia 2010r. godz. 1030. w Urzędzie Gminy Dubicze Cerkiewne , ul. Główna 65 (sala USC- parter)

2. Wykonawcy mogą być obecni przy otwarciu ofert.

3. Do wiadomości obecnych zostanie podana:

- kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie

- imię i nazwisko lub firma (nazwa) i adres wykonawcy,

- cena netto i brutto podana w ofercie

- termin wykonania robót

- długość udzielonych gwarancji na wykonywane roboty

- termin płatności faktury,

5. Informacje powyższe przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.

XXIV. Opis sposobu obliczenia ceny oferty:

Cena oferty ma być podana w złotych polskich.. Cena – należy przez to rozumieć cenę

w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz.U. Nr 97,

poz. 1050, z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 oraz z 2003 r. Nr 137, poz. 1302).


Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić wszystkie pozycje robót opisanych w załączniku nr 1 do do siwz ( projekt wykonawczy ,specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót , przedmiar robót) Cena ma być wyliczona jako cena netto plus obowiązujący podatek VAT i wynikająca z zsumowania tych dwóch pozycji cena brutto. Ceny należy zaokrąglić do dwóch miejsc po przecinku.

Cena ma obejmować wszystkie roboty,  objęte zamówieniem bez konieczności ponoszenia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia Rozliczenie wykonanych robót dokonane będzie w złotych polskich. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych

XXV. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej

Cena brutto -100 %

( im niższa cena brutto tym wyższa ilość punktów w skali 100 punktowej, pozostałe proporcjonalnie mniej)

Ocena ofert będzie dokonana wg następującej zasady:


C-Kryterium ceny

Cn – najniższa oferowana cena brutto spośród ważnych ofert

Cb - cena brutto oferty badanej

C = Cn : Cb x 100pkt x 100%

3. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta która uzyska najwyższą ilość punktów w skali 100 punktowej.

4. W przypadku złożenia ofert, których wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego, Zamawiający zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

5. Zamawiający w celu wyboru najkorzystniejszej oferty nie będzie przeprowadzał aukcji elektronicznej

6. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty.

7. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz w oparciu o art.87 ust.2 ustawy omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę , którego oferta została poprawiona. Zamawiający poprawiając omyłki rachunkowe zgodnie z art.87. ust 2 uwzględnia konsekwencje rachunkowe dokonanych poprawek. Jeżeli wykonawca nie wyrazi zgody na poprawienie omyłek polegających na niezgodności ze s.iw.z. oferta zostanie odrzucona.

XXVI. Istotne dla zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Zawarcie umowy z wykonawcom którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą nastąpi w terminie podanym w zawiadomieniu o wyborze ofert. Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców odwołania . O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania odwoławczego

XXVII Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

· Wykonawcy wspólnie uczestniczący w postępowaniu, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zobowiązani są do przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców.

· Najpóźniej w dniu zawarcia umowy wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy

XXVIII Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służące do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zamówienia będzie wymagane od wykonawcy na podstawie art.147 Prawa zamówień publicznych i będzie wynosiło 2 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym ,że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym

3) poręczeniach bankowych;

4) gwarancjach bankowych;

5) gwarancjach ubezpieczeniowych;

6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

3. Zabezpieczenie należytego wykonanie umowy w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Gminy Dubicze Cerkiewne - BS Hajnówka  08 8071 0006 0018 8519 2000 0070

4. Zamawiający nie dopuszcza złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

1) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej

2) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;

3) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.

5. Wykonawca, który wygra przetarg w dniu podpisania umowy wniesie 100% z ustalonej całkowitej kwoty zabezpieczenia.

6. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

1) Zamawiający zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane.

2) Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady lub gwarancji jakości nie może przekraczać 30% wysokości zabezpieczenia.

3) Kwota, o której mowa w pkt 2, jest zwracana nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości

XXIX. Podwykonawcy

W oparciu o z art. 36 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom- należy wypełnić załącznik nr 7 do niniejszej siwz.

XXX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:

1. Szczegółowe regulacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI Środki ochrony prawnej ,ustawy Prawo zamówień publicznych


XXXI. Przesłanki unieważnienia postępowania :

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się w przypadkach gdy:

1. nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu

2. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

3. w przypadkach, o których mowa w art. 91 ust. 5, zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie;

4. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć;

5. postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego

 

Załączniki stanowiące integralna część do niniejszej siwz:

Nr 1 – projekty wykonawcze .,specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót,

Sieć wodociągowa

Projekt wykonawczy

Specyfikacja techniczna

Przedmiary robót

Roboty uzupełniające

Projekt wykonawczy

Specyfikacja techniczna

Przedmiar robót

Oczyszczalnie ścieków

Projekt wykonawczy

Specyfikacja techniczna

Przedmiary robót na poszczególne miejscowości:

     Bobinka

     Długi Bród

     Istok

     Jagodniki

     Jelonka

     Krągłe

     Kraskowszczyzna

     Pasieczniki Małe

     Rutka

     Siemiwołoki

     Starzyna

     Werstok

     Wiluki

     Witowo

     Wojnówka

     Zabagonie

Nr 2 - oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania

Nr 3 - wzór druku oferty

Nr 4 - wzór umowy

Nr 5 - doświadczenie zawodowe

Nr 6 - wykaz wszystkich osób i podmiotów uczestniczących w wykonaniu robót

Nr 7 - wykaz podwykonawców

Nr 8 - wykaz sprzętu


zatwierdzam :   Anatol Pawłowski

                          Wójt Gminy Dubicze Cerkiewne

Metryka strony

Udostępniający: Mikołaj Ławrynowicz

Wytwarzający/odpowiadający: Igor Kondratiuk

Wprowadzający: Igor Kondratiuk

Data wprowadzenia: 2010-07-23

Data modyfikacji: 2010-08-16

Opublikował: Igor Kondratiuk

Data publikacji: 2010-07-23